ایران و سوریه هدف تحریم های اروپا

نویسنده

» گزارش وال استریت ژورنال از تحریم هایاروپا

هرچند اتحادیه اروپا روز دوشنبه توافق کرد  تحریم هایی را علیه ایران و سوریه اعمال کند ولی هدف تحریم ها و اقداماتی که فعلا انجام نخواهد شد، روز سه شنبه منتشر شد.

هدف تحریم ها  شامل تحریم نفتی ایران و دارایی های بانک مرکزی ایران، همراه با قرار دادن سوریه در فهرست سیاه بود. در گزارش داو جونز، بر اساس گزارش نشریه رسمی اتحادیه اروپا که روز سه شنبه منتشر شد، هدف های دیگری نیز ذکر شده است.

یکی از این اهداف بانک دولتی تجارت است که روز دوشنبه توسط آمریکا نیز تحریم شده بود. همچنین شرکت تاید واتر خاورمیانه،  شرکتی که در ژوئن 2011 مورد تحریم آمریکا قرار گرفته بود نیز در فهرست سیاه قرار گرفته است.

در این فهرست همچنین نام شرکت ها و افراد بیشتری از سپاه پاسداران  و صنایع دفاعی و خطوط کشتیرانی ایران نیز وجود دارد.

در فهرست سیاه سوریه که توسط اتحادیه اروپا تهیه شده نام 22 نفر اضافه شده است که 15 نفر از آنان از نظامیان این کشور هستند. پنج نفر دیگر از مقامات اطلاعاتی و امنیتی هستند و یکی از آنها صاحب یک شرکت حمل و نقل است که اتحادیه اروپا می گوید پشتیبانی حمل ونقل را برای سرکوب مخالفانی که سازمان ملل می گوید تا کنون به کشته شدن بیش از 4500 نفر انجامیده، بر عهده داشته است.

در میان هشت شرکتی که روز سه شنبه به فهرست سیاه سوریه افزوده شد  بانک تجارت  سوریه و لبنان هم وجود دارد که شعبه ای است از بانک تجارت که اتحادیه اروپا آن را در اکتبر 2011 تحریم کرد؛ همچنین بانک های صنعتی، بانک اعتبارات مردمی و بانک پس انداز نیز در میان نهادهای تحریم شده است.

اتحادیه اروپا همچنین سه شرکت انرژی البا پترولیوم، دیجلا پترولیوم و دیرالزور پترولیوم را نیز مشمول تحریم ها کرد که همه آنها شرکت های مشترکی با شرکت دولتی جنرال پترولیوم هستند.

منبع: وال استریت ژورنال – 21 ژانویه 2012