تامین اجتماعی بیمه کارگران را تمدید نکرده است

نویسنده

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) سازمان تامین اجتماعی از تمدید دفترچه بیمه کارگران کارخانه‌های «یاس» و «نخل» خرمشهر خودداری کرده است. دلیل عدم تمدید بیمه‌ این کارگران «بدهی کارفرما» عنوان شده است.

جاسم نیسی‌زاده٬ نماینده کارگران کارخانه صابون‌سازی «نخل» خرمشهر ضمن اعلام این خبر گفت: «اداره سازمان تامین اجتماعی خرمشهر به دلیل بدهی های مالی کارفرمای کارخانه یاس خرمشهربه تامین اجتماعی از دی ماه سال ۹۱ از تمدید دفترچه های درمانی ۱۲۰ کارگر این کارخانه خوداری کرده است این درحالیست که اکثر کارگران این واحد تولیدی دارای سوابق پرداخت حق بیمه تا ۲۲ سال هستند».

طبق اظهارات نیسی‌زاده٬ این کارگران از سال گذشته به دلیل تعطیلی کارخانه بیکار هستند و حدود ۵۴ کارگر که در شرف بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان آور هستند، امکان استفاده از بازنشستگی پیش از موعد را پیدا نکرده‌اند.

آقایار حسینی٬ دبیر خانه کارگران اهواز نیز ضمن اشاره به تمدید نشدن بیمه کارگران «یاس» خرمشهر گفت: «از حدود یکسال ونیم گذشته این واحد تعطیل و علاوه بر حقوق مشکلات بیمه‌ای این کارگران آغاز شده است».

وی در حالی‌که این اقدام تامین اجتماعی را «غیرقانونی» خواند٬ تصریح کرد: «این عمل اداره تامین اجتماعی خلاف قانون است چرا که این کارگران بیش از ۲۰ سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می کنند. تا به امروز مسئولان محلی واستانی خوزستان نسبت به موضوع معوقات حقوقی وبیمه ای کارگران ومشکلاتی که برای کارگران یاس خرمشهر به وجود امده بی توجه بوده و حمایتی از این قشرنکرده‌اند».