مسوولان فدراسیون مشت زنی تهدید به مرگ شدند

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» در پی انتقاد از احمد ناطق نوری

در جریان پیکارهای مشت زنی قهرمانی ایران در شهر بروجرد، از حضور مشت زن ۴۵ ساله ای به دلیل شرایط سنی بر روی رینگ جلوگیری شد. نتیجه این ممانعت،حمله با خودرو به پدر و پسر رییس کمیته برگزاری و داور بین المللی این رشته ورزشی بود؛حمله ای که بر اثر آن هر دو به بیمارستان انتقال یافتند و رییس کمیته برگزاری (بهمن بردبار) هم دچار ضربه مغزی و روانه بخش مراقبتهای ویژه شد.حالا دیروز پدر و پسر مضروب به خبرگزاری دانشجویان ایران رفتند تابگویند “تحمل دردهای تصادف را داریم اما تحمل حرفهای ناطق‎ نوری را نه”. اما همین سخن باعث شد این بار به مرگ تهدید شوند. خبرگزاری ایسنا هم خبر را با این تیتر منتشر کرد: “تهدید داور بوکس پس از مصاحبه با ایسنا!”

بابک بردبار (داور بین المللی و فرزند بهمن) به ایسنا گفته: “پس از مصاحبه‎ای که از بنده منتشر شد، یکی از نزدیکان فدراسیون تماس گرفت و علاوه بر اینکه من را به باد ناسزا گرفت، تهدیدم کرد. مصاحبه من به مذاق فدراسیون خوش نیامده و گروه فشار آقایان زنگ زده و با تهدید و ارعاب می‎خواهند ما را از بیان حقیقت محروم کنند.”

 

تهدید به مرگ از سوی نزدیکان آقای رییس

به نوشته ایسنا این داور بین‎المللی مدعی شده که “یکی از نزدیکان رئیس فدراسیون من را تهدید کرده و الان امنیت جانی ندارم. هر اتفاقی برای بنده بیفتد، مسوولش این آقا است!”

بهمن بردبار همچنین با اشاره به دستور احمد ناطق نوری برای حضور غیرقانونی یک مشت زن پرخاشگر، گفته: “به هیچ عنوان کوتاه نمی‎ آیم و از طریق مراجع قضایی پیگیر و پاسخ این تهدیدات را قانونی خواهم داد. مگر مملکت قانون ندارد که آقایان برای اینکه حقایقی بیان شده، زنگ می‎زنند و تهدید می‎کنند؟”

این پدر و پسر که از حمله خود رو در بیرون از تالار مشت زنی جان سالم بدر بردند، برای پیگیری پرونده به لرستان رفته اند. آنها همچنین در گفت و گو با نمایندگی خبرگزاری دانشجویان در این استان هم ماجرا را توضیح داده اند.

ایسنا در مقدمه این مصاحبه نوشته: “درد در جسم و روح‎شان هویدا بود و علاوه بر زخم‎های روحی که خیلی آزارشان می‎ داد، هنوز بخیه‎ هایی ‎در صورت داشتند”.

بهمن بردبار در بخشی از صحبتهایش گفته: “از طرف آقای ناطق نوری سالیان سال است که مسئول برگزاری رقابت‎های قهرمانی کشور هستم. شخصی با سفارش و رفیق‎بازی قصد شرکت در رقابت‎ها را داشت اما من آدم نفوذ ناپذیری هستم و موافقت نکردم و در این بین مظلوم واقع شدم و آن حادثه رخ داد.”

 

پیشینه سوء مدیریت در مشت زنی

او افزوده: “سال‎های گذشته در سالن رقابت‎ها برای داورها و اعضای اجرایی اتفاقاتی می ‎افتاد که اگر برخورد قاطع صورت می‎ گرفت امروز شاهد این اتفاق نمی‎بودیم.”

 

ممنوعیت گفت و گو از سوی فدراسیون

بردبار پسر که داور بین‎المللی هم هست به حرف های پدرش اضافه کرده: “به من توصیه شده که مصاحبه نکنم. شنیده‎ام اگر مصاحبه کنم برخوردهای حذفی با من صورت می‎گیرد. عمر بنده در داوری بوکس می‎گذرد و یک ریال پول هم کسی به من نمی‎دهد. مترجم قوانین بوکس هستم و دو ماه پیش برای گذراندن دوره داوری با هزینه خودم به ایتالیا رفتم. نباید تلاش کنند دهان من را ببندند، تلاش بنده مبارزه با تخلفات و اعتلای فدراسیون است.”

او به مصاحبه احمد ناطق نوری هم اشاره کرده که گفته این تصادف بیرون از سالن بوده و به فدراسیون بوکس ارتباطی ندارد: “می‎خواهم بدانم پس این قضیه به کجا ربط دارد؟ ما در لرستان چه‎کار می‎ کردیم و علت این سوء قصد چیست؟ تحمل دردهای تصادف را داریم اما تحمل صحبت‎های آقای ناطق‎ نوری را نداریم و زخم این صحبت‎ها بیشتر است.”

او اضافه کرده: “پدرم بعد از حدود شش دهه فعالیت در بوکس این‎گونه دستمزد می‎ گیرد! خدا را شاهد می ‎گیرم از تصادف و ضربه ‎ای که خوردم ناراحت نیستم. اما از صحبت‎های رئیس فدراسیون ناراحتم. ناطق نوری بعد از ۵۰ ساعت که از حادثه گذشت به ما زنگ زد.”