سانسور سیگار در فیلم‌های ایرانی!

نویسنده

معاون اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد مهم‌ترین مشکل فیلم‌های امسال سینمای ایران را سیگار کشیدن دانست و گفت با این معضل به شدت برخورد خواهیم کرد!

حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی مهمترین مشکل و ممیزی‌ فیلم‌های سینمایی جشنواره‌ی فجر را صحنه‌های سیگار کشیدن دانست و نسبت به این موضوع هشداری جدی داد. ایل بیگی در مصاحبه‌ای گفته: “یکی از اصلاحاتی که باید آن را فریاد کرد، مشکل کشیدن سیگار در فیلم‌هاست. به همین دلیل از دوستان سینماگر و سازندگان فیلم‌های سینمایی می‌خواهیم به شکل جدی به این مسئله توجه داشته باشند، زیرا اگر با صحنه‌های مکرر کشیدن سیگار در فیلم‌ها روبرو شویم خیلی جدی برخورد خواهیم کرد و پیش از اینکه دیگران بخواهند مانع نمایش فیلم شوند، بهتر است خودمان این وضعیت را اصلاح کنیم. “

در فیلم‌های ایرانی نشان دادن مواردی چون رقص، بوسه، سکس، تماس فیزیکی بین مرد و زن ممنوع است و پیش از این هم سیگار کشیدن بازی‌گران زن جزو موارد ممیزی به شمار می‌رفت.یکی از اصلاحاتی که باید آن را فریاد کرد، مشکل کشیدن سیگار در فیلم‌هاست. به طوری که این مسئله مهمترین مشکلی است که امسال در فیلم‌های جشنواره داشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم بخش عمده‌ای از آن را تعدیل کنیم اما متأسفانه بعضی فیلم‌ها در این زمینه مشکل اساسی دارند. یکی از اصلاحاتی که باید آن را فریاد کرد، مشکل کشیدن سیگار در فیلم‌هاست. به طوری که این مسئله مهمترین مشکلی است که امسال در فیلم‌های جشنواره داشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم بخش عمده‌ای از آن را تعدیل کنیم اما متأسفانه بعضی فیلم‌ها در این زمینه مشکل اساسی دارند.