نمایشگاه مطبوعات، کابوس جدید احمدی نژاد

بهرام رفیعی
بهرام رفیعی

» برنامه ریزی حراست نمایشگاه برای حمله به کروبی

شانزدهمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور در حالی وارد ششمین روز خود می شود که این نمایشگاه با حضور هر روزه ی هواداران جنبش سبز تبدیل به کابوس ترسناکی برای دولت کودتا و حامیان تندروی آن شده که آرزو می کنند هر چه زودتر به پایان برسد.

پس از اعتراض مردم در نخستین روزهای این نمایشگاه به رسانه های حکومتی مانند خبرگزاری های ایرنا و فارس و روزنامه هایی  مثل ایران و کیهان، در دو روز گذشته حضور مهدی کروبی در محل مصلای تهران و همچنین خبر احتمال حضور میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی نگرانی حامیان محمود احمدی نژاد را به اوج رساند.

به گزارش شاهدان عینی، هرچند روز گذشته سید محمد خاتمی و میرحسین موسوی در محل نمایشگاه مطبوعات حضور نیافتند، اما تنها خبر احتمال حضور این دو چهره اصلاح طلب نیز جمع زیادی از مردم را به محل مصلی تهران کشید و موجب آماده باش حامیان احمدی نژاد شد. آماده باشی که به عقیده ناظران تا روز 5 آبان و پایان نمایشگاه نیز همچنان با احتمال حضور این چهره های محبوب جنبش سبز ادامه خواهد یافت.

دستگاه ها و رسانه های دولتی از روز نخست این دوره از نمایشگاه مطبوعات با انتشار شایعاتی مانند بمب گذاری در محل مصلای تهران در رسانه های خود، ایجاد غرفه برای جمع آوری امضاء و شکایت برعلیه میرحسین موسوی و همچنین استقرار گسترده نیروهای لباس شخصی و امنیتی در غرفه های رسانه های حکومتی، کوشیدند از حضور مردم و سران جنبش سبز در نمایشگاه مطبوعات جلوگیری کنند.

حامیان دولت روز جمعه همزمان با حضور مهدی کروبی در مصلای تهران به ایجاد درگیری فیزیکی و حمله برنامه ریزی شده به این کاندیدای معترض به نتیجه انتخابات پرداختند.

 

نقش حراست نمایشگاه در حمله به کروبی

درحالی که مهدی کروبی بعد از ظهر روز جمعه برای بازدید از نمایشگاه مطبوعات و درمیان استقبال گسترده مردم وارد مصلی تهران شده بود ، مورد  حمله فیزیکی برنامه ریزی شده و هتک حرمت از سوی لباس شخصی ها و برخی ازاعضای رسانه های وابسته به دولت قرار گرفت.

حسین کروبی ، فرزند مهدی کروبی در گفت و گو با سایت تغییر وابسته به حزب اعتماد ملی در این باره گفت: “در ابتدای حضور آقای کروبی در نمایشگاه، افراد  معلوم الحال شوکه شده بودند  و با توجه به سرزده بودن این بازدید و عدم اطلاع رسانی خبری نمی توانستند این استقبال پرشکوه را تحمل کنند. لذا در ابتدا برخی غرفه های وابسته به آنان شروع به پخش آهنگ ها وموسیقی های بسیار تند غربی کردند تا بتوانند بر اعصاب خود مسلط شوند. آنان فقط به این اقدام بسنده نکردند، بلکه با برنامه ای هماهنگ شده با حراست نمایشگاه هجمه بی ادبانه ای را طراحی کردند.”

فرزند مهدی کروبی همچنین دررابطه با نقش حراست نمایشگاه در برنامه ریزی برای حمله به مهدی کروبی تاکید کرد: “در پایان بازدید آقای کروبی، حراست پیشنهاد  می کند که برای کنترل نظم نمایشگاه،  آقای کروبی از طبقه دوم خارج شود. سپس با قبول این پیشنهاد از سوی محافظان ایشان، اجازه همراهی مردم را نمی دهند وتنها آقای کروبی ومحافظان وارد طبقه دوم می شوند. در این حین دیده می شود که 10، 20 نفر از افراد سازمان یافته گرد آنان را می گیرند.”

حسین کروبی در ادامه توضیح داد که:“ آنان با وجود محافظان اقدام به پرتاب اشغال و کاغذهای مچاله  شده به سوی آقای کروبی می کنند که پیشانی ایشان آسیب سطحی می بیند. همچنین خطاب به ایشان فحش هایی می دهند که بسیار زننده و مستوجب حد شرعی بود.  آنان فقط به این اعمال بسنده  نکرده، بلکه آب دهان هم می اندازند. سپس  با حمله به خودرو حامل آقای کروبی  شیشه آن را می شکنند و به نوعی سنگ  تمام می گذارند که بسیار  متاثر از رفتار رهبران این جریان است.”

فرزند مهدی کروبی درباره علت این حمله برنامه ریزی شده و هتک حرمت این کاندیدای معترض به نتیجه انتخابات اظهار داشت: ”گویی نامه اخیر آقای کروبی در تشریح  وظایف مجلس خبرگان و هراس آنان در پاسخگویی رسانه ای به آن، تنها راهکار پیش روی آنان را سبک و روش اراذل قرار داده است. آنان دیگر قادر به مواجهه کلامی نیستند و فقط می توانند فحش دهند و ضرب و شتم کنند که این مسئله نشان دهنده روزهای پایانی عمر این جریان سیاسی است. آنان به شدت از حضور آقای کروبی میان مردم می ترسند و با این اقدامات می خواهند جلوی حضور ایشان را در مجامع عمومی بگیرند.”

“خبرنگار” مسلح به چاقو

فرزند مهدی کروبی درحالی از نقش حراست نمایشگاه مطبوعات در هماهنگی و برنامه ریزی برای حمله به شیخ اصلاحات پرده برداشت که روز گذشته برخی از وبسایت های خبری از دستگیری یک فرد مسلح به چاقو که قصد حمله به مهدی کروبی را داشت، نیز خبر دادند.

در این باره سایت عصر ایران به نقل از یک منبع آگاه  نوشت: “نیروهای امنیتی در گیرودار تجمع بعد از ظهر جمعه در نمایشگاه که دو گروه مخالف علیه همدیگر شعار می دادند ، فردی را مشاهده کردند که با یک چاقو به سمت کروبی می رفته است که بلافاصله او را دستگیر می کنند و در همان محل نمایشگاه از وی بازجویی می کنند.”

این سایت خبری اصولگرا همچنین به نقل از این مقام آگاه نوشت:” این فرد چاقو به دست ،‌از اعضای یکی از رسانه های حاضر در نمایشگاه بوده که در طول نمایشگاه در غرفه این رسانه حضور داشته است و احتمال می رود آزاد شود.”

این  خبر درحالی از سوی این سایت خبری منتشر شد که برخی دیگر از سایت های اینترنتی تصاویری از برخی ازخبرنگاران رسانه های تندروی اصولگرایان را منتشر کردند که درحال حمله به مهدی کروبی بودند.

در همین ارتباط، سایت ادوار نیوز عکسی از”حسن روزی طلب” دبیر سرویس سیاسی روزنامه دولتی ایران را در حین حمله به مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات منتشر کرده است.

عزیزالله رجب زاده فرمانده اننتظامی تهران همزمان با انتشار خبر دستگیری این فرد مسلح به چاقو به بازداشت چند نفر در ماجرای حمله به مهدی کروبی را تایید کرد و گفت: “در پی بازدید مهدی کروبی از نمایشگاه مطبوعات چهار نفر از افرادی که اقدام به برهم زدن نظم نمایشگاه و تحریک دیگران کرده بودند، دستگیر شدند که به محض تکمیل اطلاعات نتیجه آن اعلام خواهد شد.”

فرمانده انتظامی تهران همچنین درباره این که چطور و چرا چنین حادثه ای در نمایشگاه مطبوعات و در زمان حضور یکی از شخصیت های سیاسی کشور روی داده است نیز گفت:” این افراد قبل از بازدید از نمایشگاه مطبوعات باید پلیس را در جریان قرار می دادند تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوند.”