تهدید به درهم پیچیدن طومار جریان انحرافی

نویسنده
نازنین کامدار

» ادامه چالش اصولگرایان و ورود نظامیان

با بالا گرفتن نزاع درونی جریان های موسوم به “اصولگرایان منتقد” و “انحرافی” و احتمال تقلب در انتخابات، روز گذشته خبرگزاری فارس و سایت جوان آنلاین ـ نزدیک به نیروهای نظامی امنیتی ـ از “هشدار های یک مقام ارشد نیروهای مسلح به جریان انحرافی” خبر دادند و ضمن چاپ عکس مشایی و بقایی از “به هم پیچیده شدن طومار جریان انحرافی” خبر دادند.

ورود رسانه ای نیروهای مسلح به اختلافات سیاسی راستگرایان در حالی صورت گرفته که صداو سیمای جمهوری اسلامی نیز طی روزهای گذشته با پخش مکرر ماجرای عدم کفایت بنی صدر، پرسش های زیادی را درباره شبیه سازی وی با محمود احمدی نژاد ایجاد کرده است.

به نوشته فارس و جوان آنلاین که به طور همزمان به این مطلب پرداخته اند،این “مقام مسئول در نیروهای مسلح” گفته است:” ملت انقلابی ایران اسلامی همانگونه که رهبر عزیز ما فرمودند، از خدمت و کار حمایت می‌کنند و جریان اصول‌گرایی در پی حفظ آقای رییس‌جمهور است اما در برخورد با نفوذی‌ها و جریان انحرافی تردید ندارد و تلاش می‌کند تا دولت خدمتگزار در ذهن مردم همچنان پاکدست و محبوب باقی بماند”.

وی همچنین افزوده است: “فتنه 88 و اعوان و انصار آن و جریان انحرافی در واقع یک روح هستند که در دو کالبد و مقطع زمانی متفاوت در صحنه جاری شده‌اند که با نگاهی طعمه‌گونه به مناصب حکومتی، در پی دستیابی به قدرت هستند. رهبری معظم انقلاب اسلامی شاخص‌ها را روشن فرموده‌اند، کسانی که با بیگانگان در خارج از مرزها در ارتباطند و یا براندازی در افکار حزبی و برنامه‌هایشان مشاهده شده باشد، از نظر امت و امام مردودند. این افراد و گروه‌ها بدانند جایی در مدیریت عالیه کشور ندارند و ملت برای همیشه آنها را طرد کرده و بدیهی است نیروهای انقلاب با حساسیت مراقب حرکات و سکنات آنها هستند”.

او درباره مشایی و بقایی هم گفته است: “جریان انحرافی و فتنه جدید تلاش می‌کند خود را به نسخه‌ای با ظرفیت بیشتر و عملیاتی‌تر از فتنه 88 برساند. اما این خیال شوم را مانند اسلاف خود به بایگانی تاریخ خواهد برد. توصیه برادرانه داریم به آنهایی که دنباله‌رو لیدرهای جریان انحرافی قرار گرفته‌اند، که دنیا و آخرت خود را فدای امیال ناصحیح دیگران نکرده و حرکت خود را در چارچوب آموزه‌های اسلام ناب و ولی فقیه زمان قرار دهند و از سرنوشت آنان که جذب راه‌های انحرافی و فتنه‌انگیز و کانون‌های فاسد قدرت و ثروت شدند، عبرت بگیرند. تلاش برای جذب عناصر مسئله‌دار ذی‌نفوذ در داخل و خارج کشور، آن هم به بهانه بالا بردن تعداد آراء انتخاباتی، با کدام منطق انقلابی سازگاری دارد؟”

او در پایان چنین تهدید کرده است: “جریان انحرافی از دامی که با ناشیگری در مسیر شوم خود پهن کرده‌اند به سلامت عبور نخواهند کرد و از هم اکنون باید طومار خود را در هم پیچیده شده بدانند”.

ساعتی پس از این تهدید شدیدالحن، بسیج دانشجویی نیز با انتشار اطلاعیه ای به بهانه  مجادله بر سر انتصاب معاون وزیر خارجه، به تهدید “جریان انحرافی” پرداخت.

در بیانیه این ارگان شبه نظامی آمده است: “یقیناً این نظام و انقلاب حاصل سالیان سال مجاهدت‌ها، ‌رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و تلاش‌های ملت رشید ایران و رهبران مجاهد آن در سالیان متمادی است. این امانت که امروز بر عهده ما سپرده شده یقیناً تکلیفی الهی بوده و تمامی ملت ایران در قبال این مجاهدت‌های بی‌نظیر مکلف و مسئول می‌باشند لذا از قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه‌های مسئول انتظار می‌رود تا هر چه سریع‌تر نسبت به انجام وظایف ذاتی خود در مقابله با انحرافات و دفاع از منافع ملی اقدامات جدی و مؤثر را به عمل آورند. همچنین به عنوان قشر دانشجویان و جوانان ایرانی اسلامی به همگان اعلام می‌داریم که با هرگونه انحراف و یا نفوذ افراد مفسد در این نظام الهی مقابله خواهیم کرد و به همگان اثبات خواهیم کرد که فرزندان خمینی کبیر در دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن و بیعت با ولی‌فقیه زمان هرگز از پای نخواهند نشست و با احدی تعارف نخواهند داشت”.

در ادامه تهدید جریان مشایی، نماینده ولی فقیه در سپاه هم،آنطور که “سپاه نیوز” گزارش داده، گفته است: “سپاه پاسداران با هر جریانی که بخواهد انقلاب اسلامی را از اصول و مبانی اسلام منحرف کند، مقابله خواهد کرد. سپاه پاسداران در هر شرایط پشت سر رهبری انقلاب حرکت می‌کند و تلاش می‌کند تا بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی‌اش انقلاب را در مسیر ولایت حافظ و نگهبان باشد”.