مداح هفت تیر کش، دوباره در بیت

نویسنده
مهشید برومند

» مداحی دوباره محمود کریمی در حضور خامنه ای

۳ ماه پس از هفت تیر کشی محمود کریمی از مداحان سرشناس تهرانی و شلیک به خودروی یک زوج جوان در یکی از اتوبان های تهران که انتقادات و بازتاب فراوانی داشت، دفتر رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرده است که وی ۱۳ فروردین ماه در حضور آیت الله خامنه ای به مداحی خواهد پرداخت.

وبسایت آیت الله علی خامنه ای برنامه ای از برگزاری “مراسم عزاداری ایام فاطمیه” در حضور رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرده است که در برنامه های پیش بینی شده برای این ایام، محمود کریمی نیز چهارشنبه شب ۱۳ فروردین ماه پس از سخنرانی حجت الاسلام احمد خاتمی به مداحی خواهد پرداخت.

دعوت از محمود کریمی برای اجرای مداحی در مراسم عزاداری سالانه رهبر جمهوری اسلامی درحالی اتفاق می افتد که هفته دوم آغاز زمستان خبری در همه جا پیچید که نشان می داد وی ساعت ۳ نیمه شب ۵ دی ماه ۱۳۹۲ همراه با نزدیکان خود از سبقت گرفتن یک زوج جوان از خودروی درحال حرکت خود و نزدیکانش در اتوبان بابایی تهران عصبانی شده و با اسلحه شخصی اش ۵ گلوله به سوی خودروی زوج جوان شلیک کرده بود.

شکایت زوج جوان از محمود کریمی و انتشار این خبر در رسانه ها انعکاس گسترده ای داشت و او به “مداح هفت تیرکش” معروف شد. در ابتدا برخی رسانه ها از قول نزدیکان این مداح زوج جوان شاکی را “اراذل و اوباش” معرفی کرده و مدعی شدند که این زوج جوان قصد مزاحمت برای مداح معروف داشته اند و او برای دفاع از خود به آنها شلیک کرده است.

پس از گسترش انتشار اخبار درباره این حادثه احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور این موضوع را رد کرده وبا اعلام ارسال این پرونده به مراجع قضایی گفت: “این فرد (محمودکریمی) مجوز حمل سلاح داشته است و سلاح وی قانونی بوده است، فرد بنا به تشخیص خود از وسیله‌اش استفاده می‌کند و باید جوابگوی تشخیص‌اش نیز باشد.”

۲۱ دی ماه نیز وبسایت خبری پارسینه در خبری اعلام کرد که “شاکی محمود کریمی با حضور در دادسرای ناحیه یک تهران اعلام رضایت کرد”.

غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه نیز ۲۴ دی ماه طی اظهاراتی شلیک گلوله به ماشین زوج جوان را به همراه محمود کریمی نسبت داده و همچنین گفت: “پس از حضور شاکی در مرجع انتظامی پرونده تکمیل شد و از شاکی و همچنین مداح معروف آقای کریمی تحقیقات انجام ‌شد در حالی که شاکی می‌گوید شکایتی ندارد و فقط خسارت ماشینش را می‌خواهد.”

پس از اعلام رضایت شاکی و همچنین اظهارات سخنگوی قوه قضاییه نیز اعلام شد که پرونده تیراندازی محمود کریمی متوقف و مختومه شده است.

دعوت مجدد از محمود کریمی برای مداحی در حضور رهبر جمهوری اسلامی که به نظر می رسد برای حمایت از وی صورت گرفته در شرایطی است که پس از متوقف شدن پرونده این مداح در مراجع قضایی وبسایت بصیرت متعلق به سپاه طی مقاله ای از رفتار کسانی مانند محمود کریمی که به رهبرجمهوری اسلامی نزدیک اند ابراز نگرانی کرده بود.

ارگان اینترنتی اداره سیاسی سپاه پاسداران درمقاله خود انعکاس گسترده ماجرای تیراندازی محمود کریمی در رسانه ها را برنامه “دشمنان نظام جمهوری اسلامی” عنوان کرده و نوشت: “موضوع قابل تامل‌تر در این ماجرا، حمله شدید و هجمه به رهبر معظم انقلاب اسلامی به بهانه این موضوع بود، آن هم با این دستاویز که “محمودکریمی” از جمله مداحانی است که در حضور رهبری مداحی کرده است.”

این وبسایت که تحت نظر نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران اداره می شود همچنین مدعی شده بود که “دشمن به خوبی و البته درستی دریافته است که ستون اصلی این نظام ولایت فقیه و رهبری است و تخریب و حمله به سایر اجزای این نظام اگر چه هزینه هایی در بر دارد اما نمی تواند او را به هدف اصلی خود نائل کند و برای رسیدن به هدف اصلی باید قلب انقلاب را مورد هدف قرار داد و در این راهبرد استراتژیک، از هر وسیله و ترفندی می‌توان و باید استفاده کرد.”

بصیرت اضافه کرده بود: “در چنین شرایطی، دوستداران نظام و انقلاب وظیفه‌ای سنگین برعهده دارند. دشمن از هرگونه، اشتباه، لغزش، سرپیچی از قانون و تخلفی که از سوی یکی از منسوبین به مقام معظم رهبری سربزند، بیشترین استفاده را برای ضربه زدن و هجمه و عملیات روانی علیه ولایت فقیه و ولی فقیه خواهد کرد. بدون شک هرچه این انتساب - به هر نحوی اعم از سازمانی، خانوادگی، دینی، فکری و…- نزدیک تر بوده و لغزش و اشتباه بزرگ تر باشد، سوءاستفاده دشمن نیز بیشتر خواهد بود.”

این وبسایت متعلق به سپاه پاسداران همچنین به وابستگان آیت الله خامنه ای در این باره هشدار داده و نوشته بود: “ماجرای تیراندازی اخیر باید هشداری به تمام کسانی باشد که به نوعی به رهبری وابسته اند. کوچک ترین لغزش حتی سهوی آنان در مسائل مختلف - اعم از مالی، اخلاقی، سیاسی و…- بهانه ای است برای دشمن تا قلب انقلاب را مورد تهاجمی ناجوانمردانه قرار دهند.”