نماینده مجلس، بعد از انتقاد از رهبر، تهدید شد

نویسنده

emadafrogh488.jpg

رابرت تیت، ایران

یکی از نمایندگان رک گوی مجلس ایران، بعد از اینکه در اظهار نظری گفت که رهبر ایران، نسبت به آیت الله روح الله خمینی، رهبر فقید انقلاب اسلامی سال 1979، مصلحت جو تر است، تهدید به مرگ شد.

گفته می شود که این تهدید به شکل اس ام اس به عماد افروغ، منتقد بنیادگرای رئیس جمهور احمدی نژاد و بعد از اینکه وی آیت الله خامنه ای را “مصلحت جو تر از امام فقید” توصیف کرد، تهدید شد.

وی گفته بود: “امام، حقیقت جو تر بود ودر مقابل مصلحت و تعارف تسلیم نمی شد. شاید سختگیری ها و فشار ها مانع از این شده است که وی نتواند دیدگاه واقعی خود را بیان کند. اما ما در نظامی زندگی می کنیم که حقیقت باید در راس امور باشد و نه مصالح جناحی و شخصی و گروهی”.

انتقاد آقای افروغ، در ایران که توهین به رهبر منجر به محکومیت به زندان می شود، بشدت حساسیت برانگیز است. وی روز گذشته از ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس، کنار گذاشته شد.

وی اصرار دارد که از اظهارات وی سوء تعبیر شد و “قدرت طلبان” را محکوم کرد به اینکه تبلیغات سوء می کنند. او در ادامه گفت: “اگر این قتل اتفاق بیافتد، آن را شهادت تلقی کرده و با افتخار آن را پذیرا می شوم”. روزنامه کیهان که گفته می شود که با رهبری روابط نزدیکی دارد، از آقای افروغ دفاع کرد و گفت که اظهارات وی حمله به آقای خامنه ای نبوده است.

در عین حال، ایران روز گذشته علی شاکری، چهارمین شهروند آمریکایی- ایرانی را به اتهام جاسوسی محکوم کرد. علی شاکری، استاد دانشگاه کالیفرنیا، نتوانست از سفرش به ایران، بازگردد. سه شهروند آمریکایی دیگر هم به اتهام جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی، محکوم شده اند.

منبع: گاردین 11 ژوئن 2007