دستگاه سرکوب همچنان قربانی می گیرد

نویسنده

» اعتراض کانون نویسندگان ایران :

کانون نویسندگان ایران روز گذشته با انتشار بیانیه ای به برخورد امنیتی- پلیسی با برگزار کنندگان جان باختگان قتل های زنجیره ای اعتراض کرده و آن را ادامه قربانی گرفتن سرکوبگران دانست.

در این بیانیه آمده است : به نظر می‌رسد سرکوب‌گران در مسیری افتاده‌اند که تنها راه ادامه‌ی حیات خود را در تشدید خفقان و ارعاب و تنگ‌تر کردن فضای سیاسی جامعه می‌بینند. کار به جایی رسیده است که مراسم بزرگداشت جان‌باختگان قتل‌های سیاسی موسوم به “زنجیره‌ای”، که در گذشته هرچند با محدودیت‌هایی برگزار می‌شد، با لشکرکشی بی‌سابقه‌ی پلیسی و نظامی روبه‌رو می‌شود و از هر گونه هم‌دردی با خانواده‌ی جان‌باختگان ممانعت به عمل می‌آید. بر بستر همین تشدید سرکوب و خفقان است که حتی برای ساده‌ترین اعتراض‌ها و ابراز بیان‌ها حکم اعدام صادر می‌شود

نویسندگان این بیانیه با محکوم کردن برخورد با معترضان ماه های اخیر، اعتراض را جزئی از حقوق شهروندی دانسته و نوشته اند: دستگاه سرکوب هم‌چنان قربانی می‌گیرد.  در پی مقابله با اعتراض‌های گسترده‌ی مردمی که از 23 خرداد 1388 آغاز شد و هم‌چنان ادامه دارد، شاهد تشدید اقدام‌های سرکوب‌گرانه و صدور احکام هر چه سنگین‌تر علیه دستگیرشدگان رویدادهای ماه‌های اخیر هستیم.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: ما تشدید روزافزون و نگران‌کننده‌ی ضرب و شتم، دستگیری، زندان، شکنجه و تجاوز جنسی، و اعدام‌ها را قاطعانه محکوم می‌کنیم و خواهان آزادی فوری و بی‌ قید و شرط همه‌ی دستگیرشدگان و توقف هر چه سریع‌تر روند سرکوب و خفقان هستیم؛  ما تجمع و اعتراض مسالمت‌آمیز را کماکان حق مسلم همه شهروندان می‌دانیم.