آشپزخانه باز و دشمنان آن

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

در راستای اینکه اخیرا جناب آقای نیکزاد وزیر مسکن گفته است: “آشپزخانه اوپن غیراسلامی و ممنوع است.” متن کامل بخشنامه نهایی وزارت مسکن و شهرسازی در مورد اسلامیزه کردن مساکن کشور و مسکین سازی مسکن بشرح زیر ابلاغ می گردد:

بخشنامه

برای اسلامی شدن کامل مسکن در کلیه شهرها، شهرستانها، ادارات، اماکن عمومی، خصوصی، و روستاها و بخش ها و سفارتخانه های ایران در کلیه مناطق ایران و جهان، بشرح زیر ابلاغ شده و لازم الاجرا می باشد و تخلف از مواد آن جرم و متخلف محاکمه و مجازات خواهد شد.

ماده یک: کف پوش خانه حق ندارد لیز باشد، از قبیل کاشی، سرامیک، پارکت واکس خورده، چرا که کف پوش لیز احتمالا باعث سقوط بانوان خانه و افشای اسرار نظام گشته و ضربات جبران ناپذیر اخلاقی و ناموسی ممکن است بزند. لذا از هر نوع کف پوش لغزنده خودداری نموده. مضافا هر نوع کف پوش زبر، که باعث ایجاد قلقلک و در نتیجه خنده های موهن و مستهجن شود، در ایام عزاداری( ماههای محرم، شعبان، رمضان، ذیحجه، ذی القعده، شوال، بهمن، خرداد و ماههای دیگر سال) ممنوع می باشد.

ماده دو: حمام خانه نباید دارای آینه بوده و باعث ایجاد تحریک و تصاویر مستهجن گردد، همچنین در حمام استفاده از وان های گرد یا دراز که شبهه راحت طلبی می نماید، دوش آب گرم، هر گونه پنجره به بیرون بای نحو کان، ممنوع می باشد. بهتر است حمام بصورت خزینه دائر و افرادی که به حمام می روند، قبل و بعد از ورود و خروج، حداقل به میزان بیست متر فاصله خود را با کلیه پرسنل خشک حفظ نمایند. از بردن صابون، شامپو، یا هر نوع وسیله تحریک کننده خودداری نمایند و جز اعضای عالیرتبه وزارت کسی حق استفاده از داروی نظافت را قبل از تصویب آن توسط معاونت امنیت داخلی ندارد.

ماده سه: ویوی خانه غربی نباشد، بطوری که پنجره ها، در خانه، بالکن، تراس، پنت هاوس، تراورس، الوار، سیفون، پمپرز، جکوزی و هیچ چیز دیگر خارجی در تراس قرار نگیرد و هیچ ویویی بطرف غربیان فاسد و اومانیست نبوده و ویوی خانه به سوی شرق، از مسکو تا کاراکاس، مجاز می باشد. در مواردی که ویوی غربی داشته گل بگیرند و در جهت معکوس باز کنند.

ماده چهار: خانه حتی الامکان کلنگی باشد، تا در هر فرصت دولت و مسوولان دلسوز نظام بتوانند آن را به عنوان یکی از پروژه های جدید دولت افتتاح نموده، کلنگ، روبان سه رنگ، قیچی( قمه یا چاقو، فرقی نمی کند) آماده باشد و آدرس را با دفتر ریاست جمهوری و واحد سیار صدا و سیما هماهنگ نمایند.

ماده پنج: اتاق خواب آکوستیک، بدون پنجره، حتی الامکان با یک دیوار اضافه ساخته شود. از نصب و ساخت تخت، کمد، و هر چیزی که حسن آقا بتواند در آن قایم شود، یا زیر آن برود، اکیدا خودداری شده، تخت باندازه ای باشد که فقط بتوانند روی آن بخوابند، هر نوع خرغلت زدن در آن در حکم محاربه با امام زمان و همکاری با استکبار جهانی و ایکبیری های داخلی محسوب می گردد.

ماده شش: اندرونی و بیرونی داشته باشد. خانه ها، اعم از اتاق مجردی، یا ادارات دولتی، ویلا، آپارتمان، خانه، در هر اندازه، باید دارای اندرونی و بیرونی باشد. کسانی که نمی توانند اندرونی و بیرونی خانه را تفکیک کنند، سریعا به بهشت زهرا مراجعه نمایند.

ماده هفت: دید نداشته باشد. هیچ خانه ای حق ندارد به خانه مجاور دید داشته و نگاه کنند. همچنین داشتن دختر همسایه برای کسی که پسر دارد، و بالعکس ممنوع می باشد و بچه های همسایه حداکثر می توانند به سن تمیز برسند( بعد از آن خودشان را کثیف می کنند) و کسانی که پسر همسایه دارند، باید جلوی رشد دخترشان را بعد از نه سالگی گرفته، یا به محلی که مشکل نداشته باشد، یا به کویر لوت، در محلی که همسایه نداشته باشد، مراجعه کننند.

ماده هشت: نمای خانه تحریک کننده نباشد. کلیه سازندگان خانه، تاسیس کنندگان مسکن و مهندسین باید از هر نوع نمای تحریک کننده، از جنس چرم، کنیتکس( با رنگ های تحریک کننده)، مرمر سفید یا مشکی یا رنگ های دیگر، رنگ طلایی یا مشابه آن( مثل قرمز و قهوه ای!!! چند علامت تعجب اضافه) هر نوع فرورفتگی و بیرون آمدگی با دلیل و بی دلیل خودداری نموده وگرنه باید روی آن را کاملا بپوشانند و هر نوع برج سازی که حالت تبرج داشته باشد، ممنوع است.

ماده نه: هر نوع ساخت مناره ممنوع است. از این تاریخ، ساخت انواع چیز دراز، اعم از ستون مدل یونانی، مدل اصفهان گرد، ستون معمولی، مناره، و هر نوع چیز دیگر در معرض عام و بخصوص در ساعات روز ممنوع است. به جای ستون از حالت شبیه باتوم، با ذکر ماخذ یا بطری استفاده شود.

ماده ده: ساختن گنبد بدون داشتن دلیل شرعی و در حالت تحریک کننده ممنوع است و چون بطور کلی تحریک کننده است، تا اطلاع ثانوی ساخته نشود و اگر ساخته شده است، هیچ کس حق دیدن آن را ندارد، دید نداشته باشد. و اگر بخواهد دید داشته باشد باید قبلا عقد کرده و با مدرک رسمی وارد شود.

 

شکایت به سازمان حفظ حقوق مولف

سازمان جهانی حفظ حقوق مولف( دامه برکاته)!

اینجانب سید ابراهیم نبوی، طنزنویس و نویسنده، از دوازده سال قبل مطالبی را به عنوان طنز نوشته و منتشر کرده ام. در یکی از مطالب اینجانب در تاریخ 14 آذر 1378 مطلبی نوشتم که اگر کشور دست دیوانه ها بیافتد، وزیر مسکن اعلام خواهد کرد آشپزخانه اوپن غیراسلامی و ممنوع است. یک هفته قبل آقای نیکزاد وزیر مسکن، در نوشته خود عینا مطلب مرا “که آشپزخانه اوپن غیراسلامی و ممنوع است” به عنوان بخشنامه رسمی به سازمانهای مربوط به مسکن و شهرسازی ابلاغ کرده است. در همین راستا به عرض می رساند که کلیه نوشته های من، طنز می باشد و کلیه حقوق آن متعلق به شخص اینجانب است و دلیل نمی شود که چون من گفته ام اگر دیوانگان سرکار بیایند، چنین و چنان می کنند، پس دولت به صرف اینکه خود را دیوانه فرض کرده یا واقعا اینگونه باشد، حق داشته باشد، حقوق اینجانب را زیرپا گذاشته و آن را به عنوان برنامه اجرایی استفاده کند. من از این دولت شاکی بوده و خواهشمندم دستور فرمائید خسارات وارده به اینجانب به مبلغ سیصد میلیون تومان، به اندازه یک خانه 150 متری با آشپزخانه اوپن به اینجانب تادیه گردد و کلیه حقوق آن از طریق آقای دکتر نعمت احمدی وکیل اینجانب به حساب من واریز شود. قبلا از زحمات مسوولان آن اداره تشکر می نمایم.