استراتژی دوگانه قهر و آشتی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

یعنی اگر شما توانستید بفهمید که بالاخره ایران و آمریکا می خواهند چکار کنند، من هم می فهمم. نه اینکه نمی فهمم، خیلی هم خوب می فهمم، ولی بالاخره عقل هم قبلا چیز خوبی بوده. امروز، همین امروز رهبری معظم انقلاب سخنرانی کرده و حرف های مهمی درباره آمریکا زده که به هر جایی مراجعه کنید، انگار ده نفر در ده زمان سخنرانی کردند.

نشریات اصلاح طلب نوشتند: “رهبر انقلاب گفت، هیچ کس نباید مذاکره کنندگان ما را سازشکار بداند و نباید ماموری را که مشغول کاری است تضعیف کند. از این مذاکرات ضرری نمی بینیم.”

نشریات اعتدال گرا هم نوشتند: “رهبر انقلاب فرمود، مذاکره کنندگان ما بچه های انقلاب اند، هیچکس نباید آنها را تضعیف کند و سازشکار بداند.”

نشریات میانه روی اصولگرا نوشتند: “به گفته مقام معظم رهبری باذن الله از این مذاکرات ضرری نمی کنیم و مجموعه مذاکره کنندگان ما بچه های انقلاب اند.”

نشریات اصولگرای محافظه کار نوشتند: “به گفته رهبر بزرگ انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای، لبخند فریب دشمن ما را دچار خطا نکند، البته برخی از مجموعه مذاکره کنندگان بچه های انقلابند.”

نشریات محافظه کار دونبش نوشتند: “به گفته مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، دیپلماسی موفق، متکی به اقتصاد درونزاست و البته یکی دو نفر از مذاکره کنندگان را می شناسم که انقلابی بودند و برای من دست تکان می دادند.”

نشریات تندروی خفن اظهارداشتند: “به فرموده رهبر عظیم الشان دشمن شکن اسلام حضرت آیت الله العظمی خامنه ای اعظم، امروز در میان ملتها منفورترین قدرتها آمریکاست و لبخند فریب دشمن ما را دچار خطا نکند، البته من فکر کنم یکی از اعضای هیات مذاکره را یک بار در جریان انقلاب از دور دیدم، نمی دانم خودش بود یا یکی دیگر.”

و حسنین کیهان نوشت: “بفرموده قائد اعظم خامنه ای بت شکن و بتون ریز انقلاب اسلامی، جوانان مومن و شجاع دانشجو در سال 1358 سفارت آمریکا را تسخیر کردند، همین آقای قزوه، همین آقای میرشکاک، همین آقای حداد عادل بود و البته یکی از اعضای هیات مذاکرات هم گفته است که من او را دیده ام، ولی من بخاطر ندارم.”

سه راه مولوی: “یک فیل بود یکی به پایش دست زد گفت این ستون است، یکی به عاجش دست زد گفت این مجسمه هویج است، یکی به خرطومش دست زد گفت این شلنگ آتش نشانی است، یکی آمد چراغ را روشن کند، یکی داد زد، خاموش کن خاموش کن!”

نتیجه گیری اخلاقی: “آمریکا را باید نابود کرد، بعد با آن صلح کرد، بعد تحریم را از بین برد، بعد به تولید داخلی تکیه کرد، بعد بمب اتم ساخت، بعد حرامش کرد”.

 

اسی نیک نژاد در صدا و سیما

اگر کسی موفق بشود ایران را از دست چین که ۲۲ میلیارد پول نفت کشور را قلپ قلپ خورده و روسیه که دریای مازندران را قرار است ببرد به سیبری و اسی نیک نژاد که تا این فیلم لاله را نسازد و نصف درآمد نفتی ده سال آینده را برای ساختن تنها فیلم غیراروتیک زندگی اش مصرف نکند، دست برداشتنی نیست. خدا همه را نجات بدهد، البته باید خدا را صد و یازده بار شکر کنیم. فکر کن خاتمی و هاشمی غیرقابل پخش هستند، ولی اسی نیک نژاد در صدا و سیما برنامه دارد. البته ما که از فیلمهایش بدمان نمی آید اتفاقا خیلی هم جذاب است، ولی چرا صداوسیما فیلمهایش را پخش نمی کند که لااقل حالا که داریم پولش را می دهیم ملت حالش را هم ببرند.

 

جعفر شجونی و خویشاوندان امام

جعفر شجونی گفت: “خویشاوندان امام از همان ابتدا ضدانقلاب بودند و مردم کره شمالی و چین به امام بیشتر از فامیل های وی احترام می گذارند.”

نتیجه اول: مردم کره شمالی و چین چون از حال امام خبر نداشتند او را دوست داشتند و به او احترام می گذاشتند، اما پسر و نوه و نتیجه و نبیره امام چون پدربزرگ شان را می شناختند، ضدانقلاب شدند. بنابراین شرط اولی علاقه به انقلاب ایران و رهبر آن این است که اصولا ایران را ندیده باشید.

نتیجه دوم: مردم کره شمالی و چین چون مسلمان نیستند و هیچ اطلاعی هم از اسلام ندارند پیروان خوبی هستند، ولی اگر کسی مسلمان باشد اصولا نمی تواند به انقلاب اسلامی و رهبر مسلمین علاقه داشته باشد.

نتیجه سوم: خانواده امام بیست نفر هستند که پانزده نوع فکر می کنند، منتهی همه شان ضدانقلاب هستند، مردم کره شمالی و چین یک میلیارد نفر هستند که همه باید یک جور فکر کنند، طبیعتا آنها می توانند در عرض ده دقیقه عاشق یک نفر بشوند و ده دقیقه بعد به دستور حزب از او متنفر بشوند.

نتیجه نهایی: از یک نفر پرسیدند نظرت درباره صدور انقلاب چیست؟ گفت: موافقم، همه شو صادر کنید. حالا فرزندان خود رهبر انقلاب هم انقلابی برای مصرف کردن ندارند، باید امام خمینی چینی وارد کنیم تا قابل مصرف در ایران باشد.

 

پورشه با ۲۲۰ کیلومتر در راه قم

یک اتومبیل پورشه که با سرعت ۲۲۲ کیلومتر در اتوبان قم مشغول رانندگی بود متوقف شد. از اینکه اصولا اگر اتومبیل پورشه که ساخت کشور آلمان است و در اغلب اتوبان های آنجا، جز همان چهار اتوبان مذکور نمی تواند با سرعتی بالاتر از ۱۲۰ کیلومتر برود یا مثلا اگر وارد سوئیس و بلژیک و فرانسه یا هلند بشود حداکثر بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ کیلومتر می تواند سرعت بگیرد اگر بگذریم، این موضوع مهم است که این اتومبیل پورشه که بین ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان ناقابل قیمت دارد، با این سرعت در فاصله ۱۷۱ کیلومتری تهران و قم چکاری داشته که می خواسته با این سرعت به آن برسد.

یک: احتمالا نماز ظهر را در تهران خوانده بود و چون وضو داشت و می خواست نماز عصر را در تهران بخواند و دلش نمی خواست تجدید وضو کند، با سرعت داشت می رفت که ۵۰ دقیقه بعد به قم برسد و نمازش را در قم با همان وضوی تهران بخواند.

دو: احتمالا حضرت معصومه درست راس ساعت یازده ظهر او را طلبیده بود و می خواست بدون یک لحظه تاخیر به حرم حضرت برسد و از او طلب آرامش بکند.

سه: احتمالا رفته بود جمکران و نامه ای برای امام زمان فرستاده بود و از آقا خواسته بود که کاری بکند که در عرض ۵۰ دقیقه به تهران برسد و آبرویش پیش دوستانش حفظ شود.چهار: احتمالا از بروبکس انصار حزب الله بود( بقیه که پول خریدن پورشه ندارند) که سخنان آیت الله خامنه ای را در تهران شنیده بود و چنان گازش با پیچش قاطی شده بود که می خواست زودتر برسد به بیت آیت الله مصباح و از ایشان بپرسد که منظور آقا چی بوده و بتواند برای سیزده آبان خودش را آماده کند.