تظاهرات ایرانیان پاریس و بروکسل

نویسنده

» همزمان با حضور احمدی نژاد در نیویورک

همزمان با حضور احمدی نژاد در نیویورک،ایرانیان مقیم پاریس و بروکسل نیز مراسم مختلفی در اعتراض به کودتای نظامی و دستگیری های گسترده و همچنین زندانی کردن و شکنجه دستگیرشدگان برگزار می کنند.

 

کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی در پاریس

در همین ارتباط کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی در پاریس طی هفته گذشته و این هفته با برگزاری گردهمایی های اعتراضی در برابر سفارت جمهوری اسلامی در پاریس و همچنین دیگر نقاط این شهر به همصدایی با جنبش سبز ادامه می دهد. در بیانیه این کمیته به مناسبت گردهمایی امروز آمده است: برای اعتراض به حضور احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل، کاروان‌های صلح و آزادی از سراسر آمریکا راهی نیویورک شده اند. پشتیبانی وسیع ایرانیان دیگر کشورها از کاروان های صلح و آزادی و برگزاری هم زمان تظاهرات اعتراضی در بیشتر شهرهای بزرگ اروپا، بار دیگر به جهانیان نشان می‌دهد که ایرانیان احمدی نژاد را رییس جمهور خود نمی‌دانند.کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی نیز همراه با ایرانیان سراسر جهان، برای اعتراض به حضور احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل، تظاهراتی را در روز 24 سپتامبر در TROCADERO، برگزار می کند.این مراسم از ساعت 6 تا 8 بعد از ظهر امروزبرگزار می شود.

 

گردهمایی ایرانیان مقیم بلژیک

ایرانیان مقیم بلژیک نیز دیروز با تجمع در برابر شورای اروپا به حضور احمدی نژاد در نیویورک اعتراض کردند و خواستار آزادی زندانیان سیاسی در کشور شدند. در این مراسم تنی چند از سخنرانان با اشاره به شرایط ایران بعد از انتخابات 22 خرداد،برخوردهای حکومت اسلامی با مردم را محکوم کردند.در این مراسم نیز شعارهایی که در ایران داده می شود تکرار شد و آوایی دیگر از صدای مردم ایران رابه گوش جهانیان رساند.

 

کانون مدافعان حقوق بشر در ایران که برگزار کننده این مراسم بود در فراخوان خود باتاکید بر اینکه “احمدی نژاد رئیس جمهور انتخابی اکثریت مردم ایران نیست” از جهانیان خواسته بود او را برسمیت نشناسند. در این فراخوان همچنین آمده بود: کانون به همراه ایرانیان ساکن بلژیک و نیز همراه با دیگر هموطنان در دیگر کشورهای جهان، با صدای بلند اعتراض خود را به نقض شدید و خشن حقوق بشر در ایران و مهمتر از همه به حق حضور احمدی‌نژاد در صحن سازمان ملل اعلام می کند.

گروهی از دانشجویان و فعالین سیاسی ساکن بلژیک هم روز 26 سپتامبر سمیناری در ارتباط با مسائل ایران و در راستای مبارزات مردم ایران در بروکسل برگزار می کنند. در بیانیه این گروه آمده است: “همانطور که جوانان در خیابان های ایران مبارزه کردند و یکدیگر را شناختند، ما نیز در اعتراضات خیابانی در شهرهای اروپا با هم و ایده های رنگارنگ همدیگر آشنا شدیم و به دلایل مختلفی مثل جوان بودن، هم نسل بودن، سئوال مشترک داشتن و… بهم پیوند خوردیم و با احساس نیاز به کار مشترک تصمیم به برگزاری این سمینار گرفتیم.”

دراین سمینار سه موضوع مورد بحث قرار می گیرد که عبارتند از: بررسی خیزش اخیر مردم ایران،
بررسی نقش زنان و جوانان در این مبارزات وبررسی نقش جوانان (زن و مرد) در بیرون مرزهای ایران در رابطه با تحولات اخیر.