باید در برابر سیاست النصر بالرعب ایستاد

نویسنده

» اعضای دفتر تحکیم وحدت در دیدار با خانواده زندانیان سیاسی

اعضای دفتر تحکیم وحدت در هفته ای که گذشت با خانواده چهار نفر از بازداشت شدگان وقایع اخیر دیدار و گفتگو کردند.

اعضای این تشکل دانشجویی ابتدا میهمان خانواده دکتر احمد زیدآبادی بودند. در این دیدار همسر دکتر زیدآبادی توضیحاتی درباره چگونگی بازداشت همسرش ارائه کرد و گفت: به گونه ای عمل کرده اند که این روزها فرزندانم احساس آرامش ندارند و تحت فشار روحی و روانی زیادی قرار داریم.

مهدی عربشاهی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در این دیدار دکتر زیدآبادی را یک فعال سیاسی چند وجهی خواند و افزود: حضور فعالانه ایشان در عرصه سیاسی و اجتماعی به گونه ای بوده که علاوه بر دبیر کلی یک سازمان سیاسی، یک روزنامه نگار توانا و همچنین از فعالان ملی-مذهبی محسوب می شوند.

فرید هاشمی دیگر عضو شورای مرکزی این اتحادیه دانشجویی دلیل اصلی بازداشت دکتر زیدآبادی را هراس از تحلیل های سیاسی ایشان دانست و گفت: آنها می دانستند که در این شرایط جامعه بیش از هر زمان به تحلیل مناسب از اوضاع سیاسی نیاز دارد و تلاش کردند با بازداشت کسانی چون دکتر زیدآبادی جلوی این امر را بگیرند.

دانشجویان تحکیمی سپس راهی منزل دکتر عبدالفتاح سلطانی وکیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر شدند.

همسر دکتر سلطانی از وضعیت نامناسب جسمی همسرش در تنها ملاقاتی که با وی داشت سخن گفت و در عین حال از روحیه بالای او خبر داد.

میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که خود یکی از موکلان دکتر سلطانی بوده در این دیدار گفت: امروز که حقوق بسیاری از مردم پایمال شده است بیش از هر زمانی جای خالی وکلای شجاع و زبردستی چون دکتر سلطانی احساس می شود.

عربشاهی هم با تقدیر از فعالیت سالهای اخیر دکتر سلطانی در کانون مدافعان حقوق بشر ادامه داد: نقض گسترده حقوق بشر توسط حاکمیت تنها زمانی امکانپذیر می شود که نهادهای مدافع حقوق بشر را محدود کنند و بازداشت دکتر سلطانی و دکتر دادخواه را باید در ادامه پروژه پلمپ دفتر کانون تحلیل نمود.

یک روز بعد اعضای دفتر تحکیم وحدت راهی منزل عبداله مومنی دبیر سابق این تشکل دانشجویی و سخنگوی فعلی ادوار تحکیم شدند. همسر مومنی در این دیدار بازداشت وی را همراه با ضرب و شتم فراوان توصیف کرد و گفت: اخبار نگران کننده ای از تحت فشار قرار داشتن وی جهت اخذ اعترافات ساختگی به گوش می رسد.

مهدی عربشاهی در این دیدار، عبدالله مومنی را از برجسته ترین چهره های جنبش دانشجویی در سالهای گذشته خواند و اضافه کرد: وی چه در زمان فعالیت دانشجویی و چه امروز در قامت یک فعال سیاسی دغدغه حقوق بشر داشته و هر جا که حقوقی از کسی ضایع شد، مومنی از نخستین کسانی بود که اعتراض نمود.

نسیم سرابندی دبیر کمیسیون زنان تحکیم نیز ویژگی بارز عبدالله مومنی را شجاعت او دانست و گفت: می دانیم که او فشارهای این روزها را نیز پشت سر می گذارد و روسیاهی تنها برای کسانی خواهد ماند که از تاریخ درس نمی گیرند.

منزل علی وقفی عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم و مسئول ستاد دانشجویی میرحسین موسوی مقصد بعدی دانشجویان بود. در این دیدار، ریحانه حقیقی، همسر علی وفقی درباره چگونگی بازداشت وفقی مطالبی را عنوان کرد و پدر علی نیز دانشجویان را از آخرین وضعیت او باخبر ساخت.

میلاد اسدی در این دیدار علی وفقی را از فعالان خوشنام و با دغدغه تحکیم در گذشته دانست و گفت: او حتی در شرایط سخت و هنگامی که احتمال بازداشت را نیز می داد قدمی عقب ننشست و به فعالیت قانونی خود ادامه داد.

مرتضی سمیاری دیگر عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت نیز تنها راه عبور از شرایط پرخطر فعلی را ایستادگی در برابر دولت برآمده از کودتای انتخاباتی دانست و گفت: شکست سیاست النصربالرعب زمانی رقمی می خورد که بی هیچ واهمه ای از حقوق خود دفاع کنیم و به بهانه مصلحت سنجی عقب نشینی نکنیم.