مولر، قیصر فوتبال آلمان دچار آلزایمر

نویسنده

این خبر جامعه فوتبال آلمان را شوکه کرد!

به نوشته روزنامه دی بیلت، گرد مولر، بهترین گلزن تاریخ فوتبال آلمان، از بیماری آلزایمر رنج می برد. باشگاه بایرن مونیخ این خبر ناراحت کننده را در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است.

مولر که ۶۹ سال سن دارد، در تاریخ ۳ نوامبر ۷۰ ساله خواهد شد. خانواده او و باشگاه بایرن از این فرصت استفاده کرده و تصمیم گرفتند که خبر بیماری او را رسماً اعلام کنند.

“بمب افکن ملی” [لقب گرد مولر در آلمان] از ماه فوریه دیگر با همسر خود، اوشی، که ۶۵ سال دارد، زندگی نمی کند و در یک مرکز مراقبت های پزشکی بسر می برد.

کارل هاینس رومینیگه، رییس باشگاه بایرن، درخصوص او می گوید: “او روزی شکارچی دروازه بود و علی رغم تمامی موفقیت هایش، همواره به عنوان فردی متواضع و تودار شناخته می شد که همین خصوصیت او همیشه مرا تحت تأثیر قرار داده. او یک بازیکن خارق العاده و یک دوست مهربان است. گرد همواره در خانواده بایرن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. بایرن همیشه از گرد مولر حمایت خواهد کرد و هر زمان که لازم باشد به خانواده او یاری خواهیم رساند.”

پروفسور دکتر هانس فورستل، پزشک معالج او، می گوید: “با حمایت های همسر و وفاداری مثال زدنی باشگاه بایرن، طی سال های اخیر تلاش بسیاری شده تا او مجدداً به زندگی عادی خود بازگردد. طرفداران، رسانه ها و ساکنان استان باواریا با مهربانی و احترام بسیار او را مورد مهر و محبت خود قرار داده اند.”

 

آلمان هرگز بهترین گلزن خود و همچنین تلاش او برای مبارزه با بیماری فراموشی را از یاد نخواهد برد. واقعاً چه شوک بزرگی است!

مولر به همراه تیم بایرن چهار بار قهرمانی را تجربه کرده و هفت بار نیز به عنوان بهترین گلزن جام انتخاب شده است. او در ۴۲۷ بازی بوندس لیگا ۳۶۵ گل به ثمر رسانده که در نوع خود یک رکورد باورنکردنی است. او تنها در فصل ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۲ توانست ۴۰ گل به ثمر برساند  که تا به امروز تکرار نشده.

او در سال های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۴ توانست به همراه تیم ملی قهرمان اروپا شود. او در ۶۲ مسابقه بین المللی توانست ۶۸ گل به ثمر رساند که احتمالاً این رکورد هرگز شکسته نخواهد شد.

رومینیگه درخصوص بازی های او می گوید: “بدون او باشگاه بایرن و فدراسیون فوتبال آلمان در جایگاه امروزی خود قرار نداشت. گرد مولر یکی از نام های بزرگ در فوتبال جهان است.”