پاسخ محسنی‌اژه‌ای به نامه محمدرضا رحیمی

نویسنده

غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای٬ سخن‌گوی قوه‌قضاییه٬ نسبت به نامه محمدرضا رحیمی و مسایل مطرح شده در این نامه٬ واکنش نشان داد و وجود «اغراض سیاسی» در رسیدگی به این پرونده را تکذیب کرد. 

 

وی با اشاره به این‌که در پرونده محمدرضا رحیمی «حکم دادگاه قطعی شده است و از نام بردن وی محذور قانونی نداریم»٬ گفت: «دستگاه قضایی با وسواس و دقت تمام طی یک تا ۲ سال و حتی ۳ سال این پرونده را با رعایت تمامی اصول تشریفات آیین دادرسی تشکیل و رسیدگی کرده و در نهایت نیز حکم صادر شده است. همانطور که گفتم برخی‌ها معتقدند اتهامات آقای رحیمی بیش از اینهاست اما  این مقدار برای دادگاه به اثبات رسیده و دیوان عالی کشور نیز همین مقدار را تایید کرده است».

 

وی با اشاره به «فشارهایی» که به قوه‌قضاییه برای رسیدگی به این پرونده وجود داشت٬ افزود: «اگر مشکلاتی سر راه رسیدگی این پرونده وجود نداشت و برخی افراد مانع‌تراشی نمی‌کردند شاید روند رسیدگی سریع‌تر به نتیجه می‌رسید بنابراین آنچه را که قوه قضائیه دنبال می‌کند و می‌خواهد این حرفی که وی در این نامه تصریحا یا در بخش‌هایی تلویحا عنوان کرده ناحیه قوه قضائیه مطلقا صحت ندارد و این مطلب به هیچ وجه صادق نیست که خدای نکرده قوه قضائیه با انگیزه خاصی بخواهد پرونده‌ای را تشکیل، رسیدگی و حکمی را صادر کند».