فضای امنیتی شامل بسیج دانشجویی هم شد

نویسنده
نازنین کامدار

» جلوگیری از ورود الله کرم و رامین به دانشگاه

با ادامه  وضعیت فوق العاده اعلام نشده در ایران که شامل عدم اجازه برگزاری هر گونه تجمعی حتی به شکل مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری و… می شود، روز گذشته بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق هم مشمول همین شرایط شد و نتوانست مراسم رو نمایی از کتاب رضا گلپور در این دانشگاه  را برگزار کند.

 بسیج دانشجویی  دانشگاه امام صادق، دانشگاهی که ریاست آن را مهدوی کنی بر عهده دارد در حالی از برگزاری مراسم رونمایی کتاب رضا گلپور منع شد که برخی از چهره های شناخته شده افراطی از جمله حسین الله کرم، یوسفعلی میرشکاک، نادر طالب زاده و  محمد علی رامین میهمانان این تشکل شبه نظامی حتی نتوانستند به محوطه دانشگاه وارد شوند.

 حسین الله کرم که هم اکنون از وی به عنوان “دکتر” و “فعال سیاسی” یاد می شود، از جمله سر دسته های گروه هایی بودکه به دلیل حمله به مراسم مختلف اصلاح طلبان و ضرب و شتم دانشجویان و نیز جلوگیری از حضور  فعالان سیاسی در داخل دانشگاه ها و  حمله به دفتر روزنامه ها به “گروه فشار” شهرت یافته اند.

محمد علی رامین نیز که چند ماه قبل از سمت معاونت مطبوعاتی  وزارت علوم ارشاد برکنار شد، در زمان مسئولیت بیش از ده ها نشریه و روزنامه را توقیف کرد و باعث بازداشت تعداد زیادی از روزنامه نگاران شد.

به دنبال جلوگیری از برگزاری مراسم تشکل شبه نظامی بسیج دانشجویی  دانشگاه امام صادق، اعضای این تشکل برنامه خود را در خیابان برگزار کردند.

سایت جهان نیوز در اینباره می نویسد: “دانشگاه امام صادق  مانع از برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «کابوس بیداری» جدیدترین اثر رضا گلپوردر این دانشگاه شد.این مراسم قرار بود به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق، در این دانشگاه برگزار شود که به دنبال ممانعت مسؤولان دانشگاه، بسیج دانشجویی در اقدامی اعتراضی، به برگزاری این مراسم در پشت درهای بسته دانشگاه امام صادق  و در پیاده راه جنب در ورودی دانشگاه اقدام کرد. لغو این مراسم در حالی صورت گرفت که هماهنگی برگزاری برنامه های بسیج و دعوت از میهمانان آن طبق روال عرفی صورت می گرفت و سپس جهت هماهنگی سالن مراسم معاونت روابط عمومی دانشگاه آن برنامه را مورد تایید قرار می داد”.

سایت بسیج دانشجویی امام صادق نیز  به نقل از مسئول واحد سیاسی بسیج این دانشگاه  نوشته است:“مسئولان معاونت دانشجویی با بیان اینکه در برگزاری این مراسم روال اداری صورت نگرفته و نیز سخنرانان و برنامه مورد تایید نیست و همچنین به دلیل حفظ عزت مجموعه معاونت دانشجویی این برنامه می بایست لغو گردد. جناب آقای میم گفت: شورایی سه نفره ای متشکل از قائم مقام دانشجویی، قائم مقام اداره فرهنگی و نماینده تشکل برگزار کننده مراسم باید از این به بعد تمام برنامه ها و سخنرانان آن را بررسی و تایید نماید”.

این مسئول بسیج از بردن نام  معاون دانشگاه خودداری کرده اما سایت عماریون در مطلبی ضمن “بی نظیر” توصیف کردن کتاب رضا گلپور درباره لغو این مراسم چنین نوشته است: “مهدی مشفق از مسئولین دانشگاه امام صادق، به بهانه ناقص بودن امور بوروکراتیک داخلی دانشگاه اجازه برگزاری مراسم رسمی تشکل دانشجویی بسیج در رو نمایی از کتاب بی نظیر کابوس در بیداری را نداد”.

این سایت مهمانان این جلسه را چنین معرفی کرده است: “دکتر الله کرم؛ دکتر رامین، دکتر خیّر، استاد طالب زاده، استاد صدر، استاد روزبه، استاد نورزاد، استاد صابر، استاد صادقی و همچنین حکیم فرزانه یوسفعلی میر شکاک؛ ایثارگران دلاوری از جمله سید شرفی، استاد مرادیان، حمیدی و…طلاب گرانقدر حوزه های علمیه؛ دانشجویان محترم دانشگاههای کشور؛ خبرنگاران داخلی و خارجی”.

عماریون در ادامه  ضمن “عرض تسلیت به جامعه علمی کشور، همه دردمندان ضد فراماسونری و ضد صهیونیستی کشور به مناسبت پیش آمد زشت و دور از ادب و انتظار فوق” خطاب به “مسئولان ذیربط به ویژه وزارت علوم”، می‌افزاید: “اگر حتی کتاب فوق توسط پژوهشگر توانمند و خبرنگار رسمی و صاحب نام کشورمان جناب آقای رضا گلپور نوشته نشده بود یا حتی اگر کتاب فوق دارای مجوز نشر رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی بود یا حتی اگر موضوع بیش از 3500 قربانی آمریکایی تشعشعات رادیواکتیو صهیونیست های جنایتکار در پنسیلوانیا و همزمانی با اجرای تخصیص بودجه باراک اوباما به یگان مهندسی ارتش آمریکا جهت آغاز پاکسازی 5 ساله در هفته گذشته، موضوع این کتاب نمی بود؛ یا حتی حضور 5 استاد مسلم و صاحب نام در عرصه رسانه به عنوان میهمانان حاضر در مراسم رونمایی کتاب فوق رسما در رسانه های معتبر کشور اعلام نشده بود؛ یا حتی اگر مرکز مطالعات آمریکا اقدام به تقدیر رسمی از پژوهشگر توانمند و جوان کشورمان با اهدای لوح ویژه بهترین اثر پژوهشی در عرصه جنگ نرم با شیطان بزرگ آمریکا و صهیونیستهای جهان نمی کرد؛ یا حتی… های دیگر نمی بود؛ جلوگیری از ورود عده ای شهروند طالب آگاهی و استفاده از فضای آموزشی؛ خلاف شأن مسئولین مرکزی است که نان نام جعفر آل محمد را می خورند!”