احمدی نژاد گینسی شد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

من که هر طور فکر می کنم می بینم حداقل پانصد رکورد در سالهای اخیر توسط دولت احمدی نژاد زده شده که هر کدامش کم کم اگر در تاریخ جهان و کره زمین بی سابقه نباشد، در کل تاریخ و در کهکشان راه شیری بی سابقه است. در آخرین آمار اعلام شده، رئیس کل بانک مرکزی گفت: “دولت احمدی نژاد چهل درصد کل پول تاریخ ایران را خرج مسکن مهر کرد.” و تمام این هزینه ها را از طریق پول های بانک مرکزی انجام داد و به عبارتی مستقیما با هر اقدامی تورم را در کشور افزایش داد. البته دولت برای این کار فقط یک انگیزه داشت و آن دلسوزی برای مردم بدون خانه بود. وگرنه دولت احمدی نژاد دست هایش کاملا پاک بود. در همین راستا فهرست بدهکاران به بانک مرکزی اعلام شد و اعضای دولت که به بانک بدهکارند، شامل محمد شریف ملک زاده ۶۰۰۰ میلیارد تومان( حدود دو میلیارد دلار)، بابک زنجانی ۷۰۰۰ میلیارد تومان( دو میلیارد دلار)، حمید بقایی ۳۱۰۰ میلیارد تومان( یک میلیارد دلار) و رحیم مشائی ۸۹۰۰ میلیارد تومان( سه میلیارد دلار)، صادق محصولی ۲۳۷۰ میلیارد تومان( ۸۰۰ میلیون دلار)، سعید مرتضوی ۱۳۴۰ میلیارد تومان( ۴۰۰ میلیون دلار)، محمدرضا رحیمی ۱۴۰۰ میلیارد تومان( حدود ۴۰۰ میلیون دلار). یعنی بطور کلی اگر حساب کنیم دولت احمدی نژاد و بخصوص وزرای نجیب اش فاسد ترین دولت تاریخ جهان هستند. حتی تصور چنین فسادی در تمام دنیا محال است. یعنی ما چنین پیشرفت هایی می کنیم. از کلیه افرادی که در روز پنجم تیر سال ۱۳۸۴ فکر می کردند احمدی نژاد می آید تا فساد اقتصادی در کشور از بین برود، خواهش می کنم پنج دقیقه به تصورات خودشان در آن روزها فکر کنند. خیلی آزاردهنده است، نه؟

 

به دنبال لیاخوف

در حالی که بحث بر سر سفر ناکام حمید رسائی به برزیل همچنان ادامه دارد، طرفداران سفر رسایی در مجلس خودشان را به قطعات مساوی تقسیم کرده و از اینکه چرا، واقعا چرا “نامه سفر حمید رسائی به برزیل که محرمانه هم نبوده رسانه ای شده است” ابراز ناراحتی و غم و رنج و درد و چیزهای دیگر کردند. این نمایندگان تاکید کردند که ما می دانیم این نامه محرمانه نبوده ولی چرا مسئله خصوصی یک نماینده که قرار است با پول کشور به برزیل برود تا بر اسلامی بودن رفتار فوتبالیست های ایرانی نظارت کند و باعث شود روحیه اعضای تیم تبدیل به آشغال شود، منتشر شده است. این نمایندگان همان نمایندگانی هستند که از وزیر خارجه خواسته بودند تمام مذاکرات محرمانه ایران با گروه مذاکرات پنج باضافه یک باضافه آمریکا باضافه ظریف و عراقچی منهای ولایتی باید افشا شود و حتی ظریف هم باید از این پس با وندی شرمن فارسی حرف بزند. در مقابل حمید رسائی پاسخ داد که چهارده درصد کل نمایندگان مجلس یعنی چهل نفر همه نمایندگان در سفر خارجی به سر می برند. آگاهان امور خارج و داخل در این مورد بررسی دقیقی انجام داده و دلایل سفر یک هفتم نمایندگان مجلس به خارج را کشف کردند. این دلایل به این شرح است: “اول: نمایندگان مجلس از غرب خیلی بدشان می آید منتهی نمی دانند چرا، به همین دلیل به سفر خارجی می روند تا راز این نفرت را پیدا کنند. دوم: نمایندگان مجلس معتقدند غرب در حال فروپاشی است، و می خواهند از لحظه های فروپاشی غرب عکس بگیرند. سه: نمایندگان مجلس دوست ندارند مردم به خارج بروند و اخلاق شان منحط شود، منتهی نمی دانند چرا، و سفر می کنند تا بفهمند چرا مردم هی می روند. چهارم: دلایل اصلی که لازم نیست درباره آن گفتگو کنیم.”

 

محسنی اژه ای باز هم تهدید کرد

حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه، دادستان کل کشور، رئیس سازمان گاز کشور و مسئول بخش دهان و دندان کشور، تهدید هفتگی خودش را علیه دولت روحانی و مخالفان حکومت انجام داد. وی بدون اشاره به اسم روحانی یعنی حسن، گفت: “کار نداشتن به بهشت و جهنم مردم به سخره گرفتن زحمات علمای دین است.” وی در مورد اینکه چرا اژه ای خودش را موظف می داند در مورد همه کارهای دولت نظر بدهد، گفت ما اصلا با دولت دشمنی نداریم، فقط کمی عناد داریم که امیدواریم بدتر شود. محسنی اژه ای “ کسانی که به صورت باندی و گروهی بدحجابی را رواج می دهند.” تهدید کرد و گفت اگر این افراد کارهایشان را اصلاح کنند که هیچ وگرنه با دولت روحانی شدیدا برخورد می کنیم. وی گفت برادر مه آفرید امیر خسروی غیابا محکوم شده است و احتمالا اعدام خواهد شد و از وی درخواست کرد به نفعش است که به ایران برگردد و اعدام شود وگرنه ممکن است بعدا وقتی به کشور برگشت دستگیر و زندانی شود و حتی پاسپورتش هم گرفته شود. رئیس سازمان گاز کشور گفت که حکم ۱۳ نفر از متهمان اتفاقات ۸۸ بطور غیابی صادر شده و بزودی برای اینکه حال دولت و اصلاح طلبان گرفته شود بزودی این احکام به بدترین شکل اعلام می شود. محسنی اژه ای در پایان مثل آرم متروگلدوین مایر دندانهایش را نشان داد و میکروفون های خبرنگاران را ترک کرد.

 

دوبله کاران امنیت ملی

یعنی آدم هر چه می کند نمی تواند بفهمد در ذهن مسئولان کشور چه می گذرد. برای یک تقلب انتخاباتی قبل از اعلام نتیجه سی نفر آدم و تا یک هفته بعد سه هزار نفر را برای سال ها زندانی می کنند و صد نفر را می کشند و طرف وقتی زندان می رود بکلی از تاریخ و جغرافیا و رسانه ها محو می شود، بعد رئیس سازمان زندانها اطلاعیه داده که: “با ناامن کنندگان زندانها برخورد می کنیم.” فقط این آمار را داشته باشید که تعداد زندانیان کشور پس از ۳۵ سال انقلاب نسبت به زمان شاه که بقول انقلابیون کثیف ترین و دیکتاتورترین رژیم جهان بود، ۲۷ برابر شده است. بهزاد نبوی در سن هفتاد سالگی به اتهام بوق زدن و سد معبر پنج سال زندان رفته و تازه تهدید می کنند با ناامن کنندگان زندان برخورد می کنیم. اصولا آدم نمی تواند بفهمد برای چی، بیخودی به خودتان فشار نیاورید.

 

کنسرت قمر در همدان

فرماندار همدان اعلام کرد که ما مخالف موسیقی نیستیم، ولی “در اجرای کنسرت ها در شهر همدان باید شهرت همدان به ولایی بودن حفظ شود.” یعنی واقعا تاریخ ما با سرعت سیصد کیلومتر در ساعت بطرف جنتی در حرکت است. اصلا کی گفته شهر همدان شهر ولایی است؟ کی گفته در همدان مردم ولایی بودند؟ در همین شهر همدان خانم قمرالملوک وزیری در سال ۱۳۱۰ کنسرت موسیقی برگزار کرده بود. یعنی ۸۳ سال قبل. حالا تصور اجرای کنسرت یک زن آن هم نه بدون حجاب، بلکه اجرای کنسرت زنان برای عموم محال است. البته تاریخ ایران همین است. می رویم جلو، دور می زنیم، می رویم عقب، بعد می پریم به صد سال بعد، بیست سال بعد می رویم به سیصد سال قبل. خرتوخر هیستوریک داریم.

 

هوویجوری در ایران

من که فکر می کنم مملکت ما نه به طرف نابودی حرکت می کند، نه به طرف شکوه و افتخار و چیزهای دیگر. مملکت یک گوشه اش در صدر اسلام قرار دارد، گوشه دیگرش در قرن بیست و یکم، ممکن است این بخش ها یک ماه بعد خیلی تصادفی یا بخاطر چند اشتباه کلا به هم بریزد. دادستانی که از یک طرف درگیر صدها پرونده اختلاس و دزدی و فساد مالی دولت قبلی با ارقام بالای صد میلیون دلار است، با دقت تمام درباره نمایش “تانگوی تخم مرغ داغ” اطلاعیه داده و گفت که بازیگر زن این نمایش بصورت خودجوش افکار عمومی را با الفاظ رکیک جریحه دار می کرد. همین خانم دو سال قبل یعنی در سال ۱۳۹۱ باعث شد از مجموع یک میلیون و حدود چهارصد هزار ولادت ۱۲۰ هزار سقط جنین غیرقانونی صورت بگیرد. یعنی ده درصد زنان باردار سقط جنین غیرقانونی کرده اند. و تازه این معنی اش این است که آمار قابل اعتماد نیست، چون موضوع غیرقانونی است، اضافه کنید به این رقم سقط جنین های قانونی را که مثل ابربهار جاری است. در این شرایط یک عضو جبهه پایداری در حاشیه عدم استقبال مردم خراسان گفته است که “احمدی نژاد مرده است.” کجا مرده است؟ چطور وقتی یکی آثارش در جامعه زنده است، می گوئیم شهید است و نمرده است. اتفاقا آثار احمدی نژاد تا سالها زنده است. مگر کسی می تواند بحران اجتماعی که احمدی نژاد به وجود آورد تا سی سال دیگر از میان ببرد؟ در این وسط همه به احمدی نژاد فحش می دهند و کسی یادش نیست که آقای مصباح و احمد خاتمی چه گلویی جر دادند تا این موجود رئیس جمهور زورکی شود، حالا هم به جای اینکه جواب بدهند که صد میلیارد دلار فروش نفت در اندونزی است یا انگلیس یا کانادا از روحانی می پرسند درس اش را در انگلیس خوانده یا قم. احمد خاتمی هم دعوای خودش با روحانی را سر نیزه کرده و تهدید کرده که “با کسانی که به جای نقد به من توهین کردند، برخورد قانونی می کنم. نهاد امامت جمعه اجازه ندهد ائمه جمعه مظلوم واقع شوند.” شما یک لحظه چشم تان را ببندید و قیافه احمد خاتمی را با آن چشم های ورقلنبیده تصور کنید و فکر کنید این آدم مظلوم است. البته یک شانس بزرگ داریم که البته همانقدر که مفید است، ضرر هم دارد. دبیر شورای عالی مجازی کشور گفته: “ایران پنجاه میلیون کاربر اینترنت دارد.” اگر این آمار درست باشد ما داریم به شرایطی می رسیم که رسانه ملی با با میلیاردها دلار هزینه و چهل هزار نفر نان خور، از رسانه های مجازی عقب می مانند. همین جای دلخوشی دارد. دل خوش سیخی چند؟