واکنش مرتضوی به تغییر شعبه پرونده کهریزک

نویسنده

سعید مرتضوی درباره آخرین وضعیت پرونده قضات دادستانی تهران موسوم به پرونده کهریزک اظهار داشت: همان‌گونه که ده‌ها بار ازسوی مسئولان قوه قضائیه اطلاع‌رسانی شده است پس از صدور حکم محکومیت قضات به انفصال دائم از خدمات قضایی و ۵ سال انفصال ازخدمات اداری به اتهام مشارکت در بازداشت غیرقانونی ۳ نفر از افراد دستگیر شده دراغتشاشات ۱۸ تیر۸۸، اینجانب و سایرقضات ویژه امنیت به رای شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان اعتراض کردیم.

  دادستان سابق تهران به تسنیم گفت: اکنون حدود ۲ سال است که این پرونده برای تجدیدنظرخواهی به شعبه ۹ دیوان‌عالی کشورارجاع شده و شعبه نهم دیوان‌عالی کشورشکات پرونده و وکلای آنان را دعوت و توضیحات لازم را اخذ کرده است. ازهمه قضات محکوم‌‌علیهم نیز دعوت و به صورت مفصل و مجزا توضیحات مورد نظر را اخذ کردند.

مرتضوی اضافه کرد: شعبه نهم در مواردی ضرورت به استعلام از پزشکی قانونی و سایر مراجع تشخیص دادند که استعلام را نیز به عمل آوردند و پس از حدود دوسال رسیدگی و بررسی کامل پرونده در چند هفته گذشته با تکمیل و ارائه گزارش قضات شعبه از نماینده دادستانی کل کشور نیز توضیحاتی لازم را مطابق قانون اخذ کردند که این مرحله، پایان رسیدگی در رابطه با قضات تحت تعقیب محسوب می‌شود.