داعش در تهران؛ تکذیب شد یا خنثی؟

نویسنده
شیرین کریمی

» خبری که ساعتی بیشتر دوام نیاورد

تهران دیروز با خبر خبرگزاری فارس، وابسته به نهادهای نظامی و امنیتی بیدار شد:گروگان گیری داعش در بازار موبایل تهران.این خبرگزاری ضمن چاپ دو عکس، اعلام کرده بود نیروهای داعش ۲۷ نفر را در بازار موبایل تهران به گروگان گرفته اند و حتی افزوده بود:هر ۲۷ گروگان به همراه گروگان گیران کشته شده اند.این خبر اما اندکی بعد از خبرگزاری فارس حذف شد و رسانه های دیگر از جمله ایرنا و ایرنا هم آن را تکذیب کردند.

خبرگزاری فارس نیز پس از آن انتشار این خبر را به “کاربران تلگرام” نسبت داد.

این در حالیست که سردار جعفری،فرمانده کل سپاه از “خنثی شدن تلاش داعش برای ایجاد ناامنی در ایران” خبر داده و در همایش “طلایه داران اقتصاد مقاومتی” گفته است: “داعش خیلی وقت است که می خواهد در ایران ناامنی ایجاد کند اما تا الان نتوانسته است…. با اشراف اطلاعاتی دستگاه های امنیتی و همکاری مردمی تا الان تلاشهایشان خنثی شده است”.

فرمانده کل سپاه افزوده: “این گروه ها دارای شبکه های پشتیبانی مختلفی هستند که اخیرا با یکی از آنها برخورد شد و سایر گروه ها هم تحت اشراف کامل هستند و به موقع با آنها برخورد می شود”.

پس از حملات تروریستی داعش در پاریس، گفته شده بود که ایران هم در فهرست اهداف این سازمان قرار دارد، اما سایت مشرق، دیروز به نقل از پایگاه اینترنتی “سومریه نیوز” و این پایگاه نیز به نقل از”هکرهای ناشناس” نوشت: “شهرهای فرانسه، رم، اندونزی، ایالت جورجیای آمریکا، میلان و دانشگاه روح القدس لبنان جزو این فهرست هستند”.

 عملیات تروریستی اعضای گروه داعش در پاریس، بیش از ۱۲۹ کشته و صدها مجروح برجای گذاشت. در حال حاضر شهر بروکسل نیز که دو تن از تروریست ها از آنجا آمده بودند، کاملا حالت نظامی گرفته و اخبار از عملیات گسترده ضد تروریستی در این شهر حکایت دارد.