حتی زرتم المقابر

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

حالا ممکن است شما به دین اعتقاد نداشته باشید، به من ربطی ندارد، می خواهید داشته باشید، می خواهید نداشته باشید، مهم این است که وقتی قرآن می گوید: “کلوا واشربوا حتی زرتم المقابر” یعنی شما نباید اینقدر بخورید و بیاشامید که بمیرید، حالا ممکن است آیه قرآن در اینجا جابجا شده باشد، ولی این دلیل نمی شود که شما اینقدر بخورید و بیاشامید که بمیرید. پس نتیجه می گیریم که حرف آقای طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران خیلی هم بی ربط نیست که گفته است: “مشکلات اجتماعی مازندران نتیجه کم توجهی به قرآن است.” برای مثال با توجه به اسامی آیات قرآن به نکات زیادی می توان اشاره کرد:

کم توجهی به سوره “ فاتحه” و “الرحمن” باعث می شود که خدا اموات تان را نیامرزد و آنها به جهنم بروند. کم توجهی به سوره “نساء” باعث کم توجهی خواهران به برادران می شود و این خودش مشکلات زیادی در استان مازندران ایجاد می کند. کم توجهی به سوره “مائده” باعث می شود قیمت مواد غذایی بالا برود. همچنین کم توجهی به سوره “انعام” باعث می شود پیشخدمت ها درآمدشان پایین بیاید و بروند زیرتر از خط فقر، کم توجهی به سوره “یونس” هم باعث می شود مردم مازندران وقتی شنا می کنند بروند توی شکم ماهی و مشکلات جدی برای نیروی کار در مازندران ایجاد شود.

کم توجهی به سوره “هود” باعث می شود هود اجاق گازتان از کار بیافتد و خانه تان بوی بد بگیرد. کم توجهی به سوره “حجر” و “حجرات” باعث می شود سنگ بچه های همسایه بخورد توی شیشه خانه تان و اگر زودتر شیشه را عوض نکنید سرما بخورید و عقل تان هم کم بشود، چون عقل سالم در بدن سالم است. کم توجهی به سوره “نور” باعث می شود که چشم تان خوب نبیند و چیزهایی را که گم کردید پیدا نکنید. کم توجهی به سوره “قصص” باعث می شود که سطح داستان نویسی و رمان نویسی در استان مازندران پایین بیاید و البته این موضوع خیلی مهم نیست. کم توجهی به سوره احزاب باعث می شود که در انتخابات آینده احزاب مختلف فعال بشوند و در نتیجه مملکت بیافتد دست همین احزاب و حالا خر بیار باقالی سوار کن.

کم توجهی به سوره “دخان” باعث افزایش مصرف سیگار در استان مازندران می شود و مردم سرطان ریه می گیرند. کم توجهی به سوره “قمر” باعث می شود که ماه در نیاید، حالا که چی بشود یا که چی نشود، کم توجهی به سوره “حشر” به ما ربطی ندارد، شما این همه فکرهای بد می کنید به من چه ربطی دارد؟ کم توجهی به سوره “واقعه” باعث می شود دائم اتفاقات و وقایع بدی در مازندران بیافتد یا هر روز در خوزستان یک انفجار بشود که برادر شمخانی بگوید که این انفجارها کار عربستان است. کم توجهی به سوره “صف” باعث می شود که قیمت کالاهای اساسی برود بالا و مردم نصف عمرشان در صف بگذرد.

همچنین است کم توجهی به سوره “جمعه” که باعث می شود امامان جمعه دیگر نماز نخوانند و از آلودگی صوتی کشور کاسته شود که این خودش بنیان های انقلاب اسلامی را سست می کند. کم توجهی به سوره “طلاق” باعث افزایش میزان طلاق و در نتیجه کاهش فرزندآوری و در نتیجه کاهش شیعیان در جهان می شود و این بدترین ضربه به اسلام و بخصوص مازندران است. کم توجهی به سوره “تحریم” باعث می شود تحریم های آمریکا کم بشود، در نتیجه جبهه پایداری نتواند تحریم ها را دور بزند و اعضایش میلیاردر شوند و در نتیجه پورشه سواران پابرهنه تعدادشان کم می شود. کم توجهی به سوره “قلم” هیچ اشکالی ندارد، مرده شور هر چه اهل قلم است ببرد که خودشان باعث همه مشکلات می شوند.

کم توجهی به سوره “زلزال” باعث می شود که تعداد زلزله های کشور کم بشود و در نتیجه کمک به زلزله زدگان هم کم بشود و در نتیجه کسانی که کمک به زلزله زدگان را برای خودشان استفاده می کنند درآمدشان پایین بیاید، کم توجهی به سوره “نوح” باعث می شود که ناوگان کشتیرانی مازندران کلا ضربه بخورد و این ضربه ممکن است به این زودی ها درست بشو نباشد. کم توجهی به سوره “فیل” هم باعث می شود امام جمعه مازندران هر هفته با این حرف هایی که می زند یک فیل هوا نکند و در نتیجه اسباب مسخره مردم نشود. حالا فهمیدید که نباید این همه به قرآن کم توجهی بکنید؟

 

داعش و فرانسه

کلی عکس دیدم از مردم فرانسه که خیلی هاشان آمده بودند به خیابان و برای اینکه پوز داعشی ها را بزنند شراب می خوردند و جلوی دوربین فرنچ کیس( ماچفرانس) می کردند. البته دست شان یا لب شان درد نکند، این هم یک نوع مبارزه است، اتفاقا دلیل عملیات فرانسوی هم همین کارهاست. چهل سال است بچه های عرب و مسلمان در فرانسه به بدترین شکلی تحقیر شده اند و آخرش شده اند یک مشت روانی دیوانه که مثل آب خوردن آدم می کشند، زمانی که آقای میتران و شیراک هزینه زندگی در پاریس را آنقدر بالا بردند تا عرب- مراکشی هایی که خیلی هم مسلمان نبودند، از پاریس رفتند به بان لیو ها یا محلات حاشیه پاریس و لانه زنبور درست کردند، به این فکر نمی کردند که دارند تولید انبوه تروریست می کنند؟