آیت‌الله خامنه‌ای: سیاست ایران در قبال آمریکا تغییر نمی‌کند

نویسنده

آیت الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر و پس از توافق‌نامه وین در مورد این توافق گفت: چه متن تهیه شده تصویب شود چه نشود، به هیچکس اجازه خدشه بر اصول اساسی نظام اسلامی را نمی دهیم و ملت ایران از حمایت ملت مظلوم فلسطین، یمن، بحرین و ملت و دولت های سوریه و عراق و مجاهدان صادق لبنان و فلسطین دست بر نمی دارد.

 به گزارش ایسنا رهبر جمهوری اسلامی ضمن تأکید عدم تغییر سیاست جمهوری اسلامی در قبال امریکا افزود: “ما درباره مسائل دو جانبه، منطقه ای و جهانی هیچ مذاکره ای با امریکا نخواهیم داشت، مگر در موارد استثنا همچون هسته ای که قبل از این هم سابقه داشته است. سیاست‌های ما و امریکا در منطقه صد و هشتاد درجه اختلاف دارد، بنابراین چگونه می توان با آنها گفتگو و مذاکره کرد؟”

وی در ادامه افزود: “مقامات فعلی امریکا از تسلیم ملت ایران حرف می زنند البته پنج رئیس جمهور قبلی آنها نیز پس از انقلاب از این آرزوها داشتند اما یا مردند یا در تاریخ گم شدند و شما هم مثل آنها، تسلیم ایران را مگر به خواب ببینید.”

آیت الله خامنه ای در پایان  با اشاره به سخن رئیس جمهور فعلی امریکا مبنی بر توان نابود کردن ارتش ایران گفتند: “قدیم ها به این گونه حرفها «لاف در غریبی» می گفتند. ما از هیچ جنگی استقبال و هیچ جنگی را آغاز نمی کنیم اما اگر جنگی روی دهد آن کس که از نبرد سرشکسته خارج می شود امریکای متجاوز و جنایتکار است.”