توقیف دارایی های رنو توسط ایران

نویسنده

» یک گزارش تازه از فیگارو

در حالی که منابع ایرانی درباره قطع ارتباط با شرکت های خودروسازی فرانسه آن را به سیاست های تحریم و دستورهای آمریکا مربوط می دانند، روزنامه فیگارو گزارشی دیگر داده است.

 به نوشته این روزنامه: در سال گذشته رنو توانست با کنترل قیمت ها فروش خود را بهتر کند، ولی نتیجه نهایی یک بیستم آنچه بود که پیش بینی می شد.

رنو در شش ماهه اول سال جاری، علی رغم شاخص های مالی بسیار متفاوت، به خوبی توانست با شرایط کنار بیاید. ولی در کنار دیگر اتفاقات ناخوشایند، درآمد خالص در حدود ۳۹ میلیون یورو کاهش نشان داد و این رقم بیست برابر کمتر از فروش شش ماهه اول سال ۲۰۱۲ است.

این رکود به دلیل توقف فعالیت های رنو در ایران، که به دنبال تشدید تحریم های بین المللی اتفاق افتاده، قابل توضیح است. سازنده فرانسوی سال گذشته در حدود ۱۰۰ هزار اتومبیل روانه بازار ایران کرد و قطعات آنها را ازطریق رومانی و فرانسه و بوسیله مونتاژکنندگان محلی تأمین نمود.

کارلوس تاوارس، شخصیت شماره دو این شرکت بزرگ فرانسوی، دراین خصوص می گوید: “ما منبع را قطع کردیم، ولی هنوز قطعاتی در راه است.” ظاهراً این گروه فرانسوی دیگر قطعات تولید نمی کند و روند مونتاژ نیز به تدریج متوقف خواهد شد. این درحالی است که شرکت پژو از بهار ۲۰۱۲ مجبور به قطع فروش خود در ایران شده.

دومینیک تورمن، رییس مالی رنو، می گوید: “وضعیت در ایران به گونه ای شده که فعالیت ها باید متوقف شود.” این اقدام به دلیل توقیف دارایی های مالی رنو در ایران است و رنو قصد ندارد شش ماهه دوم سال را نیز به همین منوال ادامه دهد.

منبع: فیگارو، ۲۶ ژوئیه