فلسطینی ها به سخنرانی احتیاج ندارند

نویسنده

» گزارش واشنگتن پست از کمک نظامی به حماس

در گزارشی که روز چهارشنبه به نقل از فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی منتشر شده آمده است ایران فن آوری تولید انبوه موشک های دور برد را در اختیار نیروهای حماس در غزه گذاشته اند تا بدون آنکه احتیاجی به ارسال محموله باشدخودشان موشک تولید کنند.

اظهارات سردار محمد علی جعفری یکی از صریح ترین مواضع در خصوص حمایت نظامی ایران از حماس است. موشک های قابل هدایت فجر-5 در جریان درگیری یک هفته اخیر به حوالی تل آویو و اورشلیم اصابت کرده است.

خبرگزاری نیمه رسمی ایسنا به نقل از جعفری نوشته است: “به دلیل محاصره غزه، ما نمی‌توانیم به آنجا سلاح بفرستیم اما تجربیات خود را برای ساخت موشک فجر۵ در اختیارشان گذاشتیم و امروز انبوهی ازاین موشک در حال ساخت و تولید است.”

ایران مکررا ارسال موشک فجر ۵ برای شبه نظامیان حماس را تکذیب کرده است. گزارش ایسنا جزئیات بیشتری پیرامون اینکه موشک‌ها در چه سطحی و از چه کانالی به غزه ارسال می‌شود منتشر نکرده است.

اسرائیل ایران را متهم کرده است که از طریق کانال‌های زیر زمینی در مرز غزه و مصر برای حماس سلاح – از جمله موشک – ارسال می‌کند.

ایران همچنین از حزب الله – گروه شبه نظامی مخالف اسرائیل- در لبنان پشتیبانی می‌کند. این گروه در جریان جنگ یک ماهه با اسرائیل در سال ۲۰۰۶ هزاران موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد.

همزمان علی لاریجانی ، رئیس مجلس نیز گفته است ایران افتخار می کند که به مردم فلسطین کمک مادی و نظامی می کند. او از گفتن جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

او همچنین از کشورهای عربی به خاطرناکامی در کمک به حماس و دیگر گروه های فلسطینی انتقاد کرده است. خبرگزاری فارس به نقل از وی نوشته است: “ملت فلسطین به سخنرانی و کنفرانس احتیاج ندارند.”

همچنین آیت الله خامنه ای رهبر ایران نیز کشورهای اسلامی را به دلیل اینکه در آخرین مواجهه با اسرائیل با یکدیگر متحد نشده اند سرزنش کرده است. خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از وی نوشته است: “برخی فقط به حرف اکتفا کردند و برخی حتی در حرف نیز صهیونیست ها را محکوم نکردند.”

اسرائیل در طی یک هفته اخیر صدها بار به غزه حمله هوایی کرده است و می گوید قصد دارد مانع از موشک پراکنی روزانه حماس به اسرائیل شود.

ایران و اسرائیل دشمنان خونی وبر سر برنامه اتمی ایران در چالش هستند. غرب و دیگر کشورها هراس دارند که ایران عاقبت سلاح اتمی تولید کند و اسرائیل با اعلام اینکه به تاسیسات اتمی ایران حمله خواهد کرد جبهه جدیدی گشوده است.

ایران می گوید برنامه اتمی اش اهداف صلح آمیز دارد و برای تولید برق و درمان سرطان کاربرد دارد.

منبع : واشنگتن پست