بروجردی: عاملان فتنه بپذیرند که اشتباه کردند

نویسنده

علاالدین بروجردی٬ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران اعلام کرد که محدودیت‌های «عاملان فتنه» تنها با «پذیرش اشتباه» و «عذرخواهی» برطرف خواهد شد.

بروجردی گفت: «نظام در ماجرای فتنه متحمل ضربه حیثیتی و ملی شده است. کسانی که عامل این اتفاق بوده‌اند باید بپذیرند که اشتباه کرده‌اند و از پیشگاه ملت عذرخواهی کنند، اما وقتی این کار را انجام نمی‌دهند و بر کج راهه خود مصر هستند نباید توقع داشته باشند محدودیت‌هایی که حداقل‌ها در سیستم قضایی است تغییر کند».

وی در ادامه افزود: «این حداقل محدودیت‌هاست نه حداکثر و اینطور نبوده که آن‌ها به هیچ وجه نتوانند ترددی داشته باشند اما نهایتا این تصمیمی است که خود این افراد باید اتخاذ کنند. رعایت بسیاری از مصالح شد که نهایتا منجر به حصر شد لذا نمی‌شود اینها بدون عذرخواهی بیرون بیایند و بگویند که ما بر حق بودیم. ما از ابتدای بحران به عنوان کمیسیون امنیت ملی مجلس درگیر این موضوع بودیم و از نزدیک با همه افراد صحبت کردیم. همچنین به آن‌ها اعلام کردیم که انتظار این است که به گونه دیگری عمل شود زیرا این روش نه قانون‌مند است و نه به نفع امنیت و مصالح ملی ماست، اما آن موقع به این موضوع توجه نشد و وضعیت ادامه پیدا کرد تا منجر به این شرایط شد. امروز هم حداقل انتظار این است که آن‌ها از پیشگاه ملت به خاطر ضربه حیثیتی که به شئونات جمهوری اسلامی و ملت زده‌ شده عذرخواهی کنند ولی این اتفاق نیفتاد».