سیزده پارادوکس یک حکومت

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

نظر مخالفان اهمیت ندارد، ولی باید نظرشان را تغییر بدهند

مخالفان باید نظرشان را تغییر بدهند، ولی چون عوامل آمریکا هستند، با آنها حرف نمی زنیم.

حاضر نیستیم با عوامل داخلی آمریکا حرف بزنیم، ولی داریم با خود آمریکا مذاکره می کنیم

داریم با آمریکا مذاکره می کنیم، ولی می خواهیم آمریکا را از بین ببریم.

می خواهیم آمریکا را از بین ببریم، ولی انتظار داریم تحریم ها بسرعت برداشته شود

انتظار داریم تحریم ها به سرعت برداشته شود، اما معتقدیم تحریم ها هیچ تاثیری نداشته است

معتقدیم تحریم ها هیچ تاثیری نداشته، اما مطمئنیم باعث شده همه مردم زیر خط فقر بروند

مطمئنیم همه مردم زیر خط فقر هستند، اما مردم از حکومت ناراضی نیستند

مردم از حکومت ناراضی نیستند، ولی زندانها پر است از مخالفان

زندانها پر است از مخالفان، اما اکثریت مردم طرفدار حکومت اند

اکثریت مردم طرفدار حکومت اند، اما انتخابات آزاد برگزار نمی شود

انتخابات آزاد برگزار نمی شود، ولی همه مردم در انتخابات شرکت می کنند

همه مردم حق انتخاب رئیس جمهور را دارند، اما حق انتخاب لباس شان را ندارند

 

خط امام

آقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد چند روز قبل گفت: “خط امام در دوران سازندگی، اصلاحات و فتنه، تحریف شد.” با این حیدر مصلحی گفتگوی سرگشاده ای انجام دادیم که آن را می خوانید:

ما: با توجه به اینکه فرمودید که خط امام در دوران سازندگی، اصلاحات و فتنه، تحریف شده است، می خواهیم ببینیم که این خط، کی تحریف نشده است؟ لطفا بفرمائید که آیا اولین دولت جمهوری اسلامی در خط امام بود یا نه؟

مصلحی: بی شک نبود. مهدی بازرگان نخست وزیر بود که یک دولت لیبرال آمریکایی داشت و از همان اول مخالف خط امام بود، به همین دلیل دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا را اشغال کردند، و دولت بازرگان در آبان ۱۳۵۸] سقوط کرد و از آن پس قضیه تفاوت کرد. بازرگان دشمن بزرگ خط امام بود.

ما: پس بعد از رفتن بازرگان خط امام اجرا شد و تحریف نشد…

مصلحی: اصلا، مطلقا، بعد از بازرگان، ابوالحسن بنی صدر بر سر کار آمد که با خط امام مخالف بود ولی این مخالفت خودش را نشان نداد، و معلوم شد و سرانجام در خرداد ۱۳۶۰ برکنار شد، در این دوره خط امام تحریف شده بود و اصلا اجرا نمی شد.

ما: پس تا پایان دولت بنی صدر خط امام اجرا نمی شد، ولی بعد از او اجرا شد.

مصلحی: بله، این درست است، بعد از بنی صدر آقای رجایی نخست وزیر شد که ایشان کاملا در خط امام بود، از مرداد ۱۳۶۰ ایشان روی کار آمد و در شهریور ۱۳۶۰ ترور شد، در این یک ماه خط امام تحریف نشد.

ما: آیا پس از مرگ رجایی خط امام اجرا شد؟

مصلحی: نه، مطلقا، اصلا، به هیچ وجه، در آن زمان آقای خامنه ای رئیس جمهور شده بود ولی میرحسین موسوی نخست وزیر بود که در همان زمان میرحسین موسوی عامل بیگانگان بود، نمی گذاشت خط امام اجرا شود، و همیشه آن را تحریف می کرد…

ما: پس تا زمانی که امام زنده بود، خط امام کلا به مدت یک ماه تحریف نمی شد، آن هم در زمان محمد علی رجایی؟

مصلحی: دقیقا، هر سه نفری که در دوره امام دولت را اداره می کردند، بازرگان، بنی صدر و موسوی هر سه خائن بودند و کلا در زمان امام خط امام اجرا نمی شود.

ما: آیا پس از روی کار آمدن آیت الله خامنه ای، و انتخاب هاشمی به عنوان رئیس جمهور، خط امام اجرا می شد؟

مصلحی: در دوره آقای هاشمی خط امام در بدترین وضعیت خودش بود و به مدت هشت سال اجرا نمی شد، و همین بود که خون به جگرما کرد. در این دوره خط امام هر روز تحریف می شد.

ما: آیا در زمان خاتمی خط امام اجرا می شد؟

مصلحی: مطلقا، اصلا، خاتمی بزرگترین تحریف کننده خط امام بود که هشت سال خط امام را تحریف کرد و باعث شد لیبرال ها و ضدانقلاب قدرت بگیرند…

ما: آیا می توانیم بگوئیم که از بهمن ۱۳۵۷ تا خرداد ۱۳۸۴ یعنی تا ۲۷ سال پس از انقلاب، خط امام فقط یک ماه اجرا شد و بعد توسط آقای احمدی نژاد خط امام بالاخره اجرا شد؟

مصلحی: نه، این نظر درست نیست، چون آقای احمدی نژاد هم جریان انحرافی را در پیش گرفت و در تمام هشت سالی که سر کار بود، تحریف خط امام ادامه داشت و چه خون ها که به جگر ما کرد.

ما: پس تنها زمانی که خط امام اجرا شد، همان یک ماه رجایی و زمان دولت روحانی بود؟

مصلحی: نمی شود این طور گفت؟ چون دولت روحانی و عناصر بی بصیرت و خائنین فتنه گر با روی کار آمدن دولت روحانی دوباره بیشترین تلاش را برای تحریف خط امام کردند و واقعا خیانت بزرگی کردند.

ما: پس بطور کلی از روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷تا امروز خط امام فقط به مدت یک ماه تحریف نشد؟

مصلحی: دقیقا.

نتیجه گیری سیاسی: در جمهوری اسلامی فقط به مدت یک ماه خط امام اجرا شد.

نتیجه گیری فلسفی: اصولا خط امام فقط به مدت یک ماه قابل اجراست که حتی در صورت اجرا، آخر ماه مجری آن کشته خواهد شد.

نتیجه گیری اخلاقی: این انقلاب اصول و اساسی دارد که هیچ وقت اجرا نشده است.

 

دروغ پراکنی و مراجع تقلید

یعنی آدم قلبش می گیرد وقتی که می بیند این عوامل مزدور استکبار جهانی، مخصوصا خود شما که دارید نوشته من را می خوانید، بقول آقای احمد خاتمی، ملکه زیبایی روحانیت مبارز کشور، کاری کردید که “دروغ پراکنی نسبت به بزرگان دین و مراجع تقلید در فضاهای مجازی شدت یافته است.” واقعا کاری که می کنید بسیار شرم آور است. خجالت نمی کشید این همه با مراجع عزیز شیعه و فقهای بزرگ اسلام شوخی می کنید و به آنها اهانت می کنید؟

همین شما، همین شما که در فضاهای مجازی دارید هی هر روز استتوس و کامنت می نویسید، مگر نبودید که در همان سال ۱۳۶۱ مرجع تقلید مهم و بزرگ شیعه یعنی آیت الله شریعتمداری را در خانه خودش زندانی کردید و به او توهین کردید و تا آخر عمرش نگذاشتید از توی خانه اش بیرون برود؟ آیا این کار خوبی بود؟ یا مثلا حسینعلی منتظری مرجع تقلید بزرگ شیعه را در سال ۱۳۶۷ از کار برکنار کردید و به او لقب شیخ ساده لوح دادید؟ این بود آن آرمانهای شما؟ این بود آن اعتقادات شما به مراجع تقلید؟

آیا همین شما که در فیسبوک هستید، در سال ۱۳۶۷ در روزنامه کیهان مقاله علیه آیت الله آذری قمی ننوشتید و او را “رمال” خطاب کردید، حالا فرض کنیم که شما نبودید و مهدی نصیری در روزنامه کیهان این کار را کرد، ولی شما خجالت نمی کشید؟ اصلا همین آیت الله خویی مرجع بزرگ تقلید را مگر شما نبودید که گفتید خائن است. اصلا به چه حقی کاری کردید که مراجع تقلیدی مثل آیت الله وحید خراسانی در قم در خانه اش بماند و از هفت تا مرجع مهم شیعه حداقل پنج تای شان مخالف رهبر کشور بشوند و به او بگویند بی سواد. اگر مرجع تقلیدی به یکی دیگر از مجتهدین گفت بی سواد، شما باید هی خودتان را پرت کنید وسط بازی و دخالت کنید؟ تازه نگفتم که با آیت الله سیستانی وقتی رفت لندن برای معالجه چه نوشتید که اون بیچاره به نماینده تان گفت کفار هم چیزهایی که روزنامه های تهران به من گفتند هرگز نگفته اند.

یعنی من باید بروم به این زاکربرگ که در فضای مجازی و فیسبوک این همه توهین به مراجع تقلید کرده و شریعتمداری و منتظری و خویی و بیات و بقیه مراجع تقلید را محصور و محبوس کرده، چهار تا فحش آب نکشیده بدهم تا حالش جا بیاید. واقعا چرا این کار را کردید؟

 

ثبت نام دانش آموزان افغان در ایران

وسط کلی خبر بد و زشت و تلخ و سیاه، وقتی یک خبر خوب به آدم می رسد، نفس آدم تازه می شود. اعلام شد که بر حسب دستور مسئولان کشور و بخصوص رهبری و تاکید او، تحصیل دانش آموزان افغان، چه افرادی که حضور قانونی در ایران دارند، چه آنها که حضور غیرقانونی ندارند، انجام شود. خبر خوشحال کننده ای است. دستش درد نکند هر کسی باعث و بانی این کار خوب شد. نگوئید که مجبور بودند و باید می کردند و وظیفه شان را انجام دادند، قطعا همین است که شما می گوئید، ولی بالاخره با اینهمه حماقت که هر روز می بینیم، طبیعی این بود که این کار را نکنند، به هر حال کار خوبی کردند. مرسی. زیاد