داعش و اسرار هسته ای ایران

نویسنده
راشا تودی

» گزارش راشا تودی از اعلامیه داعش

برنامه‌های سیاسی که ادعا می‌شود متعلق به دولت اسلامی است، نقشه‌هایی اگرچه غیرواقع‌گرایانه اما وحشتناکی را نشان می‌دهد، از جمله رشوه به روسیه برای دسترسی به فناوری هسته‌ای در عوض دسترسی به میادین نفتی و حفر یک کانال سراسری در امارات متحده عربی.

این اعتقاد وجود دارد که این سند منتشر شده از سوی ساندی تایمز توسط عبدالله احمد مشهدانی، از اعضای شدیدا سری کابینه جنگ شش‌نفره این گروه تروریستی که در بخش‌هایی از عراق و سوریه قصد برپایی یک دولت یا خلیفه‌گری اسلامی دارد، نوشته شده است.

این سند طی حمله به خانه یک عضو ارشد دولت اسلامی به دست نیروی‌های ویژه عراقی افتاد و اصالت آن توسط مقامات امنیتی غربی مورد تایید قرار گرفته است.

این برنامه 70 بندی نمایی از استراتژی بلندپروازانه، هرچند دور از دسترس، داعش برای تضعیف شیعیان در جهان عرب و ایران، به عنوان کشور قدرتمند آن شاخه‌ از اسلام، را نشان می‌دهد.

یکی از اهدافی که در این سند مورد اشاره قرار گرفته، پیشنهاد دسترسی روسیه به میادین نفتی استان انبار عراق در عوض محدود شدن روابط مسکو با ایران و در اختیار قرار دادن اسرار تکنولوژی هسته‌ای مورد استفاده ایران به داعش است.

همچنین هدف دیگر رشوه، متقاعد کردن دولت روسیه برای توقف حمایت از ایران و بشار اسد و اتحاد با کشورهای سنی خلیج فارس در مقابل ایران و سوریه ذکر شده است.

یک منبع امنیتی آشنا با این سند به این روزنامه گفت: “دیگر چیزی در مورد داعش و آرزوهای افراطیشان دولت‌های غربی را شوکه نمی‌کند. مدت‌ها ترس این را داشتیم که بخواهند به سلاح شیمیایی و هسته‌ای دست پیدا کنند… بنابراین وقتی آرزوهای آینده‌شان را در مقابل دستاوردهای جاری آن‌ها قرار می‌دهید، این سند که ادعا می‌کند مانیفست این گروه است شما را به فکر وامی‌دارد.”

این روزنامه گزارش می‌دهد، “یکی دیگر از برنامه‌های عجیب مطرح شده در این سند این است که کانالی مشابه کانال پاناما در آمریکا از یک سر تا طرف دیگر امارات متحده عربی کشیده شوند و برای تضعیف قدرت ایران تانکرهای نفت عبورکننده از خلیج فارس تنگه هرمز را دور بزنند و از این کانال عبور کنند.”

علاوه بر برنامه هسته‌ای ایران، این سند پیشنهاد می‌کند صنعت خاویار ایران نیز هدف قرار گیرد و با اشباع بازار از فرش‌های افغانی، بازار فرش ایران نیز مختل شود.

داعش همچنین با جزیره‌هایی که گمان می‌کند از یمن و کوموروس خواهد خرید، خود را به عنوان یک قدرت دریایی منطقه‌ای تصویر کرده است.

طبق این سند، این دولت خودخوانده قصد دارد در داخل به پاکسازی قومی، برنامه‌های نژادسازی، ترور خائنین – از جمله مقامات داعش – دست بزند و سیاست‌های وحشیانه دیگر را که یک جمعیت متحد را ضمانت می‌کند پیش بگیرد.

امنیت این خلیفه‌گری در مقابل نیروهای خارجی با هدف قرار دادن مقامات ارشد در ایران و عراق و همچنین حمله به گروه‌های مسلح شیعه فراهم خواهد آمد.

داعش خواستار این است که در درازمدت، سنی‌ها از پاکستان و سوریه به سرزمین‌های با جمعیت مخلوط شیعه-سنی مهاجرت کنند و با “زود ازدواج کردن و بچه‌دار شدن بسیار” هسته کمپین قلع و قمع آینده برای پاکسازی شیعیان در خلیج فارس را بسازند.

وریان خان، مدیر کنسرسیوم تحقیق و تحلیل تروریسم مستقر در آمریکا به ساندی تایمز گفت، دولت اسلامی “صرفا برای حفاظت از خود از راه فعالیت‌های باجگیری و دزدی نفتی نیست، آن‌ها می‌دانند برای بقا مجبورند از راه‌های مشروع کسب درآمد کنند. من مطمئنم این به ذهن افراد ارشد دولت اسلامی رسیده است. این برنامه به عنوان یک برنامه صد ساله واقعا یکتاست.”

منبع: راشا تودی - 6 اکتبر 2014