انتقاد از احمدی نژاد به دلیل تماشای رقص زنها

نویسنده

ahmadinejaddoheb.jpg

رابرت تیت، تهران

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، که به ایدئولوژی متعصبانه اش می بالد، بعد از پخش شدن تصاویری که او را در حال تماشای رقص و آواز خواندن زن ها نشان می داد، متهم به خدشه دار کردن ارزش های انقلاب اسلامی ایران شد.

احمدی نژاد زاهدمنش، که در جریان افتتاحیه بازی های آسیایی قطر شرکت کرده بود که با حضور 13 هزار ورزشکار از 39 کشور جهان برگزار می شد، توسط همفکران خودش مورد انتقاد قرار گرفته است.

یکی از برنامه های افتتاحیه، رقص هندی و مصری و و اجرای برنامه توسط خوانندگان زن بود. زنها، بی حجاب بودند. آواز خواندن و رقص زنان در حضور مردان، طبق قوانین جمهوری اسلامی، ممنوع است. انتظار می رفت که مقامات، از حضور در چنین برنامه ای عذرخواهی کنند، اما تصاویر تلویزیونی حاکی از حضور اقای احمدی نژاد در مراسم روز جمعه گذشته در دوحه بود که در کنار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و اسماعیل هنیه، نخست وزیر فلسطین، نشسته بود.

بنیادگرایان مذهبی، که از سرسخت ترین طرفداران احمدی نژاد هستند، می پرسند که چرا وی در مراسمی شرکت کرده که قوانین دولت خودش را که متعصبانه ترین تفاسیر مذهب شیعه است، زیر پا می گذارد.

سایت خبری بازتاب که گفته می شود منسوب به محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران، است و و وابستگی هایی هم به بخش قدرتمند بلندپایگان سیاسی دارد، می گوید که حضور آقای احمدی نژاد، باعث توهین به شیعیان ایران و کشورهای دیگر شده است. در این سایت آمده است: “اعتراض نکردن آقای احمدی نژاد و ادامه حضورش در مراسم، موجب مخدوش شدن تصویر انقلاب اسلامی ایران و متعهد بودنش به قوانین اسلامی بر خلاف کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس شد.”

همکاران رئیس جمهوری، اصرار می ورزند که او در زمان رقص و آواز حضور نداشته است. علی اکبر جوانفکر، معاون مطبوعاتی آقای احمدی نژاد می گوید که او قبل از اجرای این نمایش، به فرودگاه دوحه رفته است.

در عین حال، سایت بازتاب تکه ای از فیلمی را به نمایش گذاشته است که آقای احمدی نژاد بعد از مراسم هم روی صندلی نشسته است. جلال یحیی زاده، نماینده جناح راست مجلس، گفت: “از بعضی منابع مطلع شده ایم که احمدی نژاد در آن زمان در ورزشگاه حضور داشته است. کسانی که شرایط را برای حضور او آماده کرده اند باید هرچه زودتر بازخواست شوند.”

منبع: گاردین، 5 دسامبر 2006