فرزند فوتبالیست ایرانی، در رویای پیشبرد فوتبال هند

نویسنده

کلکته را می توان کعبه آمال فوتبال هند به شمار آورد. این شهر محل باشگاه های بزرگ فوتبال هند ازجمله موهان بنگال است.

شهرکلکته ورزش فوتبال را ارج می گذارد و تاکنون ستاره های فوتبال بسیاری را به هند عرضه کرده است.

یکی از آن ها جمشید نصیری، یک شهروند ایرانی است که برای تحصیل به هند آمد اما به یکی از بهترین بازیکنان باشگاه فوتبال هند تبدیل شد. برعکس دیگر بازیکنان خارجی نصیری هند را برای اقامت دائم برگزیده است.

در پنجاه و چهار سالگی نصیری شدیدا مشغول آموزش نسل آینده فوتبالیست های هند است.

یکی از آن ها کیان پسر سیزده ساله اوست که می خواهد یک بازیکن مهاجم نامی مثل پدرش بشود. اما یک تفاوت بین این دو وجود دارد.

بالعکس پدر، کیان می خواهد که برای تیم ملی هند بازی کند. اما این انتخاب سوال برانگیز است چرا که او به آسانی می تواند برای تیم فوتبال ایران که بسیار برتر از تیم هند است، بازی کند، هند را ترجیح می دهد.

بازی سرسختانه ایران در مقابل آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ را بسیاری فراموش نکرده اند بهمین دلیل منطقی است که اگر کیان برای ایران بازی کند آینده درخشان تری در انتظار اوست. اما نصیری ها عاشق هند اند.

جمشید نصیری به عضویت دائم در تیم ملی ایران بسیار نزدیک شده بود اما تصمیم گرفت در هند بماند و برای باشگاه های کلکته بازی کند.

وقتی از او درمورد بازی پسرش درتیم ایران یا هند پرسیدم در پاسخ گفت: “کیان شهروند هند است بنا براین باید برای هند بازی کند.”

کیان هم می گوید که مایل به بازی برای هند است تا به بهبود رده آن در فیفا کمک کند.

بازی های اولیه کیان در تیم فوتبال مدرسه نشانه هایی از انتقا مهارت های فوق العاده به او از پدرش دارد. کیان بازی فوتبال را در پنج سالگی تحت تعلیم پدرش شروع کرد.

در بازی های زیر چهارده سال ملی هند، کیان کاپیتان تیم بنگال شرقی بود که در شش بازی موفق به زدن چهار گل برای تیم خود شد.

کیان که یکی از تحسین کنندگان لیونل مسی است به تکنیک های این بازیکن آرژانتینی برای بهتر کردن بازی خود توجه خاصی دارد و چهار تا پنج روز در هفته تمرین می کند.

او بازی تیم ملی ایران درجام جهانی ۲۰۱۴ را بسیار تحسین برانگیز توصیف می کند و می گوید ایران توانست در بازی مقابل آرژانتین مانع از گل زدن مسی تا آخرین دقایق شود ولی”گل مسی بازی را تغییر داد.”

ایران در این بازی در آخرین دقایق وقت اضافی با تک گل مسی بازنده شد.

جمشید نصیری امیدوار است که کیان برای عضویت در تیم ملی زیر هفده سال هند در بازی های جهانی ۲۰۱۷ انتخاب شود.

آقای نصیری پسرش را تحسین می کند و به نقل از سایر مربی های فوتبال می گوید که مهارت های پسرش نوید آینده موفقی را برای او در فوتبال می دهد.

جمشید به منظور تامین فرصت های بهتر برای پسرش تصمیم دارد که قهرمان کوچک را به آکادمی های فوتبال اروپا بفرستد.

نصیری نسبت به تلاش های اخیرخود برای احیای فوتبال هند خوش بین است اما می گوید که برای بازگرداندن پیروزمندانه هند به عرصه جهانی فوتبال مقامات مسئول هند باید استعدادهای جوان را پیدا کنند و طرح های درازمدت داشته باشند.

نصیری می گوید که استعدادهای زیادی در بین جوانان هند مشاهده کرده است و بودجه کافی هم وجود دارد اما مقامات مسئول آمادگی کافی ندارند.

نصیری اهل استان خوزستان است. او برای تحصیل در یکی از دانشگاه های اسلامیبه هند آمد ولی وارد یکی از بهترین باشگاه های هند شد وبا زدن گل های بیشمار به صورت یک بازیکن افسانه ای درآمد وبا تحسین هواداران تیم خود روبرو شد. ایرانی بودن او نتوانست مانعی برایش ایجاد کند و نصیری توانست احترام و دوستی هواداران هندی را بدست آورد. حال نوبت پسر اوست که فکر و دل مردم هند را تسخیر کند.

 

منبع: بی‌بی‌سی