اداره مهاجرت استرالیا به پرداخت پول به 'قاچاقچیان انسان' متهم شد

نویسنده

ماموران مهاجرت استرالیا به پرداخت رشوه به قاچاقچیان انسان متهم شده‌اند و نخست وزیر این کشور از تکذیب این اتهام خودداری ورزیده است.

یک مقام پلیس اندونزی گفته است که یک ناو نیروی دریایی استرالیا به ناخدا و ملوانان یک قایق حامل شصت و پنج پناهجوی غیرقانونی مبلغی پول پرداخت تا مسافران این قایق را به اندونزی بازگردانند.

چند روز پیش، منابع پلیس استان تنگارا در شرق اندونزی گفتند که ناخدا و ملوانان یک قایق حامل پناهجویان غیرقانونی را که عازم زلاندنو بود در اواخر ماه مه بازداشت کرده‌اند. به گفته آنان، بازداشت شدگان اعتراف کرده‌اند که چندی پیش، هنگام حمل پناهجویان غیرقانونی به استرالیا، با یک ناو نیروی دریایی آن کشور مواجه شدند و یک مامور مهاجرت استرالیا مبلغ پنجهرار دلار استرالیایی (حدود چهار هزار دلار آمریکایی) را به آنان داد تا قایق و مسافران را به اندونزی بازگردانند.

رئیس پلیس محلی استان تنگارا به خبرگزاری فرانسه گفته است که هنگام بازداشت ناخدای قایق مورد نظر، این پول هنوز نزد او بود و افزوده است که “پول را با چشم خودم دیدم، این اولین باری است که می‌شنوم مقامات استرالیایی به ملوانان قایق‌های حامل پناهجویان پول می‌دهند.” سازمان رادیو و تلویزیون استرالیا و رادیو زلاندنو نیز ماجرای مشابهی را به نقل از سرنشینان قایق گزارش کرده‌اند.

بی بی سی