ما در عکس ها زندگی می کنیم بچه برفی

نویسنده
نسرین تبریزی

» پشت ویترین/ تازه ترین آثار چاپی

 

صفحه پشت ویترین به معرفی کتاب های تازه انتشار چاپی در داخل و خارج از ایران اختصاص دارد. ناشران یا پدید اورندگانی که علاقمند به معرفی کتاب خود در این صفحه هستند، می توانند از هرکتاب دو نسخه به نشانی زیر بفرستند:

Rooz -PB 114 -Creteil , 94000 – France

تریو تهران

نویسنده: رضیه انصاری

ناشر: آگه

قیمت: 6000 تومان

تعداد صفحات: 150 صفحه

شمارگان: 2200 نسخه

رمان تریو تهران دومین رمان انصاری است. نخستین رمان انصاری با نام شبیه عطری در نسیم به عنوان برگزیده دوازدهمین دوره جایزه مهرگان ادب (8889) و کاندیدای دریافت جایزه‌ هوشنگ گلشیری نیز معرفی شده بود.

 داستان درباره زن‌‌ هایی است که در سه برهه مختلف تاریخی، از تهران دهه 20 و روزگار اشغال شهر توسط نیروهای متفقین تا اوایل دهه 50 و اواخر 80، درگیر گم‌شده ‌یی هستند که در سطح ظاهری جفت‌های مذکرشان اند و در باطن بخشی از مفهوم هویت و حیات آنها. حیاتی که در گستره تاریخ به شهر جادویی و پرحادثه تهران پیوند می‌ خورد. همان ‌طور که از نام اثر پیداست، سه بخش مجزای کتاب به مثابه سه صدای متفاوت در فرم تریو به هم می‌ پیوندند تا نهایتا کلیتی هارمونیک (و نه همسان) را به خواننده ارائه کنند.

 

این وصله‌ها به من می ‌چسبد

نویسنده: احمد غلامی

ناشر: نیلوفر

قیمت: 7000 تومان

تعداد صفحات: 144صفحه

شمارگان: 1650 نسخه

این کتاب که در فرم سفرنامه داستانی نوشته شده است، شامل روایت‌ های داستانی عجیبی است که غلامی از سفر به چند شهر ایران داشته و در آن از زاویه نگاهی متفاوت به آن منطقه نگاه کرده است که در نوع خود بسیار عجیب و جالب است. ساوه، نائین، مرنجاب، بندر ترکمن، زاهدان، خاش، کرمان، شهداد، بیرجند، تفرش و نهادوند از جمله شهرهایی هستند که غلامی در این کتاب به آنها سرزده است. گرچه به دلیل نوع روایت و فضاهای آن نسبت به دیگر آثار نویسنده اش متفاوت است، اما در این کتاب نیز احمد غلامی، مانند دیگر داستان هایش تجربه روزنامه نگاری را با داستان، خیال و واقعیت درمی آمیزد تا روایتی از روزگار ما بسازد.

“من یک ‌شبه صاحب سه جنازه شدم. مشروطه مادرم بود که زودتر از برادرم و زنش مرد. ماشین آنها در اتوبان ساوه تهران از پل پایین افتاد و اتاقکش له شد. برادرم و زنش که ضربه مغزی شده بودند، بعد از رسیدن به بیمارستان مردند. اما مرگ مادرم خیلی عجیب بود. در گزارش پرونده پزشکی قانونی نوشته بودند: مرگ به علت شوک ناشی از درد. این هم از طنزهای روزگار است که در شبی ظلمانی بروید بیمارستان و جنازه‌ هایتان را تحویل بگیرید و بگویند نمی ‌شود. بروید پلاستیک بیاورید تا جنازه‌ هایتان را بدهیم. چون بیماستان پلاستیک نداشت که آنها را بپیچد.”

 

بچه برفی

نویسنده: ایووین آیوی

مترجم: مصطفی رضیئی

ناشر: مروارید

قیمت: 17600 تومان

تعداد صفحات: 434 صفحه

شمارگان: 1100 نسخه

اِیوُوین آیوِی نویسنده ‌ای جوان است و «بچه برفی» نام نخستین رمان منتشر شده از اوست که توانست به جدول کتاب ‌های پرفروش آمریکا راه یابد. این کتاب، نامزد دریافت جایزه پولیتزر سال 2013 نیز شده ‌‌است. نسخه اصلی این رمان در سال 2012 میلادی با عنوان The Snow child منتشر شد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

بچه برفی درباره علاقه شخصیت اصلی رمان به آلاسکا، طبیعت وحشی اطرافش و همچنین عشق به خانواده است. آیوِی، نویسنده این کتاب، بارها در مصاحبه‌ هایش اعلام کرده بود که علاقه خاصی به این منطقه دارد و در داستان‌ های بعدی ‌اش هم همین فضا را برای روایت داستان‌ هایش انتخاب خواهد کرد. 

نویسنده با زبانی ساده وضع انسان‌ ها را توصیف می ‌کند و شب‌ های طولانی آن منطقه به نویسنده این امکان را داده‌ است که به ‌خوبی بتواند ترس و آرامش را در کنار هم به مخاطب منتقل کند. این رمان براساس یکی از افسانه‌ های قدیمی روس نوشته شده و وقایع آن در دهه 20 میلادی اتفاق می ‌افتد.

 

ما در عکس‌ها زندگی می ‌کنیم

نویسنده: پری‌ ناز رئیسی

ناشر: هیلا

قیمت: 7000 تومان

تعداد صفحات: 152 صفحه

شمارگان: 1100 نسخه

این کتاب نگاهی نوستالژیک به گذشته دارد و از میان عکس‌های قدیمی به گذشته می ‌رود. این رمان درباره زندگی زنی است که در ایران پس از انقلاب به دنیا آمده و در حال حاضر از مهاجران نسل سوم ایرانیان مقیم اروپا است. این شخصیت که پری نام دارد، نیمی از عمر خود را در ایران گذرانده است.

”…مدتها بود که دانیال را ندیده بودم. دنبال کارهای فارغ التحصیلی و کانون بود. میخواست شروع کند تا وکیلی بزرگ شود. چندبار قول دادم که عکسهایش را برایش چاپ میکنم و میبرم. نشده بود. بی دلیل امروز و فردا می شد. 1 روز من گرفتار بودم و روز بعد او نمی توانست. بعد دیگه دلهره به جانم افتاد. نمیدانستم که چطور برایش بگویم که مامان راستی راستی چمدانهایم را بسته است. او هم مثل من فکر کرد بود که همه چیز شوخی است. او گفته بود که چترم را از یاد نبرم که هوای لندن بارانی است…”

 

قانون اخلاقی در درون من

نویسنده: اتفرید هوفه

مترجم: رضا مصیبی

ناشر: نی

قیمت: 10800 تومان

تعداد صفحات: 352 صفحه

شمارگان: 1400 نسخه

قانون اخلاقی در درون من، کتابی فلسفی است که در آن مجموعه‌ ای از نوشته‌ های اوتفرید هوفه، یکی از برجسته ‌ترین کانت ‌شناسان امروز، درباره مبانی فلسفه عملی ایمانوئل کانت ارایه شده است.

هوفه در این اثر به بررسی و واگشایی سیستماتیک مهم ‌ترین مفاهیم بنیادی و وجوه شاخص فلسفه اخلاق، حق، تاریخ، دین و نظریه صلح جهانی کانت می ‌پردازد. او همچنین مناسبات این حوزه‌ها را با یکدیگر آشکار می‌ کند و توان فلسفی آن ‌ها را در مقایسه با دیگر مکاتب نافذ فلسفه عملی می ‌آزماید.

بخش عمده نوشته‌ های گردآوری ‌شده در این مجموعه در بسیاری از گروه‌ های فلسفه آلمانی‌ زبان به‌عنوان متون درسی پایه مورد استفاده قرار می ‌گیرد.‌ این کتاب همچنین شامل گزارشی تاریخی از جایگاه فلسفه عملی کانت در دهه‌ های گذشته و اکنون را تشکیل می ‌دهد.‌ ضمن آن‌ که اصطلاح‌ نامه‌ای توضیحی برای درک دقیق ‌تر برخی از مفاهیم فلسفه عملی کانت نیز در این کتاب ارایه شده است.

 

نقل قول‌های کلیدی در جامعه شناسی

نویسنده: کنت تامسون

مترجم: نیره توکلی

ناشر: ثالث

قیمت: 18000 تومان

تعداد صفحات: 368 صفحه

شمارگان: 1100 نسخه

هدف از این کتاب فراهم آوردن جوهره نقل قول ‌های اساسی برای دانشجویان و استادان جامعه‌ شناسی است. در آن از متن‌های دور و درازی که معمولا در برگزیده‌ آثار گوناگون یافت می ‌شود خبری نیست. طویل بودن نقل قول‌ ها بستگی دارد به موضوعات و نیز سبک کسانی که از آن‌ ها نقل قول شده است. گزینش نقل قول‌ ها بر اساس چندین معیار بوده است: معرفی نوشته‌ ها و مؤلفان “کلاسیک‌ تر” یا پر نفوذتر جامعه شناسی؛ معرفی گزاره‌ هایی که بیش‌ تر از آن‌ که یافته‌ های تجربی باشند، جنبه نظری دارند؛ و گنجاندن مفاهیم کلیدی و اساسی ‌ترین موضوعات جامعه شناسی.

این نقل قول ها در دو بخش گردآوری شده که در بخش نخست به مفاهیم و موضوعات کلیدی و در بخش دوم به آرای برخی از مهم ترین نظریه پردازان جامعه شناسی می پردازد. دانشی که در این کتاب جمع آوری شده با گزینش جامعه شناس باتجربه -کنت تانپسون- صورت گرفته که با هدف برآوردن نیاز پژوهشی دانش آموختگان و مخاطبان این حوزه به رشته تحریر در آمده است.

 

زیست ‌نامه غریب شارل بودلر

(شاعر رنج‌های فرزانه)

نویسنده: احسان مهتدی

ناشر: حرفه هنرمند

قیمت: 12000 تومان

تعداد صفحات: 160 صفحه

شمارگان: 1400 نسخه

شارل پی‌ یر بودلر، شاعر و نویسنده فرانسوی که آثار درخشانی نیز در حوزه مقاله نویسی، نقد هنری و ترجمه آثار ادگار آلن پو به زبان فرانسه دارد و در سال ۱۸۶۷ درگذشت.

او علاوه بر شعر به نقد روی آورد. بودلر از مطرح ‌ترین ادیبان مکتب سمبولیسم و نخستین کسی بود که واژه مدرنیته را در مقالات خود به کار برد. گل‌های رنج، بهشت‌های مصنوعی، اشعار کوتاهی به نثر و نقاش زندگی مدرن از جمله آثار اوست. والتر بنیامین معتقد بود چهره بودلر هم در شهرتش نقش زیادی داشت.

از بودلر پیش از این آثاری چون مقالات شارل بودلر با ترجمه روبرت صافاریان، گل‌ های رنج با ترجمه محمدرضا پارسایار و ملال پاریس و برگزیده ‌ای از گل‌های بدی با ترجمه محمدعلی اسلامی ‌ندوشن در ایران منتشر شده است.