اعترافات اجباری جواد امام: ضرب و شتم دخترم توهم بوده!

نویسنده

» همزمان با دستگیری فرزندان شیرزاد و نعیمی پور

جواد امام عضو زندانی شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که که به تازگی به قید وثیقه از زندان بیرون آمده، روز جمعه بر صفحه تلویزیون و در برنامه “بیست و سی” ظاهر شد و در مصاحبه ای اعلام داشت که ماجرای دستگیری دخترش  عاطفه و بلاهایی که طی آن بر دخترش رفته ساخته و پرداخته ذهن دخترش بوده است و این هیچ گاه رخ نداده است!

این در حالی است که پیش از این نمایش تلویزیونی، خبرگزاری فارس به نقل از همسر جواد امام تیتر زده بود: “همسر جواد امام سوت پایان دروغ پردازی‌ها را به صدا در آورد” .

خبرگزاری فارس در “مصاحبه” خود این جملات را از همسر جواد امام نقل کرده بود: “دختر بنده در اقدامی ماجراجویانه و با توجه شرایط خاص روحی و روانی ناشی از دستگیری پدرش که موجب نگرانی خانواده و بنده شده بود،‌ چنین اقدامی را کرد … البته در اینجا باید از تمام عزیزان و دوستانی که درگیر این ماجرا شده‌اند و به جهت عواطف انسانی و اعتقادی موجبات ناراحتی آنها بوجود آمد، عذرخواهی ‌کنم.” در پایان مصاحبه نیز، این جملات آشنا از دهان مادر عاطفه امام نقل شده بود که: من هم در طول این مدت به دلیل شرایط خاص اقداماتی را انجام داده‌ام که این مساله بعد خبری پیدا کرده و موجب ناراحتی بنده و افراد دیگری شد، که باید به دلیل شرایط بوجود آمده نیز عذرخواهی کنم. البته با توجه به این مسائل دیگر این مساله را پیگیری نخواهیم کرد.”

این در حالی است که لیلا سادات جلال زاده همسر جواد امام، در 16 شهریور در مصاحبه ای با سایت کلمه درباره فشار شدید بر روی دخترش برای اعتراف به روابط نامشروع سخن گفت و از  برگزار شدن دادگاه غیرعلنی همسرش بدون حضور وکیل خبرداد.

ربودن و رها کردن عاطفه در خیابان

عاطفه امام در 15 شهریور ماه با فجیع ترین شکل درخیابان ربوده و چادر از سرش کشیده شد. در زمان بازجویی سه مرد حجاب از سرش کشیده و با بدترین نحو ممکن به او هتاکی کرده و به او سیلی  زدند. ربایندگان،  به بدن او دست زده تهدید کرده بودند که  موهایش را خواهند سوزاند و بعد از آزادی هم او با مقنعه ای پاره و  لباسی در هم در کنار قبرهای خالی یک قطعه بهشت زهرا رها نموده بودند.

یک تحلیل گر مقیم تهران می گوید: “چگونه  ممکن است که همه این موارد ساخته و پرداخته ذهن یک دختر 18 ساله باشد. اگر ربودن و چادر از سرش کشیدن و بی حجاب کردن و  غیره دروغ باشد، لباس های پاره و مقنعه پاره و تنها نیمه شب در کنارهای قبرهای خالی چگونه می تواند ساخته و پرداخته ذهن اش باشد، ایا افسر کلانتری مستقر در مرقد حضرت امام هم خیال پرداز بوده است که  تمامی این مشخصات را ثبت کرده است؟”

وی می افزاید:  ”اگر همه این ماجرا دروغ است و ساخته و پرداخته ذهن چگونه است که تنها شخص و اولین شخصی که در بهشت زهرا عاطفه امام را پیدا می کند و او را به کلانتری برای پر کردن گزارش می برد، دقیقا یک روز بعد از  آزادی جواد امام و یک روز قبل از انتشار نامه مادر عاطفه امام بازداشت می شود تا صدای مخالفی از کسی شنیده نشود؟”

 

بازداشت دو اصلاح طلب جوان دیگر

گذشته از گزارش های مربوط به روز قدس، جمعه شب خبری به سرعت در سطح رسانه های اینترنتی بازتاب یافت که حاکی بود مهدی شیرزاد عضو جبهه مشارکت و فرزند دکتر احمد شیرزاد و محمدحسین نعیمی پور عضو جبهه مشارکت و فرزند محمد نعیمی پور غروب جمعه دستگیر شده اند.

پیشتر، بسیاری از دیگر بستگلان چهره های اصلاح طلب دستگیر شده بودند. از جمله: مهدی میردامادی، پسر محسن میردامادی دبیر کل جبهه مشارکت؛ مهدی موسوی نژاد، برادر همسر محمد علی ابطحی معاون رئیس جمهور پیشین خاتمی؛ محمد مهدی و محمد علی و محمد صادق منتظری، نوه های آیت منتظری مرجع تقلید شیعیان؛ پسر آیت الله حسین موسوی تبریزی دبیر مجمع مدرسین و تحقیق حوزه علیمه قم، فرزندان آقایان ناظم زاده و احمدی از افراد مرتبط بیت آیت الله منتظری .  این در حالی است که اخبار دیگر، حکایت از دستگیری دختران آقایان متقی و دردکشان از دیگر افراد مرتبط با بیت آیت الله منتظری دارند.

همزمان با اقدامات فوق، تعدادی از دوستان فرزندان چهره های اصلاح طلب زندانی شده اند که از جمله آنها می توان به علی پیرحسینلو وبلاگ نگار اصلاح طلب و فاطمه ستوده همسر او، مهدی محمودیان عضو جبهه مارکت، و حسین نورانی نژاد رئیس کمیته اصلاح رسانی جبهه مشارکت، که از نزدیکان علی اکبر محتشمی پور رئیس کمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی است، اشاره کرد.

ناظران معتقدند هدف به “گروگان گرفتن” افراد نسل های دوم و سوم اصلاح طلبان، به سکوت وا داشتن اعضای معترض خانواده یا فامیل و خاموش کردن صدای اعتراض آنها به شرایط وخیم بستگان زندانیشان است.