داعش برای مقابله با جمهوری‌اسلامی ساخته شد

نویسنده
حسین محمدی

» نخستین سخنرانی خامنه ای پس از عمل جراحی

نخستین دیدار عمومی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری‌اسلامی، پس از عمل جراحی پروستات، روز گذشته و به مناسبت “عید غدیرخم” برگزار شد؛ این برای نخستین بار است که رهبر جمهوری‌اسلامی پس از انجام عمل جراحی پروستات، در میان عموم حاضر می‌شود. غیبتی که بیش از یک ماه ادامه یافته بود.

 

نخستین حضور پس از جراحی

چند روز پیش از این دیدار، وب‌سایت آیت‌الله خامنه‌ای فیلمی از کوه‌‌پیمایی وی منتشر کرده بود. رهبر جمهوری‌اسلامی در این فیلم کوتاه می گوید”بعد از عمل جراحی، این اولین باری است که من موفق شدم بیایم کوه” و این مساله را به دلیل “توصیه آقایان پزشکان” معرفی می‌کند.

حضور آیت‌الله خامنه‌ای در میان عموم از آن جهت اهمیت دارد که پس از انجام عمل جراحی و ادامه غیبت وی، برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از وخامت اوضاع جسمی او پس از عمل جراحی داشت.

جزییات زیادی از عمل جراحی پروستات رهبر جمهوری اسلامی منتشر نشد. علی‌رضا مرندی -ـ پزشک آیت‌الله خامنه‌ای ـ- پس از عمل جراحی گفته بود که وی باید “بین سه تا پنج روز” در بیمارستان بماند و پس از آن نیز “باید به مدت چند هفته از فشار کاری خود کم و برخی کارها را نیز حذف کنند”. وی اضافه کرده بود که عمل جراحی نیم ساعت به طول انجامیده و با بی‌حسی موضعی انجام شده.

خود آیت‌الله خامنه‌ای نیز پیش از بستری شدن، گفته بود که درباره عمل جراحی وی “جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است”.

عدم انتشار جزئیات بیماری آیت‌الله خامنه‌ای، باعث شد که حدس و گمان‌های مختلفی درباره بیماری وی مطرح شود؛ شایعاتی که از سرطان پروستات تا یک عمل ساده را در بر می‌گرفت. برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن بود که احتمال دارد این عمل جراحی نشانه بازگشت سرطان پروستات باشد.

طی سال‌های گذشته بارها شایعه بیماری و حتی مرگ آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شده است. عدم حضور او در مجامع عمومی برای چند روز، از جمله عوامل این شایعات بوده.

در مدت زمانی که رهبر جمهوری اسلامی در بیمارستان بستری بود، بسیاری از مقام‌های دولتی و نظامی و همچنین افراد مختلفی به ملاقات او رفتند.

 

القاعده و داعش، ساخته دست انگلیس

حالا آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین حضور عمومی خود پس از جراحی، بریتانیا را دولتی “خبیث” توصیف کرده که “داعش” و القاعده را برای “مقابله با جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی” درست کرده‌است. به گفته او این گروه‌ها اکنون “دامن” بریتانیا و غرب را گرفته‌اند.

او پیش از این نیز گروه‌هایی مانند داعش را ساخته غرب و هدف از تشکیل آن را “ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی” دانسته بود.

به گفته رهبر جمهوری‌اسلامی “تلاش امروز آمریکا و هم‌پیمانانش برای مقابله با داعش که واقعیت هم ندارد، بیش از آنکه تلاش برای از بین بردن نطفه آن باشد برای جهت دادن و تقویت اختلاف‌افکنی‌ها بین مسلمانان است”.

وی در بخش دیگری از سخن‌رانی خود به مساله غدیر هم پرداخته است؛ روایتی که براساس آن شیعیان معتقدند پیامبر اسلام، علی ابن ابی طالب را به عنوان جانشین خود برگزید.این بحث از جمله موارد مهم اختلاف میان شیعیان و سنی‌هاست.

سال گذشته روزنامه بهار به دلیل انتشار مقاله‌ای از علی‌اصغر غروی درباره مساله غدیرخم توقیف و نویسنده این مقاله نیز بازداشت شد.