حملات تازه و خبر بازگشت مهدی هاشمی

نویسنده
نازنین کامدار

» اتهامات هماهنگ نشریات دولتی و حامی دولت

همزمان با انتشار خبر جهان نیوز مبنی بر اینکه «مهدی هاشمی برای بازگشت به ایران تصمیم خود را گرفته و این مساله را نیز به اطلاع خانواده خود رسانده است» رسانه هایی دولتی و هوادار دولت  در اقدامی هماهنگ بار دیگر حملات خود به هاشمی رفسنجانی و فرزند وی را از سرگرفتند.

برخی از نمایندگان مجلس نیز که از اعضای فراکسیون موسوم به دولتیان هستند، روز گذشته و پس از آنکه خانه ملت، سایت رسمی مجلس خبر انتخاب مجدد لاریجانی به عنوان رئیس فراکسیون اصولگرایان را فاش کرد، در راهروهای مجلس پخش شدند و با خبرنگاران رسانه های دولتی درباره “مهدی هاشمی” مصاحبه کردند.

یک خبرنگار پارلمانی در این مورد به روز می گوید:این برخورد با انتخاب مجدد لاریجانی به ریاست فراکسیون اکثریت و تضعیف جایگاه حامیان احمدی نژاد در “شورای وحدت  اصولگرایان” و “جبهه پیران خط امام و رهبری”، بی ارتباط  نیست. در واقع دولتی ها نگران از دست رفتن موقعیت احمدی نژاد هستند؛ به ویژه اینکه دیروز عسگراولادی، دبیر شورای وحدت اصولگرایان هم ضمن انتقاد از احمدی نژاد، از لاریجانی به عنوان “چهره معتدل” یاد کرد. همزمان روابط راستگرایان منتقد احمدی نژاد با هاشمی رفسنجانی باعث شده تا حامیان دولت برای مقابله با افزایش نفوذ وی در ائتلاف راستگرایان، مجددا حملات خود به هاشمی و فرزند او را از سرگیرند.

حملات به هاشمی رفسنجانی و فرزندوی  که سایت رسمی هاشمی از آن با عنوان “چرخه هتک حرمت” یاد کرده، و همچنین افزایش حملات به عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد ـ از نزدیکان هاشمی رفسنجانی و از اعضای شورای مرکزی موتلفه ـ  پس از آن شدت گرفت که حبیب الله عسگراولادی درباره اختلافات درونی راستگرایان سخن گفت.

بنا به گزارش سایت انتخاب، عسگراولادی گفته است: “من به احمدینژاد گفتم که شما یک طرف اصولگرایی هستید و هاشمی طرف دیگر. شما فکر میکنید اطرافیانتان اصولگرا هستند و آقای هاشمی فکر می کند همه اصولگرا هستند. نه این تفکر درست است و نه آن. گستره اصولگرایی زیاد است و نباید آن را به چند تشکل خلاصه کرد.دایره اصولگرایی به گستردگی دید امام راحل و مقام معظم رهبری است و این دایره محدود به یک مجموعه یا گروه خاصی نیست”.

وی درباره علی لاریجانی نیز گفته است: “آقای لاریجانی و همراهانشان بر روی معیار حرکت میکنند”.

سخنان عسگراولادی در حالی بیان می شود که طی هفته گذشته، هواداران دولت تلاش کردند با کنار زدن علی لاریجانی از کرسی ریاست فراکسیون اصولگرایان، جایگاه خود را مستحکم کنند. شکست این تلاش که  روز گذشته از سوی سایت خانه ملت اعلام شد، بار دیگر موضوع مهدی هاشمی و دانشگاه آزاد را با هدف تحت فشار قراردادن علی اکبرهاشمی رفسنجانی در دستور کار دولتی ها قرار داد.

در همین راستا دیروز ستار هدایت خواه، عضو فراکسیون دولت، در مصاحبه با خبرگزاری فارس مدعی ارتباط مهدی هاشمی با “بیگانگان” و “اپوزیسیون” شد و افزود: “سابقه پرونده وی به یکی دو سال اخیر برنمی‌گردد و تا جایی که بنده خبر دارم سابقه پرونده مهدی هاشمی به حدود 18 سال گذشته باز می‌گردد. از همان زمان یعنی از حدود سال‌های 72 و 73 پرونده مهدی هاشمی در وزارت اطلاعات تشکیل شد مبنی بر ارتباط وی با بیگانگان که اسناد و مدارکی نیز در این زمینه وجود دارد. این پرونده تحت تاثیر برخی کشورها و اعمال نفوذهای که در آن زمان از سوی عوامل قدرت صورت گرفت نتیجه‌ای نداشت که باید از مسئولان ذیربط در این رابطه سؤال شود که پرونده ارتباط مهدی هاشمی با بیگانگان و جاسوسی وی به کجا رسید”.

به دنبال ادعاهای ستار هدایت خواه که به تیتر اول خبرگزاری فارس با عنوان “ارتباط مهدی هاشمی با بیگانگان “تبدیل شد، رجا نیوز نیز در گزارشی با عنوان “حقوق 3000 پوندی دانشگاه‌آزاد به مهدی‌هاشمی” به حمله همزمان به مهدی هاشمی و جاسبی پرداخت و نوشت: “مهدی هاشمی که از صحنه‌گردانان حوادث تلخ انتخابات گذشته بود و حتی اعضای خانواده‌اش همدوش تعدادی اراذل و اوباش و حرمت‌شکنان مقدسات در صحنه اغتشاشات حاضر شده بودند، پس از دستگیری تعدادی از مرتبطین اش که مخزن‌الاسرار وی بوده و اطلاعات قابل توجهی در مورد او داشتند، ترجیح داد به بهانه ادامه تحصیل به انگلیس برود. با این حال، اخبار رسیده به خبرنگار ما حاکی است که در طی این مدت، مسئولیت ناقابل! تصدی دفتر دانشگاه آزاد در لندن با فوق‌العاده مأموریتی سه هزار پوند همراه با حقوق ثابت به مهدی هاشمی واگذار شده است. این در حالی است که مهدی هاشمی در این مدت بیکار ننشسته و بر اساس الگوی تعیین شده، با اپوزیسیون و افرادی که در طی دو سال اخیر از کشور خارج شده‌اند، ارتباط پنهانی برقرار کرده است. در این زمینه یکی از نمایندگان مجلس نیز در مورد این ارتباط تشکیلاتی می‌گوید سکوت مهدی هاشمی در برابر اقدامات حلقه لندن نشان دهنده این است که وی با آن‌ها ارتباطات مشکوکی دارد که باید ماهیت این ارتباطات در دادگاه روشن شود”.

رجانیوز در گزارش دیگری با یکی از اعضای فراکسیون دولتیان گفت و گو کرده و به نقل از محمد جواد ابطحی نوشته است: “احتمالا مهدی هاشمی یا به طور مستقیم و یا از طریق واسطه، اسنادی را در ارتباط با ایران برای کشورهای مخالف جمهوری اسلامی ایران افشا کرده است. قرائن موجود را نمایانگر وجود ارتباطاتی میان مهدی هاشمی و انگلیس است. انگلیس در برهه‌های مختلف زمانی و با پشتوانه نیروهای داخلی و اپوزیسیون خارج از کشور، فشارهای خود را برای تحمیل نظرات استعماری خود علیه ایران افزایش می‌دهد”.

جوان آنلاین، سایت نزدیک به حفاظت اطلاعات سپاه نیز در “گزارش ویژه” خود مدعی شد: “اصحاب فتنه برای بازگشت «آقازاده» برنامه ریزی کرده اند.”

این سایت همچنین به نقل از “یک منبع آگاه” افزود: “بنا بر تصمیم گرفته شده عناصر موثر در فتنه تصریح کرده اند که باید از نفس حضور مهدی هاشمی درایران به عنوان یک عامل محرک و انگیزه بخش در میان نیروهای خود و حامیان جریان استفاده کرد و ورود وی به ایران را برابر با دست پر مخالفان در برابر نظام تداعی کرد…اصحاب فتنه براین باورند اگر با مهدی هاشمی برخورد قضایی صورت گیرد با چند طراحی می توان موجی از تنش و التهاب سیاسی را به دادگاه تزریق کرد و با تحت فشار قراردادن دادگاه شرایط را به نفع خود تغییر داد… فتنه گران در طراحی های خود تاکید کرده اند اگر دادگاه تسلیم فشارها شود برد قابل توجهی نصیب این جریان خواهد شد و اگر در طول دادگاه مشخص شود که دستگاه قضایی به برخورد بدون اغماض مصراست باید در طول دادگاه ضمن بیان برخی مطالب تنش زای جدید، به مظلوم نمایی برای مهدی هاشمی و جریان سبز پرداخت”.

 همزمان با حملات مشترک سایت های سه گانه حامی احمدی نژاد، خبرنامه ایران نیز به “بازخوانی اعترافات حمزه کرمی” پرداخت و در مطلبی با عنوان “برداشت 2 میلیاردی مهدی هاشمی برای پدرش”، پای هاشمی رفسنجانی را نیز به میان کشید.

گفتنی است، حمزه کرمی، مدیر سایت جمهوریت که در خرداد 88 بازداشت و در تیرماه و پس از تحمل شکنجه های جسمی و روحی مجبور به اعتراف علیه خود و هاشمی رفسنجانی شده بود، چندی پیش با انتشار رنجنامه ای جزئیاتی از شکنجه های دوران زندان خود را تشریح کرد.

سه نماینده عضو فراکسیون دولت، به نام های اسماعیل کوثری، علیرضا زاکانی و  ابراهیمی نیز در گف و گو با فارس، رجانیوز و جوان آنلاین خواستار اقدام قوه قضاییه برای بازداشت مهدی هاشمی شدند.

مهدی هاشمی در حالی بار دیگر به سوژه اصلی رسانه های حامی احمدی نژادی تبدیل شده خبرها حکایت از قصد وی برای بازگشت به ایران دارد. سایت جهان از قول “یک منبع آگاه” در این مورد نوشت: “مهدی هاشمی برای بازگشت به ایران تصمیم خود را گرفته است و این مساله را نیز به اطلاع خانواده خود رسانده است. به گفته این منبع آگاه وی برای بازگشت به ایران با آیت الله هاشمی نیز مشورت کرده و وی نیز توصیه کرده است که او هر چه زودتر برگردد. گفته می شود تحلیل مهدی هاشمی برای بازگشت به ایران این است که نظام و نهادهای امنیتی و قضائی مدارک لازم را برای دستگیری و محاکمه قضائی وی ندارند.در همین راستا گفته می شود، برخی از داخل کشور به مهدی هاشمی اطلاع دادند که نظام اطلاعات و مدارک کافی علیه تو ندارد و بهتر است هر چه زودتر به کشور بازگردی.”