عکس: گزارش روز سبز دانشگاه تهران

نویسنده

مراسم بزرگداشت سالروز دوم خرداد در دانشگاه تهران، فرصتی دوباره برای دانشجویان این دانشگاه بود تا مطالبات معوق خود را فریاد بزنند و پایبندی خود را به آرمان های جنبش حق طلبانه سبز یادآوری کنند. استقبال گرم حاضران از سعید حجاریان که از قربانیان اعتراف گیری در دادگاه های نمایشی بود، در کنار تصاویر برافراشته محصوران و شعارها و نمادهای سبز دانشجویان، همگی گواه زنده بودن دانشگاه و ایستادگی دانشجویان بود.

به گزارش کلمه، روز گذشته سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران بار دیگر شاهد حضور گسترده دانشجویانی بود که ایستادگی در راه سبز امید را انتخاب کرده بودند. تصاویر رهنورد، موسوی و کروبی در کنار عبارت “امید بذر هویت ماست” در یک سوی سن، و تصویر سید محمد خاتمی و عنوان دوم خرداد در سمت دیگر، به قدر کافی نشان می داد که سمت و سوی دیدگاه های برگزارکنندگان و استقبال کنندگان چیست.

اما حضور تعدادی از زندانیان سیاسی سابق همچون کیوان صمیمی و عیسی سحرخیز، شعارهای یاحسین میرحسین دانشجویان و بلند شدن پلاکاردهایی در یادبود دانشجویان زندانی، احمد زیدآبادی و قربانیان حمله به کوی دانشگاه؛ حال و هوای متفاوت و شورانگیزتر از همیشه به این مراسم بخشیده بود.

کلمه