لاریجانی: محدودیتی را فراتر از مقررات نمی‌پذیریم

نویسنده

به گزارش خبرگزاری مهر٬ علی لاریجانی٬ رییس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن اشاره به مذاکرات هسته‌ای که در نیویورک در جریان است٬ تاکید کرد که «محدودیت اتمی را فراتر از مقررات نمی‌پذیریم». وی همچنین آمریکا را متهم کرد که «قصد منحرف کردن مذاکرات را دارد».

لاریجانی گفت: «این چه مذاکره ای است که نتیجه آن از قبل با خط و نشان مشخص می شود. این تصور اشتباهی است اگر فکر می کنند با اینگونه شلوغ کاری ها ایران طناب محدودیت اتمی را به دست خود به گردن می اندازد، مذاکرات هسته ای باید با یک مقررات بین المللی که برای همه کشورها یکسان است انجام شود نه با گردن کشی و گران فروشی».

وی در حالی‌که تصریح کرد که آمریکا «با این کارنامه سیاه در مبارزه با تروریسم٬ غش کرده است»٬ اظهار داشت: «اصولا ساختار قدرت طلبی آمریکا با پدیده تروریسم گره خورده است چه در افغانستان چه در سوریه. به همین جهت رهبر انقلاب به خوبی پس از رفع نقاهت در بیمارستان فرمودند در بیمارستان تفریحی داشتیم و آن عبارت بود از مبارزه آمریکا با تروریسم و فرمودند ما اعتمادی به این گفته ها نداریم و مشارکت در چنین امری نخواهیم داشت که موضع بسیار دقیق و حکیمانه بود».

لاریجانی در باره‌ برخی اظهارنظرهای مسوولان آمریکا گفت: «شیطنت آمیزتر برخی اظهارات مسئولان آمریکا در مسئله هسته ای ایران است که در آستانه مذاکرات هسته ای با حرف های نسنجیده قصد انحراف در مذاکرات هسته ای را دارند روحیه دیگر همان خوی استکباری آمریکا است. آنها در مبارزه با ایران عاجز شده اند و در مذاکرات هم نتوانستند تحلیلی ایجاد کنند و ضمنا به قدرت التزام بخش و امنیت بخش ایران در منطقه وقوف یافته اند».