فدراسیون جهانی روزنامه‌نگاران: روزنامه‌نگاران را آزاد کنید

نویسنده

به گزارش وب‌سایت کلمه٬ فدراسیون جهانی روزنامه‌نگاران با صدور بیانیه‌ای از دولت ایران خواست که روزنامه‌نگاران زندانی را آزاد کرده و نسبت به آزادی مطبوعات و حقوق بشر به تعهدات خود پایبند باشد. طبق آمار فدراسیون جهانی روزنامه‌نگاران٬ در حال حاضر ۲۷ روزنامه‌نگار در زندان به سر می‌برند.

جیم بوملها٬ رییس این فدراسیون در این باره توضیح داد: «روحانی زمانی که به قدرت رسید وعده اصلاحات و تغییر داد، اما واقعیت برای رسانه ها در ایران بسیار متفاوت بوده است. گفتگوها در خصوص برنامه هسته‌ای باعث بهبود روابط بین المللی ایران شده است، اما این درحالی است که رسانه‌های آزاد و مستقل در درون مرزها زیر فشار هستند و تعداد روزنامه نگارانی که به راحتی به خاطر انجام وظیفه حرفه ای و بیان حقیقت زندانی می‌شوند، رو به افزایش است».

وی در ادامه تاکید کرد: «ما درخواست خود را از رئیس جمهور روحانی و دولت برای تعمیم اقدامات مترقی که آنها در دیگر زمینه های زندگی انجام داده اند به عرصه روزنامه نگاری تکرار می کنیم. دیگر هیچ بهانه‌ای پذیرفتی نیست. زمان عمل فرارسیده است و و رئیس جمهور باید عمل به وعده های انتخاباتی اش را با احترام به نقش مهم روزنامه نگاران در آینده ملت ایران نشان دهد».