کسانی که آن دروغ تقلب آمیزرا مرتکب شدند، گروه متشکلی از شما (نه بیگانه) هستند. این حادثه را شر مپندارید، بلکه (نتیجه اش) برای شما خیر است. برای هریک از آنها ( که نقشی در این عمل واژگونه داشتند) عقوبتی است به تناسب عملشان، و آن کس را نیز، که نقش اصلی۱ ( را در این ماجرا ولایت کرده است، عذاب عظیمی است. “ (سوره نور آیه ۱۱
سی سال است که در متن مصیبت ها و درد و رنج ها، تسلیت و تبریک توأمان!! با تار و پود این ملت مظلوم عجین شده و به فرهنگی آشنا برای مردم کوچه و بازار تبدیل گشته است. در چنین بستری است که این تسلیت و تبریک را به ملت عزیز ایران عرض میکنم. تسلیت از خون های به ناحق ریخته شده، خیانت به آرمان های اصیل اولیه انقلاب وحقوق بدیهی ملت، تحقیر مردم و توهین به شخصیت وانتخاب و آراء آنها در دهمین انتخابات ریاست جمهوری، و تبریک، به ایستادگی و استقامت شان در راه آزادی و حاکمیت ملت، به رغم همه خطرات و خسارت ها. البته از ذوب شدگان در ولایت مطلقه فقیه و توجیه گران و تئوریسی نهایش که بارها و به وضوح رأی و انتخاب مردم را فاقد اعتبار شرعی و تنها برای تحقق امر ولایت لازم شمرده اند، انتظاری نمی رفت و هرگز نمی رود که امانت دار آراء مردم باشند، اما امیدی بود که در انتخاب میان گزینه های محدود شورای نگهبان حداقل حقی برای مردم قائل باشند! مردمی که از استبداد ولایت و تنگی معیشت به تنگ آمده و خواهان تغییری اساسی در ارکان مدیریت کشور بودند.
دریغ که درد دیکتاتورها را درس تاریخ درمان نمی کند! اما خون و خسارت و خرابی ها می گذرد و خائنین به سزای اعمالشان می رسند وسرانجام، این ملت ها هستند که با همّت خود و حمایت پروردگار پیروز و پابرجا می مانند.
یک روی سکه، سلطه سرکوب است و تلخ کامی وتنهائی مردم در غیاب سازمان ها و تشکیلات رهبری کننده و بسته شدن بیشترراه های ارتباطی و اطلاع رسانی، روی دیگر آن جوشیدن سرچشمه های غیرت و قدرت ملتی که قد علم میکند و به آفتاب آزادی سر می کشد.
تا شما به کدام روی سکه چشم دوخته باشید؟… آیا پرتو خورشید در روی دوم سکه آشکار نیست؟
همین که چهره متقلبان ریاکار برای بخش دیگری ازملت، که تاکنون در خوشباوری بودند، آشکار شده است، آیا پیروزی اندکی است؟
همین که نخست وزیرحمایت هشت ساله پایه گذار نظام ولایت فقیه و رئیس مجلس منتخب نمایندگان اسبق به همان شعارهای مردم در سی سال گذشته رسیده وعملکرد حاکمان تمامیت خواه، آنها را با مردم و مردم را با آنها نزدیک کرده، آیا موفقیت اندکی است؟ آیا ریزش نیروهای انحصار طلب وافزایش نیروهای مردمی پیروزی نیست؟
همین که خواسته های قانونی و مشروع یک ملت مشخص و ملموس تر و صفوف آ نها برای احقاق حقوقشان متشکل تر و متراک متر شده، آیا دستاورد کمی است؟
همین که تضاد ولایت مطلقه یک فرد با مصلحت یک ملت، و تعارض حکم حکومتی او با آراء میلیونی مردم برای توده های مردم ملموس تر ازهمیشه شده، آیا گام کوچکی است؟
همین که ترس مردم برای مطالبه حقوقشان، از حملات نیروهای ضربتی زائل شده و زور را با زبان منطق پاسخ می دهند آیا تحول بزرگی نیست؟ پس( به تعبیر آیه فوق) این حوادث را شر نپندارید، بلکه خیری است برای ملت، مشروط برآنکه به نیروی منطق و مسالمت و احتراز از خشم و انتقاماز آن بهره برداری بهینه کنیم.
انقلاب سال ۵۷ به ما آموخت که می توان با گل گلوله ها را در گلوی تفنگ خفه کرد و ارتشی نیرومند را به زانوی مسالمت و به جبهه مردمی درآورد. چرا امروز این تجربه را تکرار نکنیم و چرا پاسداران به پیام ملت، که پیروی عملی از اخلاق حسینی است، نمی پیوندند تا به خشم مردم و خسران اخروی گرفتار نشوند؟
قیام نیمه خرداد سال ۱۳۴۲ را اراذل و اوباشی وابسته به حاکمان با آتش زدن اتوبوس ها و حمله به مدارسی دخترانه لکه دارکرده و زمینه ساز توجیه تبلیغاتی آن برای سرکوبی خونین شدند. در آستانه انقلاب سال ۵۷ نیزچنین ترفند و توطئه هائی بسیار صورت می گرفت، اما هوشیاری و مراقبت مردم آنها را خنثی میکرد. تضمین پیروزی های این مرحله نیز همان مقاومت ها و مراقبت ها را می طلبد.
آ پیام کتاب سمانی مسلمانان در چنین شرایطی، “صبر و تقوا” ست. “صبر” یعنی مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوزین به حقوق مردم، صبری فعال و ستم ستیز، نه صبر انفعالی تکلیف گریز. و”تقوا” یعنی خویشتن داری از غلبه احساسات و ارتکاب اعمال خلاف اخلاق و انسانیت.
آری، اگر صبر و تقوا داشته باشید، طرح ها و توطئه های آنها کوچک ترین ضرری به شما نمی زند. چرا که خداوند بر آنچه می کنند احاطه کامل دارد.
….. ) وَإِن تَصْبرُواْ وَتَتَّقُواْ لاَ یَضُرُّآُمْ آَیْدُهُمْ شَیْئًا إِنَّ اللّهَ بمَا یَعْمَلُونَ مُحِیطٌ ( آل عمران ۱۲۰
۲۵ خرداد ۱۳۸۸