توافق هسته ای دویست میلیارد بسته ای

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

تکلیف اوباما با ما برخلاف تکلیف او با ما، خیلی روشن است. به گفته منابع خبری آمریکایی اگر اوباما سه تا رای دیگر به دست بیاورد، کنگره با توافق موافقت می کند. احتمالش هم زیاد است. اما در این طرف، خیلی هم معلوم نیست، حالا این دو طرف، یعنی دولت اوباما چطوری سناتورها را قانع می کند، کار شاقی نیست و ممکن است. ولی از این طرف روش قانع کردن کمی متفاوت تر از آن طرف است:

روش قانع کردن سناتورهای آمریکایی:

مرحله اول: برای آنها یک دوره جغرافیا می گذرانند و بعد ایران را روی نقشه نشان می دهند و فرق آنها را کامبوج، تانزانیا، افغانستان و عربستان و عراق می گویند. و بعد تعدادی عکس های جدید ایران را به آنها نشان می دهند.

مرحله دوم: نمایندگان دموکرات با توصیف برنامه اتمی ایران به سناتورها ثابت می کنند که برنامه هسته ای ایران، منجر به تولید بمب اتمی نمی شود.

مرحله سوم: با تک تک نمایندگان حرف می زنند و تعدادی کتاب شیمی، فیزیک، خاورمیانه شناسی به آنها می دهند که آن را بخوانند.

مرحله چهارم: در یک گفتگوی هشت ساعته با هر یک از سناتورها ثابت می کنند که توافق ایران و آمریکا به نفع منافع ملی آمریکاست.

پس از گذراندن این چهار مرحله هفتاد درصد نمایندگان قانع می شود، ده برو که داری…

روش های قانع کردن نمایندگان دلواپس مجلس ایران:

مرحله اول: یک دوره یک ماهه برای نمایندگان می گذارند و به آنها اثبات می کنند که آن آمریکایی که در فیلمهای رمبو و انواع اولین خون در بچگی دیدند خیلی وقت است عوض شده و به آنها ثابت می کنند که آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا باعث نابودی این کشورهای نمی شود.

مرحله دوم: دولت و وزیرخارجه در گفتگو با نمایندگان به آنها اثبات می کنند که اسرائیل مهم ترین مخالف توافق نامه است. باید دقت شود که نمایندگان مجلس خدای ناکرده به این فکر نکنند که این توافقنامه ممکن است به نفع منافع ملی ایران باشد، وگرنه مطمئنا علیه آن رای می دهند.

مرحله سوم: دو هفته نمایندگان مجلس را می فرستند مرخصی و تلفن شان را قطع می کنند که با هم تشکیلاتی های شان تماس نداشته باشند و مردم را ببینند، نمایندگان به توافق رای می دهند.

مرحله چهارم: صبح ساعت هشت یک ربع عکس خامنه ای را در حال لبخند زدن نشان می دهند. همزمان شایعاتی منتشر می کنند که اکبر هاشمی قصد به هم زدن توافق را دارد، یک ربع زودتر از جیک ثانیه همه نمایندگان خبر می دهند که به توافق هسته ای رای می دهند.

مرحله پنجم: دولت اعلام کند که اعضای مجلس مصونیت دارند و بخاطر بورسیه و رشوه زندانی نخواهند شد، تقریبا نود درصد تندروها به توافق رای می دهند.

 

۳۴ میلیون شاهد و بیست هزار دم خروس

یکی از صحنه های عاشقانه ای که در طول تاریخ وجود داشته و بلکه وجود داشته باشد، همین صحنه های حضور بسیج جان برکف علیه عوامل مزدور اجنبی است. کلا اگر فکر کنیم به این نتیجه می رسیم که مثلا در انتخابات سال ۹۲ حدود ۵۱ درصد مردم که به روحانی رای دادند، هر چه که بودند، مخالف بسیج هم بودند، شاید به همین دلیل بود که با فرض اینکه همیشه حدود ده میلیون نفر از جمعیت ایران تقریبا در هیچ زمانی در انتخابات شرکت نمی کنند، و با فرض ۲۰ میلیون رای روحانی، احتمالا تعداد آرای طرفداران بسیج در بیشترین حالت همان رای به سعید جلیلی بود که می شود چهار میلیون و خورده ای. آن وقت درست در زمانی که بسیج بطور تشکیلاتی به جلیلی رای داده و چهار پنج میلیون رای آورده، درست در مرداد ۹۲ یعنی دو ماه بعد از انتخاب روحانی سردار نقدی یک دفعه تعداد بسیجی ها را در یک سخنرانی خیلی شیک در عرض دو ماه به بیست میلیون بسیجی رساند. بعد هم که از این کار خوشش آمده بود، در همین دو سال گذشته، تعداد بسیجیان را همین دیروز به ۳۴ میلیون نفر رساند. یعنی اگر فرض کنیم که حداقل ده میلیون یعنی ۱۵ درصد جامعه اصولا رای نمی دهند، بعد هر فرض کنیم که روحانی رای بسیجی پشت سرش نبوده، جون کاندیدای بسیج جلیلی بوده. یعنی سرراست اگر فرض کنیم تمام آرای ولایتی، قالیباف، غرضی، رضایی و جلیلی در جمع حدود ۱۳ میلیون بوده. یعنی اگر هم بسیج و سیاهی که سازماندهی شده بود، همه به این کاندیداها رای داده باشند، تعدادشان می شود ۱۳ میلیون، در بالاترین خوش شانسی احمدی نژاد به عنوان رای اصلی بسیج در سال ۸۴ حدود ۱۶ میلیون بود. حالا اینکه این جمعیت در عرض دو سال از همین دو سال قبل جمعیت بسیج از ۱۳ میلیون به ۳۴ میلیون رسیده است، جای تبریک و تشکر فراوان فراوان دارد.

البته نه که بخواهیم فقط به اظهارات استاد نقدی و ارتش ۳۴ میلیونی اش گیر بدهیم، اتفاقا نه، آماری که احمد خاتمی در نماز جمعه تهران ارائه داده صحت کامل اظهارات فرمانده بسیج را ثابت می کند. احمد خاتمی هفته قبل اعلام کرد که “بیست هزار نفر در نماز جمعه تهران شرکت می کنند.” خیلی ممنون از آمارهای دلچسب برادر احمد خاتمی؛ انشاء الله خدا تعدادشان را زیاد کند.