حذف سانسور اینترنت؟

نویسنده
تلگراف

» گزارش تلگراف از سخنان اخیر روحانی

حسن روحانی از قطع پخش مستیقم سخنانش توسط تلویزیون ایران در حالی که در مورد آزادی بیان، سخن می گفت عصبانی شده و یک رشته حملاتی را علیه نیروهای امنیتی و تندرو بر زبان آورده است.

رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب، سال گذشته با وعده دخالت کمتر دولت در زندگی خصوصی مردم انتخاب شد اما همین وعده ها را وقتی بر زبان آورد و از محدودیت دسترسی مردم به اینترنت گفت، حذف شد. آقای روحانی تلاش برای کنترل دسترسی به اینترنت، رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های ماهواره‌ای را مورد تمسخر قرار داد.

افراد نزدیک به رئیس‌جمهور، عزت‌الله ضرغامی، رئیس صدا و سیما و از فرماندهان سابق سپاه را مسوول قطع پخش سخنان او می‌دانند.

آقای روحانی گفت، سانسور به اقتصاد ایران ضربه می‌زند و تحصیلکرده‌ترین‌ها و ثروتمندترین‌ها را به خارج از کشور می‌فرستد.

او در یک توییت گفت: “ما همه باید برای کمک به کشور به صحنه بیاییم و نباید از دیگران که می‌گویند شما این‌جا چه می‌کنید بترسیم. پایان دادن به انزوا در جهان به این معنی است که نخبگان ما در پروژه‌های صنعتی و تکنولوژیک جهان دست داشته باشند.”

آقای روحانی افزود، این حق همه ایرانیان است که به اینترنت دسترسی داشته باشند و از طریق رسانه های الکترونیک با دولت ارتباط برقرار کنند. وی گفت: “این کشور نمی‌تواند با شعار و لفاظی پیشرفت کند و بر مشکلاتش فائق آید.”

با این حال، روزنامه جوان که توسط سپاه پاسداران کنترل می‌شود نوشت، رئیس‌جمهور استفاده گسترده از وب سایت‌های جنسی و قرار ملاقات های نامشروع را نادیده می‌گیرد. یکی از فرماندهان ارشد سپاه گفت عمل به پیشنهاد رئیس‌جمهور درهای نفوذ غرب را باز می‌کند.

مسعود جزایری، معاون فرمانده سپاه گفت: “با سیاست‌های فرهنگی و رسانه‌ای دولت کنونی، یک بار دیگر دشمن و ستون‌ پنجم‌هایش در کشور فعال شده‌اند و با تبلیغات لیبرال و ضدمذهبی خود با هدف سرنگونی جمهوری اسلامی تفرقه‌افکنی می‌کنند.”

روحانی از جانب تندروها بخاطر تلاش‌هایش برای محدود کردن برنامه هسته‌ای در مقابل لغو تحریم‌های موجود علیه ایران، مورد انتقاد قرار می گیرد.

منبع: تلگراف - 18 مه