زندانیان را آزاد کنید

نویسنده

» فرزند آیت الله بهشتی:

سید علیرضا حسینی بهشتی، فرزند آیت الله بهشتی و از نزدیکان مهندس میرحسین موسوی با انتشار نامه ای از همه کسانی که در دوران بازداشت وی به حمایت از او برخاستند سپاسگزاری و ابراز امیدواری کرد که بقیه دستگیرشدگان حوادث پس از کودتا هر چه سریع تر آزاد شوند.

در این نامه آمده است: سپاس فراوان خود را از مراجع عطام تقلید و نمایندگان محترم آنان، روحانیان گرانقدر تهران و شهرستان ها، بیت مکرم امام راحل، شخصیت های محترم سیاسی و اجتماعی، اساتید محترم دانشگاه ها، خانواده های تاابد عزیز شهدای انقلاب و جنگ، خانواده های محترم معماران شهید و درگذشتة انقلاب اسلامی، دانشجویان و طلاب عزیز، همکاران دانشگاه تربیت مدرس، اصحاب رسانه ها و مطبوعات، که در ایام بازداشت با اقدامات و دعاهای خیر خود در شب های قدر این حقیر را مورد مرحمت قرار داده اند و پس از آزادی با تشریف فرمایی خود شرمندة خود کرده اند و نیز و شهروندان گرانمایه ای که در کوچه و خیابان اینجانب را مورد مهر و محبت خویش قرار داده اند اعلام می دارم. از خداوند مهربان آزادی هرچه سریع تر همة بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات را خواستارم و برای خانواده های آنان صبر و اجر مسئلت دارم.

بهشتی در ادامه حملات دولت کودتا به ستاد مهدی کروبی و پلمب دفاتر وی و همچنین مرکز پیگیری وضعیت آسیب دیدگان حوادث اخیر دستگیر شد.

دکتر سید علیرضا بهشتی، مشاورارشد میرحسین موسوی ماه گذشته، نیمه شب و به صورتی خشن دستگیر شد و حین دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفت. وی پس از 5 روز بازداشت با قرار وثیقه  آزاد شد. در پی آزادی وی جمعی از اعضای خانواده آیت الله خمینی به دیدار وی رفتندو همدلی خود را با فررزند آیت الله بهشتی به نمایش گذاشتند. در این دیدار علاوه بر سید حسن خمینی، مادر وی ـ همسر سید احمد خمینی و سید علی خمینی نیز حضور داشتند. خانواده آیت الله خمینی  نماز صبح را نیز در منزل دکتر بهشتی به جا آوردند.

بهشتی بعد از شنیدن خبر طرح شکایت نمایندگان حامی احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی از مهندس موسوی به عنوان عامل اصلی “آشوب های خیابانی” از آنان خواسته بود “بجای وارونه ساختن صورت مسأله، با طرح عدم کفایت ریاست جمهور، خاطرة شجاعت و درایت اخلافشان در مجلس اول را زنده” کنند.