برگزاری مراسم سالگرد بازداشت مدیران جامعه بهایی

نویسنده

به گزارش سحام‌نیوز ششمین سالگرد دستگیری مدیران جامعه بهایی دوشنبه گذشته با حضور اعضای خانواده این زندانیان و فعالان سیاسی و مدنی و تعدادی از هم‌بندی‌های سابق آن‌ها برگزار شد.

در این مراسم نرگس محمدی٬ محمد نوری‌زاد٬ نسرین ستوده٬  ژیلا بنی‌یعقوب٬ محمد ملکی٬ عیسی‌ سحرخیز و تعدادی دیگر سخنرانی کردند.  نرگس محمدی از فعالان حقوق بشر که مدتی را با فریبا کمال‌آبادی هم‌بند بود اظهار داشت: «این افراد کسانی هستند که به خاطر اعتقاد و ایمان خود اکنون در بند هستند و ما آنها را به شرف وصفت انسانی می شناسیم. کیست که نداند این عزیزان مجرم نیستند و هرگز چیزی را به کسی تحمیل نمی کنند؟»

محمد نوری‌زاد گفت: «تا قبل از اینکه به زندان بروم وزنه های تعصب را به همراه داشتم اما پس از اینکه از زندان آزاد شدم این وزنه های سنگین تعصب از من جدا شد و نگاه من عوض شد. الان هم فکر می کنم هر کدام از ما بخاطر رنجی که این عزیزان بخاطر اعتقادشان متحمل می شوند باید به گونه ای اظهار شرمندگی کنیم».

نسرین ستوده اظهار داشت: «الان شرایط به گونه ای است که مقامات سیاسی ما می گویند ما بخاطر اعتقاد، کسی را در زندان نمی کنیم و به صرف بهایی بودن کسی در زندان نیست. مهوش و فریبا با واژه استقامت روحیه خود را نگه داشته اند و با روحیه ای عالی به جلو میروند».

ژیلا بنی‌یعقوب عنوان کرد: «انتخابات سال ۸۸ دستاوردش شناخت ما نسبت به یکدیگر بود و این همیشه موضوع بحث من و فریبا در زندان بود. فریبا از جمله افرادی در زندان است که روحیه عالی دارد و هیچ کس فکر نمی کند که او ۲۰ سال حکم دارد. او همیشه آرامش فوق العادهای داشت و من همیشه راز این آرامش را از او می پرسیدم. او به من می گفت که ایمان عمیق به راهی که دارم باعث می شود همیشه آرام باشم و اینکه می بینم زندان چقدر تأثیر مثبتی در راهم داشته است».

 

Opens external link in new windowگزارش کامل در سحام‌نیوز