پادشاه دیدار نکرد، رحیمی قهر کرد

نویسنده

» بی توجهی مراکش به پیام احمدی نژاد

moavenraeesjomhour.jpg

معاون مشهور احمدی نژاد که برای تحویل پیام رییس جمهوری ایران به کشور مغرب سفر کرده بود، به علت بی توجهی پادشاه این کشور مجبور شد با ناراحتی این کشور را ترک کند.

محمد رضا رحیمی معاون پارلمانی احمدی نژاد است که پیش از این، همزمان با استیضاح علی کردان، یکی از کارمندان زیر مجموعه مدیریتی او اقدام به پرداخت رشوه های پنج میلیون تومانی به نمایندگان مجلس در صورت انصراف از استیضاح وزیر کشور کرده بود. متعاقب افشاگری برخی از نمایندگان، هرچند رحیمی ابتدا وعده برخورد با متخلف را داد اما چند هفته بعد، در مقام دفاع از کارمند خود برآمد و حتی برای جبران آن مدتی فعالیت دفتر دولت در مجلس را متوقف کرد.

روز گذشته سایت خبری عصر ایران گزارش داد که محمد رضا رحیمی معاون پارلمانی احمدی نژاد پس از آنکه پادشاه مغرب دیدار با وی را رد کرد؛ با ناراحتی این کشور را ترک گفت. ناراحتی معاون رئیس جمهوری ایران از آن جهت بود که محمد ششم پادشاه مغرب حضور در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی در شمال این کشور را به دیدار با فرستاده رئیس جمهوری ایران ترجیح داده بود.

رحیمی که مدرک نحصیلی وی نیز به گفته منابع داخلی جعلی است، حامل پیام مکتوب احمدی نژاد به پادشاه مغرب درباره برگزاری نشست فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی بود.

این منبع به نقل از روزنامه مغربی “الجریده الاولی” همچنین نوشت: فرستاده احمدی نژاد انتظار داشت تا با پادشاه مغرب دیدار کند ولی مسئولان این کشور اعلام کردند که پادشاه، نخست وزیر را مسئول دیدار با رحیمی و دریافت پیام مکتوب احمدی نژاد کرده است.

سخنگوی سفارت ایران در رباط نیز در این باره به این روزنامه ها گفت که ما پیام مکتوب خود را به طرف مغربی تحویل دادیم و وظیفه ای که در برابر نوار غزه برعهده داشتیم انجام شد.

احمدی نژاد در پیام مکتوب خود به پادشاه مغرب یادآور شده بود که اگر اقدامی فوری و همه جانبه از سوی کشورهای مستقل و آزاده برای جلوگیری از محاصره تحمیلی بر غزه و حملات نظامی رژیم اشغالگر وغاصب به این منطقه صورت نگیرد؛ منطقه، جهان اسلام و بشریت با فاجعه بشری و تاریخی مهمی روبه رو خواهند شد.

احمدی نژاد در این پیام همچنین اضافه کرده بود که “کشورهای اسلامی و آزاده می توانند با واکنش های مناسب از ادامه تجاوزات و جنایات وحشیانه صهیونیست ها علیه شهروندان غزه جلوگیری کنند.”

ایران؛ حامی بد

هرچند پادشاه مغرب بازدید عمرانی را دلیلی برای به حضور نپذیرفتن نماینده احمدی نژاد اعلام کرده اما واقعیت این است که به نوشته منابع خبری در هفته های اخیر با شدت یافتن بحران در نوار غزه جمهوری اسلامی ایران مواضعی تند تر از سایر کشورها گرفته است بطوریکه اینگونه موضع گیری ها ایران موجب رنجش سایر کشورهای عربی و مسلمان شده است.

رهبر جمهوری اسلامی ایران تنها ساعاتی پس از آغاز حمله اسراییل به غزه، اطلاعیه ای صادر کرد که در پی آن بسیجیان در مقابل سفارت کشورهایی چون بریتانیا، مصر و اردن تجمع کردند که این مساله حتی با واکنش روسای برخی از این دولت ها همراه شد.

با اینکه هفته ای پس از این تنش ها در تهران، بسیجیان از مقابل نمایندگی کشورهای خارجی در پایتخت فراخوانده شدند اما برخی دیگر از رفتار ها هنوز ادامه دارد. از جمله این رفتارها، تدارک جایزه یک میلیون و نیم دلاری برای کسی است که رییس جمهوری مصر، حسنی مبارک را به قتل برساند.

با اینکه سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در آخرین نشست مطبوعاتی خود این اقدام را موضع دولت اعلام نکرده اما واقعیت این است که برخی چهره های نزدیک به دولت همچون محمد علی رامین مشاور ویژه احمدی نژاد در راس چنین حرکتی قرار دارند.