و اذا زلزلت الارض زلزالها

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

تفاهمنامه سازمان مدیریت بحران کشور با حوزه علمیه امضا شد.

تفاهمنامه زیر میان دو نهاد سازمان مدیریت کشور( سازمان مدیریت جهانی آینده) که در این تفاهمنامه “هر کی هر کی” خوانده می شود و حوزه علمیه قم( با بیست درصد علمای فعال) که در این تفاهمنامه اختصارا “حاج آقا” نامیده می شود، امضا می گردد.

ماده اول: باران، حوزه علمیه قم که در این تفاهمنامه حاج آقا خوانده می شود، تعهد می نماید که مراسم دعای باران، دعای رفع خشکسالی و نماز باران را بطور دائم، در مراکز مختلف کشور، براساس میزان بارندگی برگزار نموده و تعهد می کند، حداقل 200 میلی متر باران در سال جاری شود. در مقابل سازمان مدیریت کشور( هرکی هرکی) تعهد می کند واردات نخود و لوبیا و عدس و واترپمپ و لوازم بدنه خودروهای فرانسه را در اختیار حاج آقا قرار دهد. در صورتی که “هرکی هرکی” نیاز به افزایش باران داشته باشد، باید صادرات لواشک، برگه هلو و تخم اسفرزه را نیز برای 50 میلی متر اضافه به حاج آقا واگذار کند.

تبصره ماده اول: در شصورتی که حاج آقا به دلیل دعا یا نماز اضافه باعث سیل شود، به میزان هر سیلاب ده درصد از کل درآمد را باید به دولت برگرداند.

ماده دوم: سیل و آبگرفتگی، براساس تفاهمنامه حاضر جاری شدن سیل، تا میزان بیست مورد در سال و کشته شدن حداکثر دویست نفر و بی خانمان شدن حداکثر بیست هزار نفر، با دولت فعلی طبیعی است، اما حاج آقا تعهد می نماید از طریق اقامه نماز وحشت، دعای رفع سیل، خواندن نماز رفع آبگرفتگی تلاش کند تا سیل بیش از حد متعارف جاری نگردد. در مقابل “ هرکی هرکی” تعهد می نماید که واردات کره و صادرات انواع دانه های روغنی را در اختیار حاج آقا قرار دهد. همچنین حاج آقا تعهد می کند در هنگام جاری شدن سیل در مناطق سیل خیز به جلسات سینه زنی و زنجیر زنی و در صورت شدت سیل قمه زنی پرداخته تا از میزان سیل کاسته شود.

ماده سوم: زلزله، براساس این تفاهمنامه و با توجه به اینکه زلزله به هر میزان خطرناک محسوب می گردد، حاج آقا متعهد می گردد بطور دائم و در کلیه محورهای زلزله خیز و گسل های زلزله، مراسم دفع قضا و بلا، نماز وحشت بطور دوبل، دعای زلزله و سوره زلزال را بطور مرتب و حداقل هفته ای یک تا سه بار برحسب شدت آخرین زلزله در هر محل اقامه کرده و تلاش وافر بخرج دهد تا بخصوص در منطقه تهران و شمیرانات و لواسان و مناطق نزدیک به گسل تهران زلزله رخ ندهد، حاج آقا همچنین نماینده ویژه خود را در مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران منصوب خواهد کرد. در مقابل “هرکی هرکی” از سوی دولت تعهد می کند که واردات میوه اسپانیا و ترکیه و لباس نوزاد و پمپرز و صادرات انقلاب، تراکتور و قالی نائین را به حاج آقا بدهد.

تبصره ماده سوم: در صورت وقوع زلزله در مقیاس زیر پنج ریشتر، نماز وحشت بمدت دو روز، در صورت وقوع زلزله در مقیاس پنج تا شش ریشتر، نماز وحشت بمدت یک هفته با مراسم سینه زنی و زنجیر زنی و کفن پوشی، در صورت وقوع زلزله بالای شش ریشتر، نماز وحشت بمدت یک ماه، با کلیه مراسم، اقامه نماز میت، دعا برای حفظ رهبر و دولت، برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیر زنی و قمه زنی دائر شده و ائمه جماعات هر شب یک نفر خودش را جر بدهد. “ هرکی هرکی” هم تعهد می کند که در این صورت اگر باقی مانده بود کل واردات و صادرات استانهای همجوار ناحیه زلزله خیز را به حاج آقا واگذار نماید.

   

ماده چهارم: ماه گرفتگی، در صورت ماه گرفتگی به دلیل اینکه هیچ زیانی به دولت وارد نمی گردد، حاج آقا تعهد می نماید به مدت یک روز در مراکز استانها و شهرهای بزرگ، دعای وحشت اقامه نموده و با توجه به اینکه هزینه این کار زیاد نمی باشد، پس از هر ماه گرفتگی نقدا از سوی “هرکی هرکی” پرداخت می شود.

ماده پنجم: رفع قضا و بلا، حاج آقا تعهد می نماید مراسم رفع قضا و بلا را برای دولت( قبلا نهادهایی که باید در مراسم مورد توجه قرار بگیرند) و مسوولان نظام( لیست مربوطه هر روز باید کنترل شود تا بیخودی برای کسی دعا نکنند) و رهبری بطور دائمی برگزار نموده و هر ماه از طریق برگزاری مراسم دفع خطر، نماز وحشت و سایر ادعیه لازم از هر بلای سماوی و ارضی جلوگیری نموده و در مقابل واردات ماشین آلات کشاورزی از ژاپن و صادرات گاز به آفریقا توسط “هرکی هرکی” به حاج آقا اهدا می گردد. مراسم رفع بلا برای رهبر و رئیس جمهور بطور مجزا محاسبه شده و حاج آقا در کلیه مواردی که بلا به جان آنها بگیرد مسوول می باشند.

ماده ششم: رویت هاله نور، در صورتی که لازم باشد، با اعلام “ هرکی هرکی” تائید رویت تشکیل هاله نور دور رئیس جمهور، جفت شدن کفش رهبری، انجام ترور نافرجام مسوولان، کشف شوری چشم در اطرافیان توسط حاج آقا انجام شده و به تائید تعداد کافی از علمای معتبر با پخش از صدا و سیما و اعلام موارد در سخنرانی و نماز جمعه باید برسد. در این ماده، هر مورد بصورت جداگانه محاسبه و بصورت یورو پرداخت می گردد.

ماده هفتم: این توافقنامه در هفت ماده و دو تبصره به تصویب طرفین رسیده و از یک سال قبل لازم الاجراست.

سازمان مدیریت بحران کشور  / حوزه علمیه قم