بسیجیانی می خواهیم که روی مین بروند

نویسنده
فیروزه متین

» سرخوردگی نیروهای بسیج

درشرایطی که نیروها و گروه های فشار نزدیک به طیف تندروی جمهوری اسلامی پس از انتخابات دچار افت روحیه شده اند، رجانیوز از برگزاری همایشی با عنوان “بسیج تمام شدنی نیست” خبر داده و همزمان علم الهدی، امام جمعه مشهد،روحانی تندرو و سخنران مراسم حکومتی ۹ دی در جمع عوامل این نیروی سرکوب، خواستار تربیت عوامل انتحاری در بسیج شده است.

به گزارش فارس، علم الهدی که در سال های تسلط اصولگرایان در کشور، از یک روحانی ناشناخته به یک چهره مورد توجه رسانه ها تبدیل شد، در مراسمی که بسیج مشهد برگزار کرده گفته است: “۵۷ هزار دانشجوی بسیجی در دانشگاه های استان خراسان رضوی حضور دارند. ما اگر بتوانیم ۵۰۰۰ بسیجی فعال از میان این بسیجیان استخراج کنیم موفق خواهیم بود؛ اما باید بدانید این تعداد دانشجوی بسیجی باید از آن نوع بسیجیانی باشند که حاضر می شوند بروند به روی مین و عملیات استشهادی بکنند”.

او افزوده است: “اینکه در انتخابات فکر کنید اصولگرایان شکست خورده اند را من اصلا قبول ندارم در حال حاضر سه ماه است که دولت یازدهم مستقر شده و تمام تلاش خود را در حساس ترین نقطه کشور یعنی خراسان رضوی جهت تشکیل شورایی برای خود انجام داده اند؛ اما موفق نشده این یعنی ما اصولگرایان هنوز قدرت داریم.تا به همین امروز دولت یازدهم شش نفر را در مشهد مقدس جهت تصدی پست استانداری تا مرز حکم دادن جلو برده است؛ اما نتوانسته از این میان شخصی را بر این مسند بنشاند مشخص است که اصولگرایی هنوز شکست نخورده است این عملیات روانی است که اصلاح طلبان راه انداخته اند تا اصولگرایان را منزوی کنند. دولتی که سر کار آمده ۴۹.۳ درصد رای مردم را با خود ندارد و این تقریبا یعنی نصف آرای ملت ایران اگر تنفیذ رهبری نبود این دولت قدم از قدم نمی توانست بردارد و اینکه ما بگوییم در مجموع نفوذ قدرت را در کشور باید نگاه کنیم این خیلی معیار نیست.رئیس جمهوری اسلامی ایران از تبار اصلاح طلبان نیست گرچه در برابر تصمیم گیری های آنها نیز سفت و محکم مقابله نمی کند؛ اما از جنس خاتمی و مبانی فکری او نیز نمی باشد در حال حاضر روحانی در خصوص تصمیم گیری های مهم خود هیچ شخصی را به اندازه رهبری قبول ندارد”.

وی در باره کاندیدای طیف خود یعنی سعید جلیلی هم که تنها ۴ میلیون رای کسب کرد گفته است: “جلیلی کاندیدایی بود که تقریبا ۹۰ درصد از آرای خود را به دلیل گفتمان انقلابش به دست آورد؛ اما دیگر کاندیداهای دور یازدهم در مسئله مدیریتی و اداره کشور آرا را به خود اختصاص دادند. مقام معظم رهبری به جلیلی پس از چهار میلیون رایی که کسب کرد گفتند: «این چهار میلیون نشانگر وجود یک جوهره در این جامعه است». اکثر افرادی که به جلیلی رای دادند دانشجویان طلبه ها و اکثرا جوان و پرانرژی بودند این چهار میلیون جوهره انقلاب هستند و ما باید آنها را منسجم و تا دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری حفظ کنیم این چهار میلیون همان افرادی هستند که اگر الان جنگ میان ایران و آمریکا شکل بگیرد در میدان جنگ خط مقدم و عقبه آن خدمت خواهند کرد.جریانی که روی کار آمده جریان ما نیست، درست است که اصلاح طلبان اکنون امور را تا حدودی در دست گرفته اند؛ اما وظیفه ما غصه خوردن و به گردن گرفتن نیست با وجود گذشت سه ماه از استقرار دولت جدید اما تورم هنوز سرجایش است و تکان نخورده و مرغ نیز به کیلویی ۷۰۰۰ تومان رسیده اگر دولت اصولگرا الان بر سر کار بود آنها چگونه رفتار می کردند ما نیز باید از دولت دلیل این ناتوانی را مطالبه کنیم”.

او ضمن ابراز وحشت از “جریان فتنه” هم گفته است: “اگر این جریان ساختارشکن موفق شود کار خود را پیش ببرد ما همه چیز را از دست خواهیم داد و باید اسلام را فراموش کنیم باید در عرصه دانشگاه اجازه ندهیم این اتفاق بیفتد؛ البته در این مسیر وابسته افرادی نیز نشویم”.

علاوه بر این نوع سخنان، تلاش برای حفظ روحیه عوامل بسیج در قالب یک همایش نیز پیگیری می شود.
به نوشته رجانیوز، قرار است طی روزهای آینده همایشی با عنوان “بسیج تمام شدنی نیست” برگزار شود؛ همایشی که برخی ناظران براساس عنوان اش چنین تفسیر کرده اند که افراطیون نظام نگران “تمام شدن” بسیج هستند.
به نوشته رجانیوز، همایش “بسیج تمام شدنی نیست” به همت بسیج دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و روزسه شنبه ۷ آبان در سالن ابن سینای این دانشکده برگزار می‌شود. قرارست در این همایش از مسئولین حوزه بسیج و اردوهای جهادی، اردوی جنوب و مرکز مطالعات سیاست‌گزاری سلامت تقدیر به عمل آید. رونمایی از شعار بسیج دانشجویی علوم پزشکی تهران، معرفی اهداف و چشم انداز مجمع دانش آموختگان بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اهداف و چشم انداز مجمع دانشجویان علوم پزشکی جهان اسلام، اهداف و چشم انداز کانون مطالعات بین رشته ای سلامت و معرفی اهداف و چشم انداز کانون ریحانه از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

نگرانی از یاس و سرخوردگی نیروهای بسیجی، و تلاش برای روحیه دادن به آنها در حالیست که بسیاری از گزارش ها حکایت از ریزش شدید این نیرو در سه ماه گذشته دارد.

برای نمونه، روزگذشته سردبیر خبرگزاری بسیج هم از سمت خود استعفاء داده و خبر استعفای وی با بازتاب خبری وسیعی در سطح رسانه های این جریان و وبلاگ های بسیجی ها مواجه شده است.

در اینباره، سایت “روز نو” در مطلبی نوشته است: “احمد وخشیته سردبیر و موسس ال اچ وی نیوز صبح یکشنبه، استعفا داد. وی سال گذشته این خبرگزاری چهار زبانه را برای معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین طرح ریزی و راه اندازی کرده بود”.
در متن استعفای او توضیحی در مورد علت این کار ارائه نشده است.