دانشجویان و زلزله

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

بقول عبیدزاکانی “ شعر دزد دیده بودیم ولی شاعر دزد ندیده بودیم.” لامصب ها جلوی چشم آدم تمام هویت مردم را می دزدند، آن هم توسط جیب برهای ناشی. شهریار! دستت را از توی جیبم دربیاور! ضمنا، در مقابل مطلبی که تحت عنوان “ مرتضی و ما” در مورد مرتضی آوینی نوشته بودم، برخی از نظرات “ آدم ربایان فرهنگی” منتشر شد. مرتضی رحماندوست گفت: “ دشمنان آوینی با انقلاب مشکل داشتند.” من که یادم نمی آید که مرتضی آوینی دشمنی داشته باشد، به هر حال اگر هم داشت به ما چیزی نگفته بود، به هر حال آوینی در آن سالها با روشنفکران بیشتر نزدیک بود تا با کارمندان بنیاد مستضعفان مثل مرتضی رحماندوست( مرتضی را با مجتبی عوضی نگیرید.)

 

از طرفی سردار سعید قاسمی معروف به حجه الاسلام چه گوارا که نامزد نوبل شیمی امسال شده است، اعلام کرد “ دشمنان دیروز آوینی، امروز در سپاه کفر قرار دارند.” علت نامزدی سردار قاسمی برای نوبل شیمی امسال این است که وی فرمول نوعی چسب ویژه پیدا کرده است که می تواند “ اسلام ناب محمدی” را به “ کمونیسم ناب کاسترو” بچسباند. همچنین رحیم پور ازغدی، مسوول روشن کردن کلیه چیزهای تاریک و خاموش کردن همه چیزهای روشن، اعلام کرد “ آوینی مشت سکولارهای داخلی را باز کرد.” از طرف دیگر، بنا به اعلام یکی از مسوولان جانورشناسی که متخصص انواع کلاغ ورپریده می باشد، شهریار زرشناس گفت “ دشمنان دیروز آوینی، از سران فتنه اند.” فعلا دارم کلی فکر می کنم که یک چیزکی در مورد اندیشه ها و چیزهای شهریار زرشناس بنویسم. ولی بهترست فعلا  ای میلی بزند.

 

از اینها گذشته، هر چه من تصمیم می گیرم، بچه خوبی باشم و هی سووال مطرح نکنم، ولی متاسفانه از در و دیوار سووال می ریزد. در همین راستا، برخی سووالات را مطرح و برخی جوابها را نیز پیشنهاد می کنیم. سووالات را بخوانید و جواب ها را هم به هر شکلی که دوست دارید انتخاب کنید، نگران پاسخ هم نباشید، چون مهم نیست چه جوابی می دهید. چون در هر حال کسی پرسشنامه شما را نمی خواند.

 

سووال اول: به نظر شما علت اینکه احمدی نژاد گفته است “ قدرتهای بزرگ احمق و عقب مانده اند.” چیست؟

گزینه اول: فکر می کند جزو قدرتهای بزرگ است.     

گزینه دوم: چون قبلا گفته است ما جزو قدرتهای بزرگ هستیم و حالا باورش شده.

گزینه سوم: بقیه به او گفته اند که جزو قدرتهای بزرگ است.

گزینه چهارم: اصولا از زمان کودکی احساس می کرد جزو قدرتهای بزرگ است.

 

سووال دوم: احمدی نژاد گفته است: “ گروهی احمق در دنیا سرکار هستند که هرجا کم می آورند، شمشیر می کشند.” از نظر روانشناسی شخص مذکور چه حالتی دارد؟

گزینه اول: فکر می کنند بقیه مثل من شمشیر می کشند.  

گزینه دوم: فکر می کند من مثل بقیه سرکار هستم.

گزینه سوم: احساس می کند چون بقیه هم رئیس جمهور هستند، احمقند.

گزینه چهارم: احساس می کند هر کاری می کند بقیه هم همان کار را می کنند.

 

سووال سوم: علت اینکه احمدی نژاد به شورای عالی سینما رفته است، چیست؟

گزینه اول: چون بازیگر نقش دوم مرد خوبی است.

گزینه دوم: چون اصولا بازیگران نقش اول را کسی انتخاب نمی کند.

گزینه سوم: چون کارگردان از نقش او راضی است.

گزینه چهارم: چون نورپردازی بلد است.

 

سووال چهارم: با توجه به اینکه رحیمی متهم به فساد مالی است و سایت او نوشته است که “محمدرضا رحیمی رئیس جمهور آینده اصولگرایان ایران است.” حدس می زنید سایر نامزدهای اصولگرایان در انتخابات آینده ریاست جمهوری چه کسی باشد؟

گزینه اول: سعید سامورایی، تیغ زن

گزینه دوم: کامران ترکه، کلاهبردار

گزینه سوم: سعید بندری، کیف قاپ

گزینه چهارم: حسین اختر، ساقی کوکائین میدان ونک

 

سووال پنجم: با توجه به اینکه دولت اعلام کرد برای مبارزه با زلزله “دانشجویان تهران به شهرهای حاشیه منتقل می شوند.” سایر راههای مقابله با زلزله چیست؟

گزینه اول: استفاده از گاز اشک آور، برای کاهش گسل های زلزله تهران.

گزینه دوم: استفاده از نیروی ضد شورش برای جلوگیری از لرزش زمین های کشور.

گزینه سوم: محاکمه کلیه کسانی که تکان می خورند و حرکت می کنند.

گزینه چهارم: تبعید مردم تهران به سایر کشورهایی که زلزله خیز نیستند.