احمدی نژاد بدجور دروغ می گفت

نویسنده
نازنین کامدار

» وزیر دولت سابق از مشخصات رییسش می گوید

در حالی که در اردوگاه جناح راست شایعاتی درباره احتمال بازگشت محمود احمدی نژاد به سیاست به گوش می رسد همزمان موجی از اعلام برائت از او شروع شده، پرویز کاظمی، یکی از وزیران دولت احمدی نژاد در اظهارات بی سابقه ای رییس جمهور پیشین را “دروغگو”، “بی سواد” و “فردی فاقد لیاقت” معرفی کرد و فاش ساخت که او در زمان مناظره انتخاباتی مشهوذش با میرحسین موسوی، اطلاعات و آمارهای دروغ داده است.

کاظمی در حالی از دروغ بودن اطلاعات ارائه شده از سوی محمود احمدی نژاد درمناظره با میرحسین پرده برداشته که در گزارش کمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی در زمان رسیدگی به تخلفات انتخاباتی سال ۸۸، رفتار وی در ناظره به عنوان بخشی از “پروژه تقلب” ذکر شده بود. اعتراضی که هرگز مورد توجه شورای نگهبان قرار نگرفت.

بر اساس این گزارش، پرویز کاظمی در گفت و گویی دو ساعته با سایت “نامه نیوز” که به مصطفی پورمحمدی، دیگر وزیر برکنارشده کابینه احمدی نژاد وابسته است، بارها بر دروغگویی به عنوان خصلت بارز احمدی نژاد تاکید کرده است.

او گفته است: “من بیستم خرداد۸۸، چهارشنبه، جلسه‌ای با علی لاریجانی داشتم. گفتم می‌خواهم درد دلهایم را بگویم. گفتم آقای لاریجانی به مقدسات، به هر کسی که دوست دارید به بزرگان نظام بگویید نگذارند این آقا رئیس جمهور شود. گفتم اگر این رئیس جمهور شود دیگر کشور نداریم. امریکا باید ۵ میلیارد دلار خرج می‌کرد تا کشور را به اینجا برساند. آقای لاریجانی با همان لحن خاص خودش گفت من نمی‌دانم این چه پدیده‌ای است”.

او افزوده است: “من قبل از مناظره معروف مهندس موسوی و احمدی‌نژاد برای دوستان نوشتم که دو موضوع را در مناظره‌ها توجه داشته باشید. یک آقای احمدی نژاد دروغ می‌گوید و دو اینکه حریم نگه نمی‌دارد. در آن صحنه که احمدی‌نژاد عکس خانم رهنورد را در دست گرفت، آقای موسوی باید از صندلی بلند می‌شد و می‌گفت: مگر تو رئیس جمهور نبودی، مگر این ۴ سال این اطلاعات را نداشتی. چرا تا الان چیزی نگفتی. تو خیانت کردی. با احمدی نژاد باید اینگونه برخورد می‌شد. موسوی ماخوذ به حیا بود. با ادبیات خودش باید با او صحبت کرد”.

 پرویز کاظمی می گوید: “احمدی نژاد دروغ می‌گفت. مثلا با من ظهر جلسه داشت و صحبت می‌کرد و شب در جای دیگری می‌گفت از صبح در اصفهان بودم. بعد طوری حرف می‌زد و توضیح می‌داد که حتی من هم قانع می‌شدم و با خود می‌گفتم که نکند حتما روز گذشته پیش ایشان بودم!! احمدی‌نژاد همیشه می‌گفت من برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری پولی خرج نکردم. در یکی از جلسات دولت گفت من فقط دو تا تراول پنجاه تومانی خرج کردم؛ اما آقای مددی (رئیس تامین اجتماعی) یکبار به خود من گفت من خانه‎ام را فروختم و برای تبلیغات ایشان هزینه کردم.آقای احمدی‌نژاد اصلا علم، فهم و سواد مدیریت ندارد. نمی‌دانست در جایگاه یک رئیس‌جمهور چگونه باید رفتار کند. تعاملات مدیریت را نمی‌دانست. مثلا یکبار در جلسه دولت گفت سیستم بانکی که کاری ندارد، دریافت و پرداخت است دیگر! گفتیم پس تحصیلات PhD چیست که برای سیستم بانکداری می‌گذراند. گفت نه بابا. اینها چیزی نیست!”

اولین وزیررفاه دولت احمدی نژاد که بعدا جای او به صادق محصولی داده شد و از این وزارت خانه به عنوان صندوق مالی تیم احمدی نژاد حکایت رفت، درباره مشایی نیز گفته او “فردی بی عرضه و معمولی بود که از خود هیچ جیز نداشت”. 

او نحوه اداره کابینه از سوی احمدی نژاد را “پادگانی” دانسته و درجایی گفته است که “ز الفاظی استفاده می کرد که نمی توانم در مصاحبه بگویم”.

براساس این گزارش، این اظهارات اگر چه که برای اولین بار پرده از برخی رویدادها در دولت دوم محمود احمدی نژاد برمی دارد، اما نخستین باری نیست که پرویز کاظمی دست به افشاگری علیه احمدی نژاد می زند.(لینک)

کاظمی چندی پیش نیز در گفت گو با “شرق” گفته بود: “آدم‌ها ویژگی‌هایی دارند که وقتی در مصدر کار قرار می‌گیرند، تازه نمود پیدا می‌کند. با نگاهی به آنهایی که روزی به عنوان حامیان سینه‌چاک احمدی‌نژاد فعال بودند و حالا تندترین هجمه‌ها را روانه او می‌کنند، نشان می‌دهد که احمدی‌نژاد «خیلی» فرق کرده است. نوع اظهارنظر، تصمیمات گرفته شده، واکنش‌ها به اتفاقات و… همه اینها را اگر کنار هم بگذاریم، می‌توانیم به راحتی به این نتیجه برسیم که احمدی‌نژادی که تلاش می‌کرد رییس‌جمهور شود با احمدی‌نژادی که رییس‌جمهور است، اصلا شبیه هم نیستند. البته نباید از این مساله هم به راحتی بگذریم که نه آن حمایت‌ها، حمایت‌هایی منطقی بود و نه انتقادات فعلی را می‌توان نقد و نظرهایی در چارچوب واقعیت‌ها تلقی کرد”.(لینک)

 افشاگری کاظمی درست در روزی انجام شده که همایشی با عنوان “دلواپسان توافق هسته ای” در محل سفارت آمریکا در تهران برگزار شده و طی آن از احمدی نژاد و مشایی دعوت شده تا وارد رقابت های سیاسی پیش رو شوند.

افشاگری وزیر کابینه محمود احمدی نژاد در حالیست که علی مطهری نیز دو روز قبل در جمع دانشجویان بجنورد گفته بود که “احمدی نژاد در حد و اندازه های رئیس جمهور نبود”.(لینک)

تاکنون این افشاگری ها با سکوت کامل محافظه کاران همراه بوده و تنها سایتی که به خبر مصاحبه پرویز کاظمی واکنش نشان داده،سایت “دولت بهار” است که او را فردی هتاک و لجن پراکن دانسته است.