دستگیری آقازاده ورزشی

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» ادعای تلاش برای تخریب دولت نهم

حجت الاسلام جلال یحیی زاده، نماینده تفت و میبد در مجلس اسلامی اعلام کرد که ماجرای افشا شده در مورد دستگیری پسر محمد علی آبادی، رییس سازمان ورزش ومعاون محمود احمدی نژاد، تنها در جهت تلاش برای تخریب دولت نهم بوده است.

این در حالیست که هفته گذشته خبرگزاری فارس، وابسته به قوه قضاییه، گزارش داده بود که “آقازاده ورزشی که چندی پیش به علت مسائل مالی بازداشت شده بود، پس از بازپرسی آزاد شد. اما به نظر می رسد پرونده او هنوز بسته نشده است.”

این خبرگزاری یادآور شده بود که خبر بازداشت این آقازاده ورزشی این روزها نقل بسیاری از محافل ورزشی است. اما محمد علی آبادی در مقام پاسخگویی اظهار داشت: “این اتفاقات در هر سازمانی ممکن است از سوی چند کارمند رخ دهد وچند نفری مرتکب خطایی شوند.”

فارس در انتشار این گزارش به یک “منبع موثق” اشاره داشت که فرد بازداشت شده را پسر م.ع. خوانده بود، اما علی آبادی که پسرش یک “مسوولیت حساس مالی” در سازمان تربیت بدنی دارد،در مقابل این خبر واکنش نشان داد و از خبرگزاری فارس شکایت کرد.

در چنین شرایطی ادعای نماینده راستگرای مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی و رییس فراکسیون ورزش مجلس، در صفحه اصلی سایت رسمی دولت و خبرگزاری حامی دولت احمدی نژاد قرار گرفته است.

در دوره چهارساله دولت احمدی نژاد، سازمان ورزش به ریاست علی آبادی، دورانی پرشکست در همه رشته های ورزشی به ویژه فوتبال، کشتی و ورزشهای رزمی را گذرانده است. با این حال روابط عمومی پایگاه خبری ورزش ایران از قول یحیی زاده اعلام کرده که به زودی جلسه ای متشکل از محسن صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین نماینده سازمان صدا و سیما برای برخورد با این گونه مسائل برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است که چندی پیش خبر دستگیری مددی، مدیر کل تربیت بدنی تهران به اتهام شرکت در پرونده اختلاس بیش از بیست میلیارد در محافل ورزشی مطرح و سپس از سوی سازمان تربیت بدنی تکذیب شد. اما در تغییری سریع، بی آنکه مددی در جلسه تودیع خود حضور داشته باشد، شروین اسبقیان جایگزین او شد. البته مددی در ستاد انتخاباتی محمود احمدی نژاد به فعالیت پرداخت تا به گفته رسانه های داخلی از توقیف در امان باشد.