تشکیل شورای سیاست گذاری احمدی نژاد

نویسنده
حسین محمدی

» صف‌آرایی اصول‌گرایان مقابل بازگشت "جریان انحرافی"

هم‌زمان با انتشار اخباری درباره بازگشت احتمالی محمود احمدی‌نژاد به عرصه سیاست و تشکیل شورایی از سوی وی، اصول‌گرایان مقابل این مساله موضع‌گیری کرده‌اند. مهدی طائب، رییس قرارگاه عمار، تاریخ مصرف احمدی‌نژاد را تمام شده توصیف کرد و یک نماینده مجلس نیز خواستار جلوگیری از این اقدام‌ها شد.

عوض حیدرپور، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با اشاره به فعالیت‌های محمود احمدی‌نژاد و اطرافیانش برای حضور در انتخابات مجلس دهم و ریاست‌جمهوری دوازدهم، به خبرگزاری خانه ملت گفت: “اعضای جریان انحرافی و اطرافیان نزدیک احمدی‌نژاد به نوعی در حال تلاش و اظهار نظر در حوزه انتخابات هستند تا با این‌گونه اقدامات فضای برای حضور احمدی‌نژاد و یارانش در انتخابات‌های پیش روی باز شود. قطعا هم‌اکنون مردم باید نسبت به اقدامات یاران احمدی‌نژاد به‌ویژه تحرکات جریان انحرافی هوشیار باشند تا جلوی این‌گونه اقدامات گرفته و شانسی برای حضور این دست افراد به وجود نیاید”.
وی همچنین اشاره کرد که برخی از نزدیکان احمدی‌نژاد اقدام به تشکیل شورای سیاست‌گذاری کرده‌اند.
 
ابتدای هفته جاری، وب‌سایت پارس مدعی شده بود که محمود احمدی‌نژاد برای حضور مجدد در قدرت اقدام به تشکیل شورای سیاست‌گذاری کرده. به نوشته پارس تاکنون دو جلسه این شورا تشکیل شده، اما هنوز تعداد اعضای آن کامل نیست. زیرا ؛افراد بسیاری از حضور در این شورا اجتناب ورزیده‌اند”.
به نوشته پارس احمد وحیدی وزیر سابق دفاع، لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی دولت دهم و محمد عباسی وزیر سابق تعاون از جمله افرادی هستند که از آن‌ها برای حضور در این شورا دعوت شده، اما آن‌ها حاضر به پذیرش این دعوت نشده‌اند.
هم‌زمان گفته می‌شود که نزدیکان احمدی‌نژاد از ابتدای سال ۹۴ روزنامه‌ای را منتشر خواهند کرد. روزنامه “مهر عدالت” قرار است به عنوان “تریبون رسمی حامیان گفتمان انقلاب اسلامی و جریان عدالت‌خواهی” از سال ۹۴ منتشر شود.
 این روزنامه به مدیرمسوولی محمد شیخان معاون اطلاع رسانی رییس‌جمهوری سابق و سردبیری عبدالرضا داوری منتشر خواهد شد. گفته می‌شود محمود احمدی‌نژاد، ابوالحسن فقیه، غلامحسین الهام، محمد جعفر بهداد، نورالدینی و تمدن از جمله اعضای شورای سیاست‌گذاری این روزنامه هستند.
در تحولی دیگر مهدی طائب، رییس قرارگاه عمار، با امکان بازگشت مجدد احمدی‌نژاد به قدرت مخالفت کرد. او در یک جلسه پرسش و پاسخ، در این‌باره گفت: “تاریخ مصرف ایشان تمام شده است، مدل کار هم دیگر به ایشان نمی‌خورد. باید به سراغ چهره‌های جدید بروید و ما آن‌قدر چهره جدید داریم که نیازی به امثال آقای احمدی‌نژاد نیست. ما مدل آقای احمدی‌نژاد زیاد داریم که آن نواقص را نداشته باشد. یک دانه که نیستند… در تاریخ نمانید. جلو بیایید. آقای احمدی‌نژاد مال زمانه خودش بود و تمام شد. ما نیروهای خوب زیاد داریم که به وقتش جلو می‌آیند”.
طی ماه‌های گذشته بحث بازگشت محمود احمدی‌نژاد به عرصه سیاسی جمهوری اسلامی، جدی‌تر از همیشه شده. رسانه‌های اصول‌گرا عکس‌هایی از حضور مردم مقابل منزل رییس دولت‌های نهم و دهم منتشر کردند و سپس خبر از دیدار او با حامیانش در ۲۸ استان دادند.
به گزارش رسانه‌های اصول‌گرا، حامیان و اطرافیان احمدی‌نژاد قصد دارند با شعار “بهار از بهارستان می‌گذرد” در انتخابات مجلس شرکت کنند. اما هدف آن‌ها نه تنها انتخابات مجلس، بلکه انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۹۶ هم هست. واژه “بهار”، کلیدواژه اصلی شعارهای انتخاباتی اسفندیار رحیم‌مشایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ بود. گرچه صلاحیت رحیم‌مشایی در آن انتخابات تایید نشد، اما این شعار به شعار اصلی حامیان و طرفداران احمدی‌نژاد تبدیل شد.
حامیان محمود احمدی‌نژاد طی ماه‌های گذشته فعالیت‌های خود را گسترش داده‌اند. آن‌ها علاوه بر راه‌اندازی چند سایت خبری، اقدام به راه‌اندازی روزنامه‌ای اینترنتی با عنوان “هما” کرده‌اند.
روزنامه کیهان اوایل ماه جاری درباره این روزنامه اینترنتی و اعضای آن نوشته بود: “بر اساس شاهدان موثق یکی دو نفر از مدعیان همراهی با احمدی‌نژاد که گروهی موسوم به هما را راه‌اندازی کرده‌اند (مانند عبدالرضا. د) از عناصر نزدیک به اصلاح‌طلبان و مدعی توبه از دوم خرداد هستند، اما در عمل خوراک تبلیغاتی خبرگزاری‌ها و نشریات اصلاح‌طلبان را در وقت نیاز تامین می‌کنند”.
پیش از این و پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، برخی اصول‌گرایان گفته بودند او دیگر اجازه حضور در هیچ انتخاباتی در جمهوری‌اسلامی را نخواهد داشت.