سایت های هرمزگان گرفتار ویروس ها شدند

نویسنده

» گزارش گاردین از حمله تازه

مقامات ایران می گویند یک ویروس کامپیوتری به کامپیوتر های یک مرکز صنعتی در جنوب در راستای جنگ سایبری که پیشتر تاسیسات هسته ایرانی را مورد هجوم قرار داده بود، حمله کرده است.

ایران پنجمین صادرکننده نفت در جهان است، و از زمانی که سانتریفیوژ های غنی سازی اورانیوم اش در سال 2010 توسط کرم کامپیوتری استاکس نت مورد حمله قرار گرفت، تدابیر امنیتی آنلاین خود را بالا برده است. ایران معتقد است استاکس نت از سوی اسرائیل یا ایالات متحده فرستاده شده است.

سازمان پدافند غیرعامل، واحد مبارزه با حملات سایبری، می گوید این ویروس در ماه های اخیر چندین سایت را در استان هرمزگان مورد حمله قرار داده، اما خنثی شده است. خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از علی اکبر اخوان، رئیس سازمان پدافند غیر عامل استان هرمزگان نوشته است: “دشمنان دائما در حال حمله به واحدهای صنعتی از طریق اینترنت به منظور ایجاد اختلال هستند.”

اخوان می گوید: “این ویروس حتی موفق به نفوذ به برخی صنایع غذایی در استان هرمزگان شد، اما با اقدامات به موقع و همکاری هکر های زیردست در استان، از پیشروی ویروس جلوگیری به عمل آمد.”

بندرعباس مرگز استان هرمزگان در سواحل جنوبی ایران است؛ مرکز پالایشگاه های نفت.

مقامات   اسرائیلی تهدید کرده اند در صورتی که تحریم های غرب علیه سیستم بانکی و حوزه نفتی ایران، باعث نشود جمهوری اسلامی برنامه اتمی بحث برانگیز خود را کنار بگذارد، به تاسیسات نفتی ایران حمله نظامی می کنند. قدرت های غربی به ایران مظنون هستند که در صدد توسعه برنامه اتمی اش برای ساخت سلاح هسته ای است. تهران می گویند غنی سازی اورانیوم را فقط برای مصارف غیر نظامی انجام می دهد.    

مسئولانی ایرانی در ماه آوریل گفته بودند ویروسی را در داخل سیستم های کنترلی جزیره خارک ردیابی کرده اند؛ جزیره ای که عمده صادرات نفتی خام ایران از آنجا انجام می شود، با این وجود این پایانه فعال ماند.      

منبع : گاردین – 25 دسامبر