آیینه در آیینه

نویسنده
گیسو شاکری

تا به کی خموشی ای زنان ایران…

 

 

ما را به دم پیر نگه نتوان داشت

در خانه ی دلگیر نگه نتوان داشت

آن را که سر زلف چو زنجیر بود

در خانه به زنجیر نگه نتوان داشت

دختران سیه روز

تا به کی در افسوس

زیر دست مردان

تا به چند محبوس

در چنین محیطی

دختران ایران

تا به کی خموشی

ای زنان ایران

هیچکس خبر نیست

فکر خیر و شر نیست

ای رجال ایران

زن مگر بشر نیست

چند در حجابی

تا به کی به خوابی

از وجود شیخ است

این همه خرابی

مملکت خراب است

ملتش به خواب است

ای زنان ملت

وقت انقلاب است

دختران ملت

تا به کی به ذلت

بر کنید از سر

چادر مذلت

اشعار: دو بیت اول منسوب به مهستی گنجه ای و ادامه؛ عارف قزوینی

نشانی ویدئوی ترانه در سایت یو تیوب:

http://www.youtube.com/watch?v=gM2JZSaaasE

 

 

اگر بخوانم و یا نخوانم…

اگر بخوانم ویا نخوانم، بنویسم و یا ننویسم، سخن بگویم ویا مُهر سکوب بر لب زنم، چه آنچه را که در سرزمین ما می­گذرد تفسیر کنم و چه به اشاره­ای بگذرم، جنایت­های سی سال حکومت این رژیم مذهبی و متجاوز، زورگو، ضد آزادی و زن ستیز را فراموش نخواهم کرد.  این جماعت فریب­کار را که بر قدرت نشسته­اند و دست­های پنهان و آشکارشان سی سال است که به خون پاک­ترین فرزندان این ملت آغشته است، نخواهم بخشید.

دو پدیده­ی “فراموش کردن” و “بخشیدن” بخشی از اصلی­ترین سبب­هایی است که به عنوان دو عنصرریشه­دار در تاریخ ما، ما را به این جایی رسانده است که “ اکنون ِ” ما را شکل می دهد. اکنونی که ارزش­های انسان و احترام به آزادی، به فجیع­ترین شکلی پایمال کسانی می­شود که خود را جانشینان خدا بر روی زمین می­دانند وبا قوانین قرون وسطائی­شان، ننگین­ترین جنایت­ها را در کل جامعه مرتکب می­شوند.  کسانی بر ما حاکم شده­اند و حکومت را در دست گرفته­اند که حاصل قدرت­شان نظام جمهوری اسلامی ست. نظامی که در زندان­های آن فرزندانمان را آشکارا کشتارمی کنند و آنها را مورد شکنجه و تجاوز قرارمی دهند، زنان را از حداقل آزادی محروم کرده­اند و فقر و فحشا و بیکاری وکودک آزاری و اعتیاد و خرافات را گسترش داده اند.

چگونه می­شود کشتارها و سرکوب­های آغاز شده از فردای شکل گیری این نظام را فراموش کرد؟

تشکیل بیدادگاه­های روزهای نخست،  سرکوب وحشیانه­  تظاهرات زنان، کشتارهایی که از تهران به ترکمن صحرا و کردستان و آمل و دیگر شهرهای ایران گسترش یافت و مردم را به نام محارب به قتل رساند، قتل عام هزاران مجاهد و کمونیست­ و آزادی خواه در زندان­ها، به نام محارب و مفسد فی­الارض و به دستورو فتوای کتبی و مستقیم  رهبر جمهوری اسلامی ایران  روح الله خمینی و با همکاری دست اندر کاران رسمی آن زمان ،  ترور مخالفان در داخل و خارج از کشور، ربودن روشنفکران و نویسندگان و به قتل رساندن آنان، تنها بخشی از جنایاتی است که همچنان ادامه دارد.

خیزش اخیرمردم  ایران نشان داد که دانشجویان، زنان و مردان و زحمت کشان جامعه­یِ ما هوشیارند. علیرغم سانسور و کنترل و سرکوب، بسیاری از آنان تاریخ سی ساله­ی اخیر را به خوبی می­دانند. این موج عظیم نشان داد که مردم ما فریب مخالفان کنونی را که به ساخت و بنیادهای جمهوری جهل و فریب و جنایت اسلامی و بنیان گذار فریبکار آن وفادارند، نخواهند خورد و شعارهایی مانند “ ما انقــــــــلاب نکردیــــــم تا به عقـــــــب برگردیــــــــــم “  شاهد آن است.

زنان ما که در صف مقدم مبارزه و مقاومت ایستاده­اند، خواهان برابری و آزادی بدون قید و شرط­ند و برای لحظه­ای خواست­های  بر حق­شان را فراموش نمی­کنند. آنان­ می دانند که بدون شکستن ساختار سیاسی و اجتماعی و قضائی حاکم بر ایران رسیدن به خواست هایشان امری­ست ناممکن. آن­ها چون دیگر اقشار جامعه  فریب مخالفان امروز را که در بنیان گذاری این حکومت جهل و فریب دست داشته­اند، نخواهند خورد و اجازه نخواهند داد که فرصت طلبان رهبری جنبش آزادی خواهانه وانقلابی شان را به عهده بگیرند و با تبلیغ مسالمت و سکوت جریان حرکت آنان را به انحراف بکشانند.

مادران و پدران ما قتل عام فرزندانشان را در زندان­ها و در خیابان­ها با سکوت برگزار نخواهند کرد. فرزندانی که راه سرخ مبارزه را نه به اجبار که ازسر باور انتخاب کرده بودند.  مادران جان باخته­گان این جان­های سرگردان در پارک­ها خون­های به خاک ریخته شده­ی فرزندانشان را نه فراموش می­کنند و نه عاملان این کشتارها را خواهند بخشید .آنان خواستارمحاکمه­ی عاملان این جنایات هستند .آنان می­دانند که حتی عنوان” مادران جان باخته گان” لرزه بر اندام فریب کاران  جمهوری اسلامی  می­اندازد. آنها می­دانند که  پیشنهاد تغییر نام”  مادران جان باخته گان” به “ مادران صلح”[یکی دیگر ازترفندهای این فریب کاران است…

 

نقل از وبلاگ گیسو شاکری

تلخیص از روز

برای دریافت نسخه ی کامل متن می توانید به نشانی اینترنتی زیر مراجعه کنید

gissooshakeri.blogfa.com/post-66.aspx